Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@10:37:31 GMT

مروری بر صفحات معارفی/ «حجاب»؛ سوژه روز رسانه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۹۸۴۶

مروری بر صفحات معارفی/ «حجاب»؛ سوژه روز رسانه‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 25 تیرماه روز چندان پرخبری را حداقل تا این ساعت از روز نداشته‌اند. در بین خبرهای کم تعداد این روز اما موضوع حجاب بیشتر مورد توجه بوده است.
در بین‌ خبرگزاری‌ها فارس و مهر تا این زمان هیچ خبری منتشر نکرده است، تسنیم از بارگذاری تلاوت ترتیل کامل قرآن یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان خبر داده و ایسنا نیز موضوع حجاب را دست مایه دو مطلب از مطالب منتشر شده خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایرنا گزارشی از شصت و چهارمین آیین مذهبی مسیحیان جهان در قره کلیسای چالدران مخابره کرده، باشگاه خبرنگاران جوان به حساسیت ویژه دستگاه قضا به رعایت حقوق موقوفات پرداخته و ایبنا نیز از برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» خبر داده است. در ادامه مروری بر اخبار معارفی تعدادی از رسانه‌های کشورمان داشته‌ایم.
‌خبرگزاری تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم با انتشار چهار خبر تا زمان تنظیم این گزارش (ساعت 14) تلاش کرده است تا مخاطبان خود را در جریان آخرین اخبار این حوزه قرار دهد.
یکی از خبرهای این خبرگزاری به بارگذاری ترتیل کامل قرآن کریم با صدای «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشور بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن اختصاص یافته است. در این خبر اعلام شده که به مناسبت آغاز دهه کرامت از 24 تیرماه (اول ماه ذی القعده) تا پایان ماه هر روز ترتیل یک جزء از قرآن کریم در این پایگاه منتشر می‌شود.
انتشار تازه‌ترین سروده «سیداحمد حسینی» شاعر آیینی کشورمان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) از دیگر اخبار این خبرگزاری است.
تفسیر صوتی خطبه 144 نهج‌البلاغه که به بیان دنیاپرستی در بیان امام علی(ع) پرداخته و همچنین بارگذاری فایل تصویری سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری، که در آن به بیان خاطره‌ای عبرت‌آموز از یک فرمانده گردان در زمان جنگ پرداخته، از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران امروز 25 تیرماه در بین خبرهایی که در صفحه دین و اندیشه منتشر کرده، بیشتر از همه به موضوع حجاب پرداخته است.
خبرنگار این خبرگزاری در امروز گفت‌وگویی با یکی از مدرسان حوزه علمیه با موضوع حجاب انجام داده است. این گفت‌وگو با عنوان «حجاب را با مقوله معرفت و شناخت ترویج دهیم» بر روی خروجی قرار گرفته است.
این خبرگزاری در خبر دیگر خود به نقل از رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حساسیت ویژه دستگاه قضا نسبت به رعایت حقوق موقوفات خبر داده و بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های وقفی تأکید کرده است.
خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران امروز همچنین در گفت‌وگو با یک کارشناس مذهبی به بررسی «چاه عریضه جمکران» و تفاوتی که آب آن با دیگر آب‌های روان دارد پرداخته است. این کارشناس مذهبی در گفت‌وگوی خود بر این موضوع تاکید می‌کند که «هیچ وجه تفاوتی بین چاه عریضه مسجد مقدس جمکران و دیگر چاه‌های آب روان نیست‌ و عریضه یا همان نامه عرض حاجت در هر آب روانی انداخته شود که حرمت نام‌های مقدس موجود در نامه حفظ شود، کفایت می‌کند».
گفت‌‌وگوی روزنامه آرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین نقویان در صفحه دین و اندیشه امروز خبرگزاری دانشجویان ایران بازنشر داده است. این خبرگزاری گفت‌وگوی مورد اشاره را با عنوان «نظر نقویان درباره دخترانی که کشف حجاب کردند» منتشر کرده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف با انتشار دو خبر سعی در به روزرسانی این صفحه داشته است. اولین خبر این خبرگزاری به گفت‌وگوی خبرنگار ایرنا با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اختصاص یافته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در این گفت‌وگو که با عنوان «دین مولفه‌ای قدرتمند در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی است» منتشر شده گفته است: «درشرایط فعلی جهان، دین به عنوان حقیقتی برخاسته از فطرت، مولفه‌ای پرقدرت در تصمیم‌گیری‌های نظام بین‌الملل است و این مساله نشان می‌دهد تفکر عده‌ای مبنی بر این که دوران گرایش به دین پایان یافته، صحیح نیست».
خبر دیگر این خبرگزاری به گزارشی از شصت و چهارمین آیین مذهبی مسیحیان جهان در قره کلیسای چالدران (باداراک) اختصاص یافته است. در این خبر آمده است؛ «حدود چهار هزار و 700 نفر از مسیحیان ایران و شماری از کشورهای نروژ، فرانسه، ارمنستان، چین و سنگاپور از روز پنج شنبه تا شنبه در این آیین مذهبی سالانه شرکت کردند و این آزادی را از نزدیک به نظاره نشستند».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز به نقل از رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حساسیت ویژه دستگاه قضا به رعایت حقوق موقوفات خبر داده است. در این خبر آمده است؛ «علی جمادی با تأکید بر احقاق حقوق وقف بر اساس قوانین و مقررات، ارجاع پرونده‌های راجع به وقف به شعبه خاص و تسریع در رسیدگی این پرونده‌ها، از حساسیت ویژه دستگاه قضا نسبت به رعایت حقوق موقوفات خبر داد».
این خبرگزاری همچنین از پخش برنامه تلویزیونی «عطرعاشقی» از امامزاده بی‌بی سکینه(س) صفادشت ملارد خبر داده است. دیگر مطلب این خبرگزاری به معرفی شهید «محمد پیرزاد» از شهدای هشت سال دفاع مقدس اختصاص یافته است.
گفت‌وگوی تصویری با حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، از کارشناسان مذهبی در مورد آداب سفر و نیز انتشار حدیثی از امام محمدباقر(ع) در مورد مومن از دیگر مطالب منتشر شده این خبرگزاری تا زمان انتشار این گزارش است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران صفحه دین را با خبری از برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» به روز کرده است. در این خبر از برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با ایام دهه کرامت با مشارکت انتشارات آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی (شجر) خبر داده شده است. رمان «دعبل و زلفا» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر سالاری و از تولیدات به‌نشر، به‌عنوان منبع این مسابقه کتابخوانی درنظر گرفته شده است.
دیگر خبر این خبرگزاری به انتشار کتاب «بوستان سالکان» اختصاص داده شده است. در این خبر آمده است؛ «کتاب بوستان سالکان در شرح صحیفه سرور ساجدان (ع) ترجمه فارسی حسین صابری از کتاب رياض السالكين فى شرح صحيفة سيدالساجدين(ع) اثر سيد على‌خان مدنى است که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی راهی بازار نشر شده است».
میزان
خبرگزاری میزان تنها خبر منتشر شده خود در این روز را به گفت‌وگو با یکی از کارشناسان علوم قرآنی با موضوع ماه ذی‌القعده اختصاص داده است.

فارس و مهر
همچنین در این روز خبرگزاری فارس و خبرگزاری مهر در صفحات قرآن و فعالیت‌های قرآنی و قرآن و متون دینی خود هیچ خبری را تا زمان تهیه این گزارش منتشر نکرده است. این جزء معدود دفعاتی هست که خبرگزاری فارس در یک روز صفحه قرآنی خود را به روزرسانی نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی تحلیل رسانه فارس تسنیم ایسنا ایرنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم

به نقل از الجزیره، اقدام رامی ابوطعیمه، کودک فلسطینی در جمع‌آوری ورق‌های قرآن از بین آوار مسجدی در شهر خان یونس در نوار غزه با واکنش مثبت کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد.

این کودک فلسطینی نتوانست تحمل کند که صفحات قرآن در میان ویرانه‌های این مسجد که بر اثر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ویران شده بود باقی بماند.

رامی صفحات قرآن را از میان آوار جمع کرد و بر سکوی بلندی گذاشت. او در پاسخ به این سؤال که چرا این کار را کردی گفت: دارم صفحات قرآن کریم، کتاب پروردگارمان را جمع‌آوری می‌کنم و در کیسه‌ای می‌گذارم تا اشغالگران صهیونیست صفحات آن را پاره نکنند و آن‌ها را از هواپیما پرت نکنند.

کلیپی که رامی را در حال جمع‌آوری صفحات پاره‌شده قرآن نشان می‌دهد، مورد تقدیر و تمجید فعالان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. مریم عطوی یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خداوند تو را یاری کند همانطور که تو او را یاری می‌کنی.

کاربر دیگری این اقدام را نشانه ایمان قوی کودکان غزه با وجود تحمل مصائب شدید در چند ماه گذشته دانست.

 از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۳۴۰۰۰ نفر از غیرنظامیان این منطقه شهید شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند. همچنین حدود ۷۷۰۰۰ نفر مجروح و صدها هزار نفر آواره شده‌اند. رژیم صهیونیستی در این حملات، به تخریب گسترده منازل و زیرساخت‌های نوار غزه از جمله مساجد و کلیساها اقدام کرده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم