Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@23:37:27 GMT

آغاز دیدار مهم ترامپ و پوتین در هلسینکی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۰۱۷۷

آغاز دیدار مهم ترامپ و پوتین در هلسینکی

رویداد۲۴-دیدار مهم روسای جمهور آمریکا و روسیه در پایتخت فنلاند سرانجام با تاخیر حوالی ۱۵:۴۰ به وقت تهران آغاز شد. پیش از این قرار بود این دیدار ساعت ۱۳ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) برگزار شود، اما به دلیل دیر آمدن پوتین، دیدار دوجانبه با تاخیر برگزار می‌شود.

به نقل از اسکای نیوز عربی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای این دیدار به ولادیمیر پوتین، همتای روس‌اش بابت برگزاری موفق جام جهانی تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ هم‌چنین درباره دیدارش با پوتین افزود: مسائل زیادی وجود دارد که باید در این دیدار درباره آنها گفت‌وگو کنیم. بحث تجارت، نیروهای نظامی، بحث تسلیحات هسته‌ای و ده‌ها مورد دیگر که باید دو طرف آنها را بررسی کنیم. فرصت خوبی است که به عنوان دو کشور بزرگ چالش‌هایی را که بوده پشت سر بگذاریم. ما روابط بدی را تجربه کرده‌ایم.

پوتین و ترامپ در هلسینکی

وی ادامه داد: جهان اکنون به ما نگاه می‌کند. باید اقدام مثبتی انجام دهیم، از جمله در مورد سلاح‌های هسته‌ای. ما با هم تقریبا ۹۰ درصد سلاح‌های هسته‌ای جهان را در اختیار داریم. مذاکرات در پرونده‌های مختلف بعد از دیدار دو رئیس جمهور توسط تیم‌های کارشناسی ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهور آمریکا و همتای روس وی در حالی این دیدار را در شهر هلسینکی آغاز کردند که صبح امروز (دوشنبه) ترامپ دیدار دوجانبه‌ای با ساولی نینیستو، رئیس‌جمهور فنلاند داشت.

ولادیمیر پوتین که روز گذشته ناظر بر برگزاری بازی فینال رقابت‌های جام جهانی فوتبال در کشورش بود، ساعت ۱۳ به وقت محلی وارد فنلاند شد و چند ساعت پیش از وی نیز دونالد ترامپ به همراه همسرش و وزیر امور خارجه آمریکا وارد این کشور شدند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که ترامپ در سخنانی که قبل از این دیدار مطرح کرده گفته که توقع خروج نتایج چشمگیر از این نشست را ندارد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس گفته بود که با توقعات بالا به دیدار پوتین نمی‌رود اما برگزاری این دیدار را سودمند می‌داند.

در عین حال کرملین نیز اعلام کرده که رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار در درجه اول منافع کشورش را مدنظر دارد.

رهبران آمریکا و روسیه بعد از این دیدار خود یک ناهار کاری با یکدیگر خواهند داشت.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی وی نیز پیش از این ناهار کاری با یکدیگر دیدار می‌کنند و در نهایت ترامپ و پوتین پس از اتمام ناهار کاری خود یک کنفرانس خبری مشترک خواهند داشت.

رئیس‌جمهور فنلاند و پوتین نیز بعد از این کنفرانس خبری دیدار دوجانبه داشته و وزرای خارجه دو کشور نیز ملاقات جداگانه خواهند داشت و بعد از آن نیز در پایان کنفرانس خبری رئیس‌جمهور فنلاند در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار خواهد شد.

این در حالی است که از نخستین ساعات امروز معترضان فنلاندی همزمان با ورود رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور تظاهرات گسترده‌ای را به راه انداختند و به برگزاری این دیدار در کشورشان اعتراض کردند.

این معترضان مخالف وارد کردن کشورشان به بازی دو ابرقدرت جهان هستند.

ترامپ پیشتر گفته که در دیدار با پوتین قرار است درباره مساله سوریه و مسائل دیگر خاورمیانه در اشاعه سلاح‌های هسته‌ای مذاکره داشته باشند.

با این حال پیش‌بینی می‌شود که علاوه بر مساله سوریه، موضوع ایران و تحریم‌ها علیه ایران نیز از مسائل اصلی این نشست باشد.

در عین حال جان بولتون،‌ مشاور امنیت ملی دولت ترامپ نیز گفته که یکی از اهداف این دیدار این است که ترامپ رودررو با پوتین درباره موضوع "مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا" صحبت کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 هلسینکی فنلاند پوتین ترامپ رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است