Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 

داریوش بیات‌نژاد در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه۵٧ هزار و ٧۴٠ نفر در مراکز بهبودی اقامتی ماده ١۵( خودمعرف) درمان شده‌اند، گفت: ٩ هزار و ٨۴ نفر نیز در مراکز ماده ١۶ که برای معتادان متجاهر است مورد درمان قرار گرفته‌اند.


وی با اشاره به اینکه ١٣هزار و ٣٠٠نفر از معتادان از ١٧ مرکز کاهش آسیب ( DIC ) خدمات دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: ۳۸۰۰ نفر از خدمات سرپناه یا شلتر و ٨٣ هزار و ۴١٨ نفر از خدمات مرکز گذری سیار یا موبایل سنتر بهره مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی ۴٢٨ هزار و ٨۵٠ نفر در ١٣٣ محیط خدمات پیشگیری از اعتیاد بهره‌ گرفته‌اند.

 

واگذاری ۵۰۰ فرزند به فرزندخواندگی در سال ۹۶

 

بیات نژاد با اشاره به آمار فرزندخواندگی در استان تهران نیز گفت: در سال گذشته ۵۰۱  فرزند به فرزندخواندگی سپرده شدند و برای ۳۶۳ فرزند نیز زمینه بازگشت به خانواده فراهم شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۴۷۵ نفر از زنان سرپرست خانوارد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و ۱۲۵۰ نفر از این زنان توانمند شده‌اند. همچنین ۵۵ گروه همیار در سال ۹۶ فعالیت داشتند که اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان به آنها اختصاص یافته است. برای ۷۰۰ زن سرپرست خانوار نیز آمادگی شغلی فراهم شده است.

سرپرست بهزیستی استان تهران افزود: نزدیک به ۱۵۰۰ فرزند در ۷۱ خانه کودک ونوجوان دولتی و غیر دولتی مقیم هستند و به ۱۴۵۱ نفر خدمات مداخله در بحران و ۱۲۰۰ نفر خدمات پایگاه اجتماعی داده شده است.

به گفته وی ۸۱۱ مهد کودک در استان تهران تحت پوشش بهز یستی فعالیت می‌کنند که ۴۵۷۰۰ کودک در آنها حضور دارند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۶۸۸ کودک از طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی تاکید کرد:۱۲۰۰ خانواده در طرح تامین کمک به شهریه‌های خانواده های کم درآمد کمک می‌کنند.

وی در ادامه از ارائه خدمات به ۳۵۰۰ کودک کار خبر داد و گفت:‌ همچنین ۱۷ هزار نفر از خدمات کنترل و کاهش طلاق بهره گرفته و ۴۰۰۰ هزار دختر و زن در معرض آسیب، خدمات دریافت کردند.

به گفته سرپرست سازمان بهزیستی تهران، در سال ۹۶ بیش از ۱میلیون و ۶۰۷ هزار نفر از خدمات پیشگیری معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران بهره گرفتند. همچنین ۲۱۱ هزار و ۵۰۰ تماس موفق با  خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ برقرار شده است.

وی همچنین بااشاره به اینکه در طرح کاهش طلاق ۶۸ مرکز فعال است گفت: ۷۰۴ هزار و  ۹۸۰ کودک در طرح غربالگری شنوایی و اضطراب شرکت کردند و در طرح تنبلی چشم بیش از۵۹۰ هزار کودک غربال گری شدند که نسبت به سال گذشته رشدی ۲۴ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سوی مشارکت‌های مردمی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ، ۱۲ درصد رشد داشته است گفت: در سال ۹۶ بیش از 2000 مجوز فعالیت برای مراکز دولتی و غیر دولتی صادر  شده است

ادامه دارد

منبع: وانا

کلیدواژه: اعتیاد سازمان بهزیستی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان

مریم اسماعیل پور گفت: در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۸۳۴ مورد خدمات درمانی دندانپزشکی شامل ترمیم، فلوراید تراپی، فیشور، پالپوتومی، کشیدن و جرم گیری با اولویت کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده شهرستان ارائه شد.

او با اشاره به آموزش بهداشت دهان و دندان به ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان مدارس با استفاده از ماکت دندان و پوستر‌های آموزشی بیان کرد: ۳۱ هزار مورد معاینه دهان و دندان کودکان زیر ۱۴ سال، فلورایدتراپی ۲۴ هزار و ۸۴۸ کودک زیر ۱۴ سال و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیماران خاص، کودکان خانه محبت، مددجویان بهزیستی و ندامتگاه شهرستان از دیگر خدمات در سال ۱۴۰۲ است.

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از همکاری‌ها و تلاش‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و گروه‌های جهادی شهید خضری و شهید سلیمانی در انجام اردو‌های جهادی سلامت افزود: در یال گذشته، کلینیک سیار دندانپزشکی به ۴۱ منطقه و روستای کم برخوردار و محروم شهرستان اعزام و خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی
  • ارائه ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی رایگان به بیمه‌ شدگان
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی