Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:48:11 GMT

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۰۶۹۲

فریدون جیرانی زنگ افتتاح نمایش «دیگری» را می زند،برپایی جشنواره‌ی جهانی فیلم پارسی، جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» و افتتاح نمایش «شازده کوچولو» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

پیش فروش بلیت نمایش «دیگری» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیه کنندگی اردشیر رضایی در سایت تیوال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است زنگ افتتاح نمایش «دیگری» را فریدون جیرانی به صدا در بیاورد. در کنار این کارگردان، هنرمندان و چهره‌های سرشناس دیگری نیز حضور پیدا خواهند کرد.

افتتاح نمایش «دیگری» از چهارشنبه 27 تیر الی 25 مرداد ساعت 20:45 در تالار حافظ توسط فریدون جیرانی صورت میگیرد و روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: قصه این اثر نمایشی حکایت از زندگی زنی نویسنده دارد که در حوادث پیرامون اجتماعش سخت درگیر می‌شود و آخرین رمانش را بر اساس اتفاقات اطرافش پایه‌ریزی می‌کند به شکلی که اوغرق در جهانی دیگری با قصه دیگری  می‌شود. (دیگری مرثیه برای خندیدن)

بازیگرانی که در نمایش «دیگری» ایفای نقش می کنند عبارتند از: خسرو شهراز، توماج دانش بهزادی مهمان از گروه « تئاتر پراکسیس»، نوشین اعتماد، لاله مرزبان و محمد حاتمی.

از دیگرعوامل این نمایش می توان به مدیر اجرایی: شیرین خشایی، طراح لباس: هلیا شکری، دستیار یک کارگردان: پیمان بلاغی، منشی صحنه: زهرا فراهانی، عکس: علیرضا شیوا، گروه موسیقی تهران الف و مشاور رسانه و روابط عمومی علی دهبان اشاره کرد.

پیش از این نمایش محمد حاتمی نمایش «پالت» را در ایرانشهر سالن استاد ناظرزاده کرمانی به عنوان کارگردان روی صحنه داشته است.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند برای خرید بلیت به سایت تیوال و یا بصورت حضوری به تالار حافظ واقع در خیابان رازی_ خیابان استاد شهریار_ روبروی تالار وحدت، سالن حافظ مراجعه کنند.

برپایی جشنواره‌ی جهانی فیلم پارسی

هفتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی شهریورماه امسال در سیدنی و ملبورن برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم پارسی، این دوره از جشنواره هشت تا هجده شهریور ماه امسال (30 آگوست تا 9 سپتامبر) در پالاس سینمای شهرهای سیدنی و ملبورن استرالیا برگزار می‌شود.

امین پلنگی سینماگر ایرانی دبیر این رویداد است که با فیلمی ایرانی افتتاح خواهد شد. فراخوان شرکت در این جشنواره اردیبهشت ماه منتشر شد و متقاضیان برای حضور در این رویداد سینمایی تا 15 تیرماه فرصت داشتند آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند.

این جشنواره مستقل در سه بخش فیلم‌های داستانی، کوتاه و مستند آثار فیلم‌سازان و مستندسازان فارسی زبان سراسر جهان را انتخاب کرده و نمایش می‌دهد. غزال طلایی جایزه اصلی جشنواره است که در اختتامیه به برگزیدگان اهدا می‌شود.

معرفی هیات داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد»

هیات داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی سپهر سوره هنر حوزه هنری، سید حسین فدایی حسین، کوروش سلیمانی و علی سلیمانی به عنوان داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه های مسجد» توسط دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه های مسجد» به دبیری حمید نیلی در استان قزوین برگزار خواهد شد و تاریخ آن نیز بزودی توسط ستاد دبیرخانه جشنواره بزودی اعلام می‌شود.

نمایش «شازده‌کوچولو» افتتاح شد

نمایش «شازده‌کوچولو» به کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده، دیروز یکشنبه 24 تیرماه توسط «احترام برومند» و «شهرام کرمی» در تالار هنر افتتاح شد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش «شازده‌کوچولو» به نویسندگی بهرام جلالی‌پور و کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده روز یکشنبه،24 تیرماه توسط احترام برومند (هنرمند پیشکسوت) و شهرام کرمی (مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی) هم‌زمان با صدمین سالگرد تئاتر کودک و نوجوان در ایران و زادروز زنده‌یاد استاد «داوود رشیدی» در تالار هنر اجراهای خود را آغاز کرد.

در این مراسم، چهره‌ها و هنرمندانی مانند منصور خلج و فائزه فیض (از اعضای بنیاد نمایش کودک)، مهدی قلعه (رییس کانون کودک و نوجوان خانه تئاتر)،کریم اکبری‌مبارکه (هنرمند تئاتر و سینما) و مهرداد باقری، بهرام جلالی‌پور، سینا ییلاق‌بیگی، رامین کهن، زهرا مریدی، عطا مقیمی و ملیحه مقیمی اسفندآبادی حضور داشتند.

‎در نمایش «شازده‌کوچولو»،که بر اساس داستانی به همین نام، نوشته «آنتوان دوسنت اگزوپری» برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه و تولید شده، علی باروتی، هدیه حاج‌طاهری، هانی حسینی، سوده سعدایی و رعنا قادری ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: روژین ستاری (مدیر تولید، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، حمیدرضا گودرزی (‎دستیار دوم کارگردان و ‎مدیر صحنه)، مریم علیخانی (منشی صحنه)، علیرضا حسین‌پور (‎دستیار صحنه)، آزاده فرهنگیان (ترانه‌سرا)، فراز خنافری (‎آهنگساز و پیانیست)، رامین کهن (ویلن و مشاور موسیقی)، سینا کلوت (ویولا)، محمدصادق فرزانه (‎کنترباس)، فرناز ساحری، مهدیس دارالنجومی، رامین کهن و فرشید فردیان (‎گروه کر)، پیام کریمی (صدابرداری، میکس و مستر)، علی‌اشرف سمایی (‎طراح نور)، سینا ییلاق‌بیگی (‎طراح صحنه)، مهرداد باقری(ساخت دکور)، سهیلا باجلان (طراح لباس و کلاه)، حسین تبریزی، لیلا پریشان (طراح و اجرای گریم)، گلبن رسولی (‎طراح پوستر و بروشور)، حمید رسولی (تهیه‌کننده)،گلبن رسولی (عکاس)،کاوه رسولی (ساخت تیزر و تصویربردار)، روشنک کریمی و روژین ستاری (مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات)، دوخت لباس در کارگاه مانگ.

گفتنی است «شازده‌کوچولو» هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت ۱۸:۴۵ در تالار هنر به نشانی میدان هفتم تیر، مفتح جنوبی، بعد از ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده برای مخاطبان کودک و نوجوان روی صحنه می‌رود.

‎علاقمندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ یا مراجعه به سایت ایران‌کنسرت برای رزرو و خرید بلیت اقدام کنند.

برگزاری کارگاه پیچینگ در جشنواره  بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

مدیر کمیته بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام کرد کارگاه پیچینگ و ارزیابی ایده،‌ هم‌زمان با سی و پنجمین جشنواره بین‌الملی فیلم کوتاه تهران برگزارخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمدفهیمی مدیر کمیته بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در این باره گفت: این کارگاه برای اولین بار با هدف ایجاد انگیزه در سازندگان فیلم کوتاه و همچنین آموزش و توانمند ساختن آن‌ها برای ارائه و عملیاتی کردن ایده‌ها و طرح‌های‌شان در بازارهای داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: داوطلبان حضوردر این کارگاه باید فیلمنامه‌های خود رادر قالب داستانی و انیمیشن حداکثر تا 20 دقیقه و در قالب مستند حداکثر تا 30 دقیقه، تا تاریخ 20مرداد97 به ایمیل tehranfilmfest@gmail.comارسال نمایند. فرم ارائه طرح‌ها نیز در وب‌سایت انجمن سینمای جوانان  (www.iycs.ir)  قابل دریافت است.

فهیمی درخصوص ویژگی آثار ارسالی گفت: فیلمنامه‌ها باید به دو زبان فارسی و انگلیسی و به صورت PDF ارائه شود و شرکت‌کنندگان نیز بایستی برای ارائه طرح خود به زبان انگلیسی آمادگی لازم را داشته باشند. وی ارسال عکس، متریال تصویری و فایل‌های صوتی به‌همراه فیلمنامه را باعث کسب امتیازبیشتربرای پذیرش طرح‌ها عنوان کرد.

مدیر امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران در مورد نحوه برگزاری این کارگاه نیزعنوان کرد: فیلمنامه‌ها و درخواست‌هاتوسط یک هیئت داوری متشکل از کارشناسان ایرانی و خارجی بررسی می‌شود وآثار منتخب تا تاریخ 15 شهریور 97 اعلام خواهند شد.

فهیمی افزود:  هم‌زمان با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران، ارائه‌دهندگان 10 فیلمنامه برتر به همراه تهیه‌کننده حقیقی خود در کارگاه دو روزه آموزش پیچینگ شرکت می‌کنند و پس از آن در جلسه پیچینگ حضورپیدا خواهند کرد.

مدیر کمیته بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران در مورد امکان دریافت فاند تصریح کرد: درصورت جلب نظر داوران و ارائه فیلمنامه به صورت موفق، امکان دریافت فاند و کمک‌هزینه تولید از هریک از داوران خارجی و ایرانی وجود دارد.

اکران ویژه «خاله قورباغه» برای کودکان کار 

فیلم موزیکال «خاله قورباغه» به کارگردانی افشین هاشمی در اکرانی ویژه برای کودکان کار به نمایش درآمد. 

به گزارش روابط عمومی «خاله قورباغه»، این فیلم سینمایی و موزیکال که از ۶ تیرماه در سینماهای کشور اکران شده، در اکرانی ویژه در پردیس مگامال میزبان بچه‌های کار نعمت‌آباد بود. 

این فیلم که در دو هفته ابتدایی اکران مورد استقبال قرار گرفته، با شعار «فیلمی شاد و موزیکال برای همه بچه‌ها و بعضی از بزرگ‌ترها» روی پرده سینماها رفته است.

«خاله قورباغه» به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور است و  داستان عروسکی به همین نام را روایت می‌کند که سال‌ها قبل در فیلم سینمایی «گلنار» درخشیده بود. 

حمایت دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از جایزه ویژه جشنواره فیلم سلامت

دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از جایزه ویژه سومین جشنواره فیلم سلامت حمایت می‌کند.

به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره فیلم سلامت، دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از جایزه ویژه سومین جشنواره ملی فیلم سلامت با رویکرد مقابله با نقش الگویی سینما در ترویج استعمال دخانیات از «بهترین فیلم عاری از دخانیات» حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره سلامت فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ سینمای بدون دخانیات است، اظهار کرد: متاسفانه تحقیقات نشان داده که میزان مصرف دخانیات میان هنرپیشگان در سریال‌ها و فیلم‌های داخلی، سالانه رو به افزایش است. اختصاص جایزه ویژه جشنواره سلامت به بحث دخانیات، ایده بسیار خوبی است که مطرح شده و ما از این مسئله بسیار استقبال می‌کنیم. امیدوارم که با ترویج چنین مناسبت‌هایی با همراهی هنرمندان، تولیدکنندگان و بازیگران خوب و محبوب ما، شاهد آثاری باشیم که در آنها کمتر از دخانیات استفاده می‌شود.

امسال در بخش فیلم‌های بلند سینمایی سومین جشنواره فیلم «سلامت» علاوه بر سه جایزه اصلی و جایزه ویژه هیئت داوران، جایزه ویژه دبیر به فیلم عاری از دخانیات اهدا خواهد شد.
این تصمیم از سوی محمد کیاسالار دبیر جشنواره فیلم «سلامت» و با توجه به اثرگذاری اجتماعی رسانه سینما و لزوم فرهنگسازی در زمینه مبارزه با دخانیات اتخاذ شده است.
سومین جشنواره فیلم سلامت با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» از تاریخ 1 تا 5 شهریور 97 به ریاست سید محمدهادی ایازی و دبیری محمد کیاسالار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشنواره جهانی پارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت ماه، گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقاء سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد. 

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.
حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان سینما آزاد است.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب