Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در بیروت به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری کشورمان با میشل عون رئیس جمهوری لبنان و همچنین جبران باسیل وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز در کاخ بعبدا در بیروت، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی را به حضور پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیام شفاهی رئیس جمهوری اسلامی ایران را  تقدیم میشل عون کرد که مربوط به تحولات اخیر مربوط به توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا از آن و نیز تماس‌هایی است که ایران برای مقابله با پیامدهای تصمیم یکجانبه آمریکا برقرار کرده است.

فرستاده رئیس جمهوری ایران، میشل عون را در جریان تلاش‌هایی که کشورش برای رسیدن به یک توافق سیاسی درباره بحران سوریه از طریق نشست‌هایی که انتظار می‌رود میان طرف‌های بحران برگزار شود، قرار داده است.

انصاری در دیدار با میشل عون خاطر نشان کرد که رئیس جمهوری ایران بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه میان ایران و لبنان و توسعه آن در تمام زمینه‌ها تاکید دارد.

میشل عون هم در این دیدار ضمن ابلاغ سلام خود برای رئیس جمهوری ایران، برای جمهوری اسلامی ایران ثبات و پیشرفت آرزو و از روابط دوجانبه میان دو کشور تمجید کرد. عون از خروج یکجانبه آمریکا از برجام ابراز تاسف کرد، توافقی که لبنان آن را رکن و پایه اساسی برای ثبات در منطقه قلمداد کرده بود، عون در مقابل از پایبندی کشورهای دیگر به برجام با توجه به آنچه در نشست وین صادر شد، استقبال کرد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین از تلاش‌های ایران برای پایان بحران سوریه تمجید کرد و گفت یکی از نتایج حل این بحران، تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است.

جابری انصاری همچنین با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان دیدار کرد که طی آن

R36355/P36355/S8,90,95/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از الجزیره مباشر، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان در نشست خبری مشترک با رئیس کمیسیون اروپا و رئیس جمهور قبرس گفت: بحران آوارگان به لبنان محدود نخواهد شد و به اروپا نیز کشیده خواهد شد.
نجیب میقاتی افزود: مخالفیم با این که کشور ما به یک کشور جایگزین تبدیل شود و اوضاع در سوریه اکنون باثبات است و امکان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد