Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@17:56:14 GMT

سرشاخ تازه‌واردهای لیگ یک با مربیان نامدار

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۱۲۴۰

سرشاخ تازه‌واردهای لیگ یک با مربیان نامدار

تقابل میثاقیان ـ کاظمی پس از چند سال در لیگ آزادگان با تیم های تازه به لیگ یک صعود کرده شان از اتفاقات جذاب هفته اول لیگ خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه کشی لیگ آزادگان در فصل 98-97 بیشتر از آنکه برای لیگ یکی ها جذاب باشد برای تازه واردهای لیگ آزادگان قابل توجه بود. نکته جالب در این قرعهکشی رویارویی دو تیم تازه وارد در هفته اول این مسابقات است؛ استقلال جنوب و کارون اروند با هدایت سرمربیان لیگ برتری و باتجربه خود هفته اول را استارت خواهند زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته استقلال جنوب هنوز به طور قطع کارش را برای فصل جدید استارت نزده است اما کارون اروند از بین تیم های لیگ دسته دویی که به لیگ آزادگان صعود کرده اند خیلی زودتر از سایر رقبا کارش را شروع کرده است. آنها اکبر میثاقیان مربی باتجربه لیگ برتری را بالای سر خود دارند و استقلال جنوب دیگر تیم تهران لیگ آزادگان هم احتمالا فرهاد کاظمی سرمربی کارنامه دار و باتجربه ای که تخصص صعود تیم های رده پایین تر به لیگ برتر را دارد.


مطمئنا دیدار این دو تیم آن هم در ورزشگاه خرمشهر جذاب و دیدنی است و بیشتر از هر چیزی رویارویی دو سرمربی مشهور و پرحاشیه فوتبال این دیدار را تماشایی تر از قبل خواهد کرد.

دسته یک استقلال جنوب تهران اکبر میثاقیان (سرمربی) فرهاد کاظمی (سرمربی) ماشین سازی تبریز سیاه جامگان(مشهد)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته یک استقلال جنوب تهران اکبر میثاقیان سرمربی فرهاد کاظمی سرمربی ماشین سازی تبریز سیاه جامگان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد

چند روزی است که بحث حضور مربیان سازنده در کنار برخی از ستارگان کشتی ایران مطرح و حتی آنان با مصاحبه و جوسازی رسانه‌ای به دنبال تحمیل خواسته خود به فدراسیون کشتی هستند.

البته این مربیان پا را فراتر گذاشته و درباره چگونگی چرخه انتخابی تیم ملی نیز نظر می‌دهند. چرخه‌ای که از ۶ ماه پیش تعریف شده و اکنون کادر فنی و فدراسیون تمام قد پای آن ایستاده‌اند. براساس این چرخه که توالی زمانی آن در حدود ۹ ماه است شایسته‌ترین فرد به تیم ملی راه پیدا خواهد کرد. در این چرخه گعده‌ای به کمیته فنی حضور نخواهد داشت بلکه رقابت بین گوش‌شکسته‌ها در حضور رسانه‌ها و چند مرحله‌ای خواهد بود.

اما آیا درخواست این مربیان برای حضور در تیم ملی یا دخالت آنان در چرخه انتخابی می‌تواند منطقی باشد؟

برای واکاوی این مساله ذکر چند نکته لازم و ضروری است؛

۱- نقش مربی سازنده در کشتی ایران به عنوان یکی از پرچمداران این ورزش در دنیا مشخص و کار آنان تمرکز بر روی رده‌های پایه و شناسایی نخبگان این رشته برای حضور در رده‌های سنی مختلف است. اینکه یک مربی به پشتوانه درخشش شاگرد قدیمی خود داعیه حضور در کادر فنی تیم ملی داشته باشد شاید در نگاه اول درخواست چندان بزرگی نباشد، اما شرایط و ویژگی‌هایی که یک مربی برای کوچ در آوردگاه‌های بزرگ دارد بسیار متفاوت از استعدادیابی است.

مربی بودن تنها ملاک نشستن در صندلی کوچ نیست بلکه یک قهرمان بزرگ زمانی که در جایگاه هدایت‌گر کشتی‌گیر حضور دارد رفتار و گفتار او نه تنها بر روی عملکرد گوش‌شکسته‌ها تاثیر خواهد گذاشت بلکه داوران، هیات ژوری و حتی رقیب نیز از نام او تاثیر خواهند پذیرفت.

همچنین یک قهرمان بزرگ که میادین جهان و المپیک را دیده می‌تواند در مواقع ضروری جو سالن مسابقه را به سمت و یا به نفع شاگرد خود تغییر دهد و این همان کاری است که مربیان بزرگ رشته‌های ورزشی در شرایط مختلف آن را در دستور کار قرار خواهند داد.

۲- نشستن در کوچ قهرمانان بزرگی مانند کامران قاسم‌پور یا حسن یزدانی نیازمند دانش روز مربیگری و همچنین تسلط بر داوری و قوانین کشتی است. اینکه یک مربی چه زمانی اعتراض کند یا بازبینی صحنه چه زمانی باید رخ دهد برای کشتی‌گیر ارزشمند است. کمال اینکه بار‌ها اتفاق افتاده برخی ملی‌پوشان در میادین بزرگ جهانی و المپیک از همین نقطه ضربه خورده‌اند.

برخی مربیان به دنبال آن هستند تا با انتقاد از کادر فنی و دستیاران محسن کاوه آنان را مقابل ستارگان کشتی ایران بی‌دانش قلمداد کنند، اما پاسخ نمی‌دهند که آنان چه افتخاراتی بالاتر از مهدی تقوی و احسان لشکری دارند. اگر قرار باشد تکنیکی در سن ۲۸ سالگی به یک آزادکار انتقال داده شود به نظر می‌رسد مهدی تقوی یکی از فنی‌ترین کشتی‌گیران دنیا برای این کار بهترین شخص باشد.

۳- جدال رسانه‌ای برخی از مربیان سازنده در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی موجب شده تا برخی تصور کنند که این مربیان به دنبال سهم خواهی برای خود یا شاگرد هستند، اما مطرح کردن نام این مربیان هیچگاه نمی‌تواند سهمی اضافه را به سمت قاسم‌پور یا یزدانی سوق دهد.

سهم‌خواهی رسانه‌ای این مربیان و مطرح کردن نام آنان زمانی با شکست مواجه خواهد شد که علیرضا دبیر نشان داده اهل باج دادن نیست بلکه در بزنگاه‌های کاری با صمیمی‌ترین دوستان خود نیز تعارف ندارد.

۴- مربیان سازنده در ایران همواره از ارج و قرب خاصی برخودار بوده و نقش اصلی رسیدن به تعالی یک ورزشکار را به دوش می‌کشند. البته ورزشکاری که این مربیان به جهان ورزش معرفی خواهند کرد در گذر زمان و با حضور در کنار کادر فنی تیم ملی پخته‌تر خواهند شد و در نهایت به قهرمانی جهان و المپیک خواهند رسید.

اینکه مربیان سازنده بعد از چند سال از شاگرد خود وسیله‌ای برای رسیدن به هدف بسازد درست نیست. یک مربی سازنده به خوبی می‌داند که از بین صد‌ها شاگرد تنها چند نفر تبدیل به کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی خواهند شد لذا قدرت یزدانی و قاسم‌پور نمی‌تواند برای آنان زیاده‌خواهی در ورزش ملی کشور ایجاد کند.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • سرمربی سابق استقلال تماشاگر بازی آلمان - هلند + عکس
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!
  • چالش‌های سرمربی تیم ملی پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا
  • قلعه‌نویی کیروش می‌شود؟ / این بار شاید استقلالی‌ها اخراج شوند!
  • پیغام هولناک مقابل خانه ستاره نامدار فوتبال؛ خانواده ات را می کشیم اگر به این تیم برگردی!
  • معاون ارتباطات استقلال: فراموش کردید پرسپولیس علیه تیم ملی بیانیه می‌داد و موضع می‌گرفت؟