Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شرکت بوئینگ در مورد خسارات بالقوه نبرد رو به گسترش تجاری میان آمریکا و چین هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دنیس مایلنبرگ مدیر اجرایی این شرکت عظیم که علاوه بر ساخت هواپیما در صنعت فضا هم دست دارد گفت: « رشد و نمو سالم صنعت هوافضا به تجارت آزاد بستگی دارد.»
او گفت نگران است که تعرفه ها می تواند هزینه تولید را در صنعت هواپیماسازی بالا ببرد و افزود: « بخش هوافضا در همه جای جهان فواید اقتصادی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

درحالی که آمریکا و چین در ماه های اخیر درحال اعمال تعرفه بر کالاهای یکدیگر بوده اند - نبردی که با ابتکار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شروع شد - مایلنبرگ گفت که می خواهد « راه حل های دیگری» برای اختلافات تجاری پیدا شود.
«ما نگرانیم این وضع بر هزینه های زنجیره عرضه اثر بگذارد - اما این زنجیره ها از دو طرف (میان چین و آمریکا) جاری است، این یک شبکه درهم تنیده جهانی است.»
او که پیش از شرکت در نمایشگاه هوایی فارنبرو در اطراف لندن با خبرنگاران صحبت می کرد گفت که کاخ سفید به استدلال های شرکت او گوش می دهد.

او گفت :« ما کاملا با هر دو دولت در تماس بوده ایم، صدای ما شنیده می شود» و ابراز امیدواری کرد که «راه حل خوبی» برای این اختلافات پیدا شود.
آمریکا در ماه جاری تعرفه هایی بر کالاهایی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار از چین اعمال کرد. چین در واکنش تعرفه های مشابهی بر واردات از آمریکا مثل گوشت خوک و دانه های سویا معرفی کرد.
ترامپ اکنون پیشتر رفته و چین را به اعمال تعرفه های دیگری بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالا تهدید کرده است. چین هم گفته که تلافی می کند.
آمریکا همچنین تعرفه ای ۲۵ درصدی بر فولاد و ده درصدی بر آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا اعمال کرده است.
همه اینها باعث نگرانی نسبت به کند شدن روند رشد اقتصادی جهان شده است.
مایلنبرگ گفت که بوئینگ هنوز تاثیر تعرفه ها را حس نکرده است اما افزود که «شعارها درباره اقدامات بالقوه تنبیهی برای ما مایه نگرانی است.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هواپیما صنعت رشد تجارت آزاد جهان چین رئیس جمهور آمریکا لندن کاخ سفید دولت دلار واردات گوشت فولاد مکزیک کانادا رشد اقتصادی بویینگ آمریکا و چین جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا