Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر علی اعتصام پور در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود : در سال 96 مجموع رقم هزینه شده برای درمان بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به یک هزار و 300 میلیارد تومان رسید که از این میزان 385 میلیارد تومان اسفند سال گذشته و 200 میلیارد تومان نیز در فروردین سالجاری به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بهره مندی سه میلیون و 313 هزار و 869 نفر از بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد : بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی استان در سه بیمارستان با مجموع 876 تخت مصوب به ارائه خدمات بستری و در قالب 25 پلی کلینیک و درمانگاه به ارائه خدمات سرپایی به بیمه شدگان می پردازد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش تقاضاهای القایی بیماران پس از اجرای طرح نظام تحول سلامت به افزایش هزینه ها و بدهی های تامین اجتماعی منجرشد، گفت : شماری از بیماران بدلیل نداشتن آگاهی ، ارزان بودن خدمات و وجود بیمه های تکمیلی و در برخی موارد بیماری روان تنی ، خواهان دریافت خدمات سرپایی، تشخیصی، دارویی و یا جراحی می شوند که بدین درخواست ها «تقاضای القایی بیماران » می گویند.

اعتصام پوربا تاکید بر اینکه در صورت ارائه گزارش تخلف و خطای پزشکان طرف قرارداد این سازمان بصورت مکتوب و مستند به صورت جدی با آنها برخورد می شود ، افزود: در این رابطه پرونده هایی در اداره کل تعزیرات حکومتی بررسی و به صدور حکم شامل لغو مجوز فعالیت پزشک یا مرکز درمانی و یا دارویی منجر شده است.

سرپرست دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: بتازگی مقرر شد که بخشی از بدهی های تامین اجتماعی به مراکز خصوصی از طریق اوراق خزانه اسلامی پرداخت شود.
رامش کریمیان افزود: بر این اساس مقرر شد که بخشی از مطالبات بیمارستان های غیردانشگاهی شامل بخش خصوصی و مراکز جراحی محدود بصورت 20 درصد نقدی و 80 درصد اوراق خزانه اسلامی پرداخت شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش درمان مستقیم بیمارستان های طرف قرارداد، دفترچه درمانی حذف شده است و فقط با کد ملی به بیماران خدمات درمانی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه نرم افزار کامل این برنامه برای اجرای نسخه و پرونده الکترونیک بیمه شدگان در دست تهیه است گفت: با اجرای این نرم افزار مشکل تمام شدن برگه دفترچه ها، ناخوانا بودن نسخه پزشک و پراکندگی سوابق بیمار حل می شود.

 انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟