Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@05:36:19 GMT

وزارت صنعت نحوه تخصیص ارز واردات را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۱۴۸۴

وزارت صنعت نحوه تخصیص ارز واردات را تغییر داد

رویداد۲۴ در حالی که پیش از این اعلام شده بود براساس دستور رئیس جمهوری، فقط فهرست کالاهایی که در زندگی مردم نقش بیشتری دارند از جمله کالاهای اساسی و ملزومات تولیدی آنها به بانک مرکزی ارسال شده است وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف نظارت بیشتر بر نحوه تخصیص و اولویت ‌بندی ارز مورد نیاز واردات کالا، در نامه ‌ای خواستار توقف ثبت سفارش‌ واردات با نرخ ارز رسمی شده که هنوز ارز به آنها تخصیص داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صنعت، معدن و تجارت نهم تیرماه امسال اعلام کرده بود فهرستی شامل 71 قلم کالا با هدف شفاف سازی درباره واردکنندگان کالاهای اساسی به بانک مرکزی ارسال شده است که در سریعترین زمان ممکن اطلاعات این دسته از محصولات اطلاع رسانی می شود.
در همین رابطه «محمدرضا مودودی» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: وزارتخانه ها اولویت‌های وارداتی را که بطور عمده تاکید بر تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات بیمارستانی، مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات است، با بررسی تقاضاها تعیین و از طریق سیستمی به شبکه بانکی برای اختصاص ارز اعلام می کنند.
به گفته مودودی، این مهم به دلیل محدودیت منابع ارزی و همچنین مدیریت درست ارز انجام شده و اولویت بندی دوباره برای تامین نیازهای گروه های مختلف کالایی انجام خواهد شد.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ادامه داد: برپایه دستور شریعتمداری، برای تامین مواد اولیه و کالاهای ضروری، فرآیند تخصیص ارز باید از دفاتر تخصصی که در وزارتخانه های صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی تعریف شده، انجام شود و متقاضیان ارز رسمی برای واردات از این دفاتر مجوز بگیرند.
وی ادامه داد: به این ترتیب از آنجایی که منابع ارزی نیز با تاخیر حدود 2 ماهه واریز می شود، از هزینه کرد آنها برای موارد غیرضروری جلوگیری خواهد شد.
مودودی خاطرنشان ساخت: اتفاق های ارزی چند ماه اخیر، موضوع جدیدی در اقتصاد کشور بوده که تجربه قبلی درخصوص آن وجود نداشته است؛ بنابراین شاید نیاز باشد هر روز تصمیم جدیدی با در نظر گرفتن همه جوانب امر در این حوزه اتخاذ شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ارز واردات کالا خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح

شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

کد خبر 6087345 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲