Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – خبرگزاري رويترز روز دوشنبه به نقل از استيو منو چين وزير خرانه داري (دارايي) آمريکا گزارش داد؛ واشنگتن در برخي موارد معافيت هايي براي کشورهايي که به زمان بيشتري براي کاهش تدريجي واردات نفت خام ايران نياز دارند، درنظر خواهد گرفت.

به گزارش رويترز؛ منوچين در اين سخنان که روز جمعه به خبرنگاران گفته بود، اما انتشار آن تا امروز (دوشنبه) ممنوع بود، در باره اظهارنظرهاي ديگر مقام هاي آمريکا که گفته بودندهيچ استثنايي در مورد تحريم نفتي ايران درنظر گرفته نخواهد شد، چنين توضيح داد:ايالات متحده قصد دارد همزمان با ازسرگيري تحريم هاي تهران، از ايجاد اختلال در بازارهاي جهاني نفت، جلوگيري کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منو چين که به همراه مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا به عنوان عضو هيات بلندپايه کشورش براي ملاقات با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئيس جمهوري آينده مکزيک به اين کشور آمريکاي لاتين رفته بود، در مسير بازگشت، افزود: ما مي خواهيم خريد نفت ايران به صفر برسد، اما در برخي موارد اگر خريداران نتوانند به سرعت آن را اجرا کنند، استثناهايي در نظر خواهيم گرفت.
رويترز افزود:دولت دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا پس از خروج از توافق هسته اي 2015 ميان ايران و 6 قدرت عمده جهان برخلاف نظر و توصيه هم پيمانانش دراروپا و ديگر نقاط جهان، بر کشورها براي قطع کامل واردات نفت ايران از ماه نوامبر و همزمان با ازسرگيري تحريم ها عليه تهران فشار مي آورد.
منوچين گفت که در حاشيه نشست وزيران دارايي گروه 20 در بوينس آيرس که از 19 تا 22 ژوئيه (28-31 تير ماه) برگزار مي شود، با همتايانش در کشورهاي توسعه يافته و در حال رشد ديدار و گفت و گو خواهد کرد و احتمال دارد که تحريم هاي ايالات متحده عليه ايران نيز در اين مذاکرات مطرح شود.
وزير دارايي آمريکا افزود: ما بسيار دقيق گفته ايم که هيچ معافيتي براي چشم پوشي از نقض تحريم ها و استثنايي درکار نيست، اما مي خواهيم در کاهش ميزان خريد نفت ايران در بازارهاي انرژي، بسيار با دقت اقدام کنيم تا اطمينان يابيم که خريداران، زمان کافي در اختيار داشته باشند.
به گفته منوچين، وزارت خارجه از اختياراتي براي درنظر گرفتن معافيت در کاهش قابل ملاحظه (خريد نفت ايران) در بازارهاي نفت برخوردار است که وزارتخانه هاي دارايي و امور خارجه به همراه يکديگر آن را اجرا خواهند کرد.
وي افزود:واشنگتن براي متحدانش روشن کرده است که انتظار دارد که تحريم ها عليه ايران را اجرا کنند، اما اگر مورد بخصوصي وجود داشته باشد، ما آماده شنيدن آن هستيم.
به نوشته روزنامه فيگارو؛ برونو لومر وزير دارايي فرانسه روز يکشنبه گفت: واشنگتن درخواست پاريس را براي معافيت شرکت هاي فرانسوي فعال در ايران (از تحريم ها)، رد کرده است.
پمپئو نيز روز جمعه به خبرنگاران گفت که در باره طرح هاي واشنگتن براي ازسرگيري تحريم ها عليه تهران با همه کشورها جز يکي سخن گفته، اما نام کشوري را هنوز که با آن مشورت نکرده است، ذکر نکرد.
وي افزود: درخواست کشورهاي جهان از آمريکا، بررسي چگونگي دستيابي به اين هدف و برنامه زماني اجراي آن است و من کاملا اطمينان دارم که آنها منظور ما را درک مي کنند.
شبکه خبري بلومبرگ نيز گزارش داد: پمپئو و منوچين در نامه هايي به همتايان انگليسي، فرانسوي و آلماني خود اعلام کرده اند که واشنگتن ممکن است «در شرايط بسيار خاص»، استثناهايي براي تحريم هاي ايران درنظر بگيرد.
حسن روحاني رئيس جمهوري کشورمان روز شنبه گفت که واشنگتن با از سرگيري تحريم ها عليه ايران، بيشتر از گذشته منزوي شده است.
کارشناسان پيش بيني کرده بودند که رئيس جمهوري آمريکا به دليل ترس از بالا رفتن قيمت نفت و فشار افکار عمومي از موضع خود در خصوص قطع صادرات نفت ايران کوتاه خواهد آمد.
حسين کاظم پور اردبيلي نماينده ايران درسازمان کشورهاي صادرکننده نفت(اوپک) نيز در نامه اي از دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا خواسته بود که به جاي «توسل به ذخيره راهبردي نفت آمريکا براي کاهش بهاي نفت»، به تحريم صادرات نفتي ايران پايان دهد.
اردبيلي افزوده بود:عربستان سعودي، امارات متحده عربي و روسيه ادعاکردند که مي توانند خلا 2.5 ميليون بشکه اي را در روز، جبران کنند.اين يک اشتباه محاسباتي بوده آقاي رئيس جمهور: شما به دام آن ها افتاده ايد و قيمت نفت بالا خواهد رفت.
اگر ما در ايران تنها يک ماه صادرات نفت مان را متوقف مي کرديم تا نشان دهيم که مي توانيم چه بلايي بر سر اقتصاد دنيا بياوريم، در تصميم خود تجديدنظر مي کرديد. اما ما يک کشور متمدن و يک دولت مسئول هستيم.»
اروپام**1486**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش الجزیره، تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آن‌ها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

 تارنمای «هیل» به تازگی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه و کمک ۲۶ میلیارد دلاری جدید برای رژیم اسرائیل که در کنگره ایالات متحده تصویب شد، نوشت: رئیس جمهور آمریکا این قانون را در بحبوحه تشدید بحران انسانی در غزه و حمله قریب الوقوع اسرائیل به شهر رفح، جایی که بیش از یک میلیون غیرنظامی فلسطینی آنجا پناه گرفته‌اند، امضا کرد.

بر اساس این گزارش، منتقدان سیاست متداول ایالات متحده در قبال اسرائیل، از بایدن خواسته‌اند که از تمایل اسرائیل به سلاح‌های آمریکایی به عنوان اهرم فشار (علیه این رژیم) برای کاهش رنج مردم غزه استفاده کند، جایی که بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در طول حدود هفت ماه جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، بیش از ۵۰ عضو دموکرات کنگره آمریکا به تازگی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور درباره تداوم حمایت تسلیحاتی واشنگتن از تل‌آویو در آستانه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح هشدار داده‌اند.

بایدن هفته گذشته قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن‌تر می‌کند.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت بایدن، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا، تاکنون بیش از یک هزار دانشجو دستگیر شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل