Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:21:05 GMT

قطع برق شیرین شهر و 11 روستای مجاور به‌مدت 18 روز

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۱۵۷۶

قطع برق شیرین شهر و 11 روستای مجاور به‌مدت 18 روز

فرماندار شهرستان کارون گفت: برق شیرین شهر و 11 روستای مجاور حدود 18 روز است که به دلیل مشکلاتی که در بحث افت ولتاژ برق منطقه وجود دارد، با قطعی برق مواجه هستند.

به گزارش ایسنا،«معصومه خنفری» در جلسه شورای آب و برق خوزستان که امروز ، 25 تیرماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به مشکلات این شهرستان در بحث آب و برق اظهار کرد: در بحث مشکلات برق باید گفت که تا این لحظه که با شما صحبت می کنم برق شیرین شهر و 11 روستای مجاور آن قطع و با مشکلات فراوانی مواجه است و باید در این زمینه اقداماتی انجام گیرد تا مردم در این مناطق در بحث برق با مشکلات این چنینی مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هنگامی که خط 132 کیلوولت در شیرین شهر قطع می شود، مردم در خانه هایشان با ضعف ولتاژ مواجه می شوند و حتی بسیاری از وسایل برقی آن ها به این دلیل خراب می شود.

فرماندار شهرستان کارون ادامه داد: برای حل این مشکل یک ایستگاه تقویت ولتاژ در منطقه احداث شد اما این ایستگاه نیز برای حل مشکلات کفایت نمی کند و در فاصله میان ایستگاه تقویت ولتاژ تا منطقه کوت امیر به دلیل وجود بار بالای شبکه، سیم دچار گداختگی می شود.

خنفری ادامه داد: با توجه به این شرایط به وجود آمده برق 11 روستای مجاور شیرین شهر حدود 18 روز است که با قطعی برق مواجه است و این مساله با توجه به گرمای بیش از حد هوا مردم را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

وی با اشاره به مشکلات این شهرستان در بحث تامین آب شرب، اظهار کرد: تعدادی از روستاها در این شهرستان با مشکلات آب شرب مواجه هستند و برخی از روستاها نیز مانند روستای مگطوع اصلا آب ندارد.

فرماندار شهرستان کارون با بیان این‌که روستاهای هویسه 1، 2 و 3 با مشکلات آب مواجه شده اند، اظهار کرد: این روستاها که در بحث آب مشکلی نداشتند، در حال حاضر چند روزی است مردم آن فقط حدود 2 تا 3 ساعت در شبانه روز آب دارند و باید این مشکل نیز هرچه سریعتر حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام برق روستا منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

رییس مجمع گز و شیرینی‌های سنتی اصفهان از ثبت ۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی گز اصفهان خبر داد. - اخبار استانها -

حسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، از ثبت هفتم اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به پاس بزرگداشت مالکیت فکری مردم اصفهان بر تولید گز و چند قرن تلاش مردم این دیار برای حفظ این محصول سنتی، روز هفتم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی گز اصفهان نام‌گذاری شد.

وی افزود: همچنین در دو سال گذشته با تلاش پیشکسوتان صنعت گز و همراهی دکتر طغیانی موفق شدیم که گز، سوهان عسلی، لوز و شیرینی کرکی را در فهرست عناصر ناملموس ملی به نام اصفهان ثبت کنیم.

رئیس جمع گز و شیرینی‌های سنتی اصفهان تصریح کرد: پیش از این پولک و نبات هم به نام اصفهان ثبت شده بود و می‌توان گفت که اصفهان تنوع بی‌نظیری از انواع شیرینی‌های سنتی دارد و در این راستا تلاش کردیم تا محصولات سنتی را به عنوان عناصر هویتی شهر اصفهان به ثبت برسانیم و در قدم بعدی به دنبال توسعه این محصولات هویتی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی قدمت گز پرداخته و گفت: گز مهم‌ترین شیرینی سنتی اصفهان است که قدمت آن به دوران صفویه بر می‌گردد و در طول 500 سال گذشته توسط مردم اصفهان حفظ و توسعه پیدا کرده است. همچنین مدارک و مستندات  بسیاری از جمله سفرنامه پولاک اتریشی و مورخان ایرانی دال بر مالکیت فکری و معنوی مردم اصفهان بر این محصول است.

طاهری اصفهان را بزرگترین تولید کننده گز در جهان دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای جهان نام گز با اصفهان عجین شده و گز اصفهان شهرت جهانی دارد.

«شیرینی سنتی لوز » به لیست عناصر ناملموس ملی پیوست

وی در پاسخ به این پرسش که گز ابتدا چگونه تولید می‌شد، گفت: گز ابتدا به شیوه سنتی توسط قنادان اصفهانی تولید می‌شد و در آن زمان برند گز معنای خاصی نداشت. در ادامه تولید گز در شش دری‌های قدیمی اصفهان ادامه یافت و در گذر زمان برندهای گز برای صادرات این محصول شکل گرفت که ظاهرا گز شکرشکن اصفهان، قدیمی‌ترین برند گز است که به هندوستان نیز صادر می‌شد.طاهری افزود: در سالیان اخیر شاهد رشد چشم‌گیری در شکل‌گیری واحدهای تولید گز در اصفهان بوده‌ایم و امیدواریم‌ که این هنر- صنعت به رشد و پویایی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است