Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته حاکی از آن است که شرکت خودروسازی دایملر آلمان در تولید و عرضه خودروهای برقی از تسلاموتورز آمریکا سبقت می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تسلاموتورز یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی و تکنولوژی در جهان است که دفتر مرکزی آن در آمریکا واقع شده و برنامه های جاه طلبانه و بلندپروازانه ای برای طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا تازه ترین گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خودروسازی دایملر آلمان در تولید و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی از نخستین و بزرگترین رقیب قدرتمند خود در این عرصه پیشی خواهد گرفت.

تحلیلگران فعال در حوزه خودرو با بررسی نتایج این تحقیقات دریافته اند با وجود اینکه تسلاموتورز هم اکنون در صدر برترین سازندگان خودروهای برقی قرار گرفته است، اما در سال ۲۰۲۱ میلادی به رتبه آخر جدول رده بندی شرکت های خودروسازی سقوط خواهد کرد. در آن زمان، دایملر که در حال حاضر در جایگاه پنجم جدول جای گرفته، به نخستین رتبه صعود خواهد کرد.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

شرکت دایملر که صاحب و سهامدار شرکت مرسدس بنز آلمان است، مدتهاست به رقابت تنگاتنگی با تسلاموتورز پرداخته است به‌گونه‌ای که کامیون های برقی و الکتریکی بسیاری نیز در رقابت با کامیون های برقی semi تسلا تولید و عرضه کرده و همواره نیز در تلاش است که در این رقابت برنده میدان باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جهان کشورهای جهان آلودگی هوا آلمان خودرو جدول چین رقابت آلمان آمریکا مرسدس بنز تسلا موتورز خودرو برقی دایملر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند

به گزارش همشهری آنلاین همزمان با صدور هشدار قرمز از ۲۷ فروردین کرمان به ویژه جنوب این استان شاهد بارش‌های رگباری بوده‌اند. به تازگی تصویری از آب گرفتگی پارکینگ خودروهای تولیدی کارخانه‌های خودروسازی ارگ جدید بم نیز منتشر شده‌است.
مدیر بحران کرمان در این باره به همشهری می‌گوید: «بارش سیل‌آسا در مدت زمان کوتاه و با شدت زیادی رخ داد و باعث آبگرفتگی پارگینک غیر مسقف کارخانه خودروسازی ارگ جدید بم شد. برای بررسی موضوع و برآورد خسارت استاندار کرمان در منطقه حاضر شد.»
حمید سالخورده ادامه می‌دهد: «به دستور استاندار ستاد ویژه بحران برای بررسی میزان خسارت و رفع این مشکل صادر شده‌است. بلافاصله نیز خودروهای لجن‌کش به این منطقه عازم شدند تا تخلیه پارکینگ از آبگرفتگی و گل و لای حاصل از بارش سیل آسا انجام شود. از آنجا که آبگرفتگی در محوطه سر باز اتفاق افتاد، خسارت چندانی حاصل نشده است. اما بررسی و ارزیابی میزبان خسارت ادامه دارد و به زودی اعلام می‌شود.»
این‌طور که مدیر بحران استان کرمان به همشهری می‌گوید با فروکش کردن آب در روستاهایی که دچار آبگرفتگی شده‌بود، راه های دسترسی روستایی باز است.

ببینید:
خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

کد خبر 847283 برچسب‌ها سيل خبر مهم مدیریت بحران استان‌ کرمان خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند