Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- غلبه بر تنگناهای اقتصادی و موفقیت در همه عرصه‌ها و عبور از مشکلات نیازمند اقتدار ناشی از حمایت منسجم از دستگاه اجرایی است؛ بنحوی که رهبر معظم انقلاب تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور دانستند و همه دستگاهها را به هماهنگی با آن فراخواندند.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشستی که روز یکشنبه گذشته با دعوت ایشان از رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، همچنین صداوسیما و دستگاههای تبلیغاتی را به انتقال تصویر درست از اقدامات دولت توصیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی گمان دولت روحانی این روزها شاید یکی از سخت ترین و دشوارترین دوران حیات خود را سپری می کند؛ همانند زمانی که دیپلمات های ارشد کشورمان در وین مشغول مذاکراتی فشرده و نفسگیر بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان بودند و مخالفان تندرو داخلی و دشمنان خارجی با کوک ساز مخالف به دستگاه اجرایی می تاختند، یا حتی روزهایی سخت تر از اوج هجمه به برجام، حمله به وزیران، نزدیکان یا حتی خود رییس جمهوری.
به خطر افتادن بقا و تداوم اجرای برجام به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماتیک دولت تدبیر و امید در نتیجه سیاست ورزی نابخردانه و خارج از عرف رییس جمهوری قاعده گریز آمریکا، این روزها بار دیگر فضایی مطلوب برای مخالفان دولت فراهم کرده است تا از موضعی جدی تر و آشکارتر بر دولت بتازند و به صراحت به دولتمردان توصیه کنند با رها کردن مذاکرات با اروپایی ها از برجام خارج شود.
چنین شرایطی مطلوب دلواپسانی است که از همان ابتدا توافقی چندجانبه در حوزه هسته ای که اتفاقا با رهنمون های شخص نخست نظام یعنی رهبر معظم انقلاب حاصل و نتیجه ای برد- برد برای طرفین رقم زده بود را در کانون هجمه های خود علیه دستگاه اجرایی قرار دهند.
این روزها فشارهایی اینچنین بر دولت در حالی رو به تزاید است که بار دیگر تلاش های بی دریغ تیم دیپلماتیک و هسته ای دولت در راستای متقاعد کردن طرف اروپایی برای تضمین اجرای برجام و تامین منافع کشورمان و دور کردن تحریم ها، در جریان است و امتیاز و تضمین گیری از اروپا بیش از هر چیز نیازمند حمایت های منسجم داخلی از دستگاه اجرایی است.
تنگناها و بی ثباتی اقتصادی فزاینده ناشی از فشار روانی بازگشت تحریم های آمریکایی علیه کشورمان که در نهایت به نارضایتی عمومی و برخی اعتراضات مردمی منجر شد هم، در ماه ها و هفته های اخیر خوراک خبری خوبی را برای طرح گزینه هایی چون «استعفا»، «استیضاح» و «برکناری» دولت و تغییر تیم اقتصادی از سوی جریان های خاص با هدف اعمال فشار بیشتر بر دستگاه اجرایی فراهم آورده است.
در چنین شرایطی تندروهای داخلی عرصه عمل را برای کنشگری در میدان رقابت قدرت مهیاتر از همیشه می بینند و بی رحمانه تر از همیشه با نادیده گرفتن منافع و مصالح ملی با تمام توان حمله به دولت را در دستور کار خود قرار داده اند.
همه این فشارها در شرایطی بر مسوولان اجرایی نظام تحمیل می شود که دولت در جنگ تمام عیار اقتصادی و سیاسی به هماوردی با آمریکا و همپیمانان او شتافته و بیش از هر زمان دیگری نیازمند اقتداری ناشی از انسجام داخلی و حمایت گروه های مختلف سیاسی است.
عدم درک این ضرورت ها از سوی مخالفان دوآتشه دولت، اما با اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت پاسخ داده شد.
مقام معظم رهبری با حمایت جدی از دولت، توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی را منوط به «برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسوولان و همکاری و همراهی آحاد مردم» و «شرط غلبه بر تنگناها را ارسال تصویری مقتدر، توانا، کارآمد و تلاشگر از دولت» عنوان کردند؛ مساله ای که بنا به اظهارات رهبری «امید» را در دل مردم زنده خواهد کرد و قدرت ملی برای عبور از تنگناها را افزایش خواهد داد.
رهبری با «مقتدرانه» خواندن مواضع رییس جمهوری در اروپا از یک سو و با «میاندار و محور اصلی کار و تحرک» خواندن تیم اقتصادی دولت از سوی دیگر، در مقام دفاع از دستگاه اجرایی در برابر محور اصلی هجمه های این روزهای مخالفان به دولتمردان برآمدند و در همین ارتباط در اظهاراتی متقن بیان داشتند: «صداوسیما و دستگاه های تبلیغاتی تصویر درست از اقدامات دولت انتقال دهند؛ البته بیان انتقادهای منطقی اشکالی ندارد، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از تصویرسازی درست از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است، یعنی مسئولان باید به میان مردم، کارگران و صنایع بروند و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنند.»
همچنین رهبری با مثبت و موثر ارزیابی کردن دستور دیروز رییس جمهوری در برخورد با تخلفات در واردات خودرو و تاکید بر پیگیری این مساله تا دستیابی به نتیجه مطلوب و بیان توصیه هایی در زمینه «تهیه نقشه راه اقتصادِ با ثبات»، «جدی گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی»، «مبارزه با فساد»، «حرف زدن رودرروی مسئولان با مردم و بیان شرایط آینده» و با بیان اینکه «جداً معتقدم دولت به شرط انجام اقداماتِ لازم، خواهد توانست بر مشکلات فائق آید و توطئه‌های امریکا را ناکام بگذارد»، بر ایده پررنگ این روزهای برخی از مخالفان داخلی و دشمنان خارجی در مورد اینکه کار دولت به پایان رسیده و دیگر هیچ راهی برای بهبود وضعیت کشور پیش روی دستگاه اجرایی نیست، خط بطلان کشیده و آینده ای امیدوارانه از وضعیت کشور را ترسیم کردند.
پژوهشم**9275**1552

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حمايت از دولت رهبري تنگناهاي اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه ها برای اجرای طرح های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده های شهدا و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

انتهای پیام/



کد خبر: 1229631 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور