Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت با همکاری سایر قوا باید در قالب نقشه راه اقتصاد با ثبات در نظام مدیریتی و اقتصادی کشور «دگردیسی» به وجود آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالله رضیان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیات دولت و توصیه‌های ایشان به رییس‌جمهور و هیات وزیران، گفت: اقتصاد کشور با چالش‌ها و بحران‌های جدی روبروست به همین دلیل مقام معظم رهبری بر تهیه نقش راه اقتصاد با ثبات تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس با بیان اینکه نظام سیاسی و اقتصادی کشور موفق به جلب اعتماد از دست رفته مردم و بخش خصوصی و هدایت نقدینگی سرگردان به بخش‌های مولد اقتصادی نشده است، گفت: برای مدیریت و مهار نقدینگی سرگردان یقینا نیازمند برنامه جامعی هستیم. تدوین چنین برنامه‌ای ضروری است علاوه بر آن توقف رانت‌خواری‌ها و امتیازات ویژه اختصاص یافته به آقازاده‌ها و آشنایان و وابستگان موجب بر کاهش اعتماد افکار عمومی تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به معایب و ناکارآمدی ساختار اقتصادی و تولیدی کشور، گفت: تا وقتی که نظام اقتصادی و تولیدی کشور، صادرات‌محور نشود و مدیران دولتی اقتصاد، اجازه پر رنگ شدن نقش و وزن فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سطوح و بخش‌های مختلف اقتصادی را ندهند و راه ورود فناوری‌های جدید به نظام صنعتی و اقتصادی کشور را هموار نکنند نمی‌توان امیدی به خروج کشور از بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بار اصلی اصلاحات اداری، مدیریتی و اقتصادی کشور را بر دوش نظام مدیریتی کشور به ویژه رییس‌جمهور و قوه مجریه دانست و افزود: آقای رییس‌جمهور باید در نظام اجرایی کشور انقلاب ایجاد کند. این نظام بسیار چاق و فربه شده و امکان تحرک را از پیکره اقتصادی کشور گرفته است. نظام مدیریتی کشور اگرچه به ظاهر پذیرفته که اصل ۴۴ را اجرا کند اما در عمل  حاضر نیست چشم از منافع سرشار آن بپوشاند.

رضیان هشدار کرد: در قالب تهیه نقشه راه اقتصاد با ثبات باید کاری انجام بشود که مردم و افکار عمومی داخلی به نظام اقتصادی و سیاسی اعتماد کنند. نقش این مسئله بسیار پررنگ‌تر از سهم ۳۰ درصدی تحریم‌های غرب بر علیه کشورمان است. مجلس و دولت باید صادقانه با یکدیگر همفکری کنند. اگر در دولتی‌ها صداقت وجود داشته باشد و با نمایندگان مجلس و مردم رفتار شفافی داشته باشد و افراد دِمُده را از نظام مدیریتی و اجرایی کشور حذف کند، امید به پویا شدن اقتصاد و مشارکت واقعی بخش خصوصی در اقتصاد هم احیا می‌شود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس بحران‌های مدیریتی و اجرایی کشور را «جدی» دانست و افزود: واقعیت این است که به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بحران‌های جدی کشور را تهدید می‌کند و باید تعارفات و مماشات کردن‌ها را کنار گذاشت و دستگاه‌های نظارتی به ویژه مجلس و قوه قضاییه به صورت جدی بر عملکرد نظام مدیریتی کشور نظارت کنند علاوه بر آن باید عنان امور کشور را به دست  کارشناسان و دلسوزان نظام سپرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت اقتصاد کشور اقتصاد سیاسی و اقتصادی بخش خصوصی نقدینگی وزن صنایع و معادن مجلس انقلاب اصل ۴۴ اقتصادی و سیاسی نمایندگان مجلس قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری نقشه راه اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با اشاره به زیان‌بار بودن پیروزی کامل روسیه در اوکراین، مدعی شد که این اتفاق مسکو را قادر می‌سازد تا موشک‌هایش را درست پشت دروازه‌های اتحادیه اروپا مستقر کند.

ماکرون در گفت‌وگو با «لاتریبیون» بار دیگر با حمایت از سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه، این کشور را «دشمن» خواند و گفت که چنین سیاستی، نمایش قدرت بدون «ارائه جزئیات درباره ابزار بازدارندگی» است!

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت‌های تئوری، ضعف تلقی می‌شود و باید رویت‌پذیری این محدودیت‌ها را حذف کنیم زیرا این اقدام، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

به گفته ماکرون، اوکراین برای امنیت فرانسه اهمیت دارد زیرا این کشور در فاصله تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای پاریس واقع شده است.

رییس جمهور فرانسه مدعی شد: اگر روسیه پیروز شود، بلافاصله امنیت در رومانی، لهستان، لیتوانی و کشور ما از بین خواهد رفت. قابلیت و بُرد موشک‌های بالستیک روسیه، همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات و ادعاهای ماکرون یک ماه پس از آن مطرح شده است که او گفته بود «کشورهای غربی قانونا باید این سوال را از خود بپرسند که اگر قرار به پیشروی روس‌ها در خط مقدم جبهه باشد و اوکراین درخواست بدهد، آیا باید به کی‌یف نیرو اعزام کنند؟»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اظهارات ماکرون را «بسیار مهم و خطرناک» و مدرک دیگری دال بر مشارکت مستقیم پاریس در جنگ است.

کد خبر 6097268

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد