Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد کودکان کار و خیابانی اتباع خارجه هستند بیان کرد: متاسفانه در قوانین حمایتی سازمان بهزیستی برای این افراد قوانینی موجود نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  دیار آفتاب؛ رضا جعفری مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور عصر روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی آرامش کودکان آفتاب در اراک گفت: باتوجه به اینکه سازمان بهزیستی یکی از سازمان های تخصصی در امر کنترل در کاهش آسیب های اجتماعی است سال گذشته طبق ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت افتتاح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری اظهار کرد: با راه اندازی این مراکز و حضور ۱۳۰۰ کارشناس مددکار اجتماعی و روانشناس تخصصی سازمان بهزیستی توانسته گام های موثری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور بردارد.

وی با اشاره به کنترل کاهش طلاق بعنوان یکی دیگر از آسیب های اجتماعی گفت: راه اندازی سامانه کاهش طلاق با همکاری وزارت کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و قو قضائیه آغاز شده است که تاکنون توانسته در زمینه کاهش طلاق با توجه به مشاوره های تخصصی ارائه شده به افراد موثر باشد.

وی ساماندهی کودکان کار و خیابانی را از مهمترین برنامه های سازمان بهزیستی کشور دانست افزود: در این راستا مرکز حمایتی اموزشی کودک و خانواده با هدف گذاری توانمندسازی کودکان کار و خانواده های انان به صورت روزانه راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد کودکان کار و خیابانی اتباع خارجه هستند بیان کرد: متاسفانه در قوانین حمایتی سازمان بهزیستی برای انها قوانینی موجود نیست.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

شناسایی ۱۸۰ کودک کار و خیابانی در سطح شهرستان اراک

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به افتتاح مرکز کارآفرینی آرامش کودکان آفتاب در اراک گفت: این مرکز به منظور توان افزایی و توانمندسازی و اشتغال خانواده های حوزه اجتماعی که بدسرپرست هستند در حوزه خیاطی و فرش بافی با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان راه اندازی و برای ۲۰ خانواده اشتغالزایی ایجاد کرده است.

امینی از شناسایی ۱۸۰ کودک کار و خیابانی در سطح شهرستان اراک خبر داد و گفت: با توجه به اهداف سازمان مبنی بر توانمندسازی و ساماندهی کودکان و خانواده های آنان این مرکز راه اندازی شده است.

وی از راه اندازی دو مرکز کارآفرینی آرامش کودکان تا پایان سال در استان خبر داد و افزود: این مراکز در اراک و ساوه راه اندازی شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین فرمانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وجود ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان گفت: اولین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

فرماندار بروجن همچنین با اشاره به اختصاص زمین در شهر بلداجی، خواستار پیگیری و تسریع در راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر شد.

کرمی با بیان اینکه نقش برنامه‌های کانون در اثربخشی و فرهنگ‌سازی حوزه کودک و نوجوان مشهود است؛ افزود: کانون پرورش فکری از ارکان مهم و قابل توجه در تربیت نسل آینده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899020

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی