Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از وزارت نفت، وزیر نفت در نامه‌ای به سهیل المزروعی رئیس دوره ای اوپک با اشاره به این که مطابق تصمیم اجلاس ۱۷۴ کنفرانس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ (یکم تیرماه ۹۷) کشورهای عضو متعهد شدند از ابتدای ماه ژوئیه سطح پایبندی خود به تعهد کاهش تولید را به ۱۰۰ درصد برسانند، افزود: این تصمیم، نه مجوزی برای افزایش تولید بیشتر از سهمیه تعیین شده در کنفرانس ۱۷۱ و نه مجوزی برای باز توزیع سهمیه کاهش تولید میان کشورهای عضو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این بدان معناست که تصمیم‌های اتخاذ شده و سقف تعیین شده در ۱۷۱ کنفرانس اوپک، همچنان معتبر بوده و تولید کشورها باید منطبق با تعهدهای تعیین شده بوده باشد.

وزیر نفت با بیان این که بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک، تولید برخی کشورهای عضو در ماه ژوئن به مراتب بیشتر از سهمیه تعیین شده برای آنها بوده و تخطی از تعهدهای پذیرفته شده در کنفرانس ۱۷۱ اوپک است، تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که این تخطی در ماه‌های باقیمانده از اجرای توافق در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه یابد و در تعارض با تصمیم‌های اجلاس‌های ۱۷۱ و ۱۷۴، به یک روال تبدیل شود.

زنگنه ادامه داد: ضروری است کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک - غیراوپک ((JMMC تولید کشورهای عضو از ماه ژوئیه را که نخستین ماه از اجرای قطعنامه شماره ۱۷۴,۵۱۳ است زیر نظر گیرد و گزارش پایبندی تک تک اعضا به توافق‌ها به‌عمل آمده در کنفرانس اوپک را ارائه کند.

وی با بیان این که چنانچه اعضای اوپک به تعهدهای خود پایبندی کامل نداشته باشند، به تدریج اثربخشی تنها سازمان موفق بین‌الدولی کشورهای در حال توسعه با قدمتی قریب به ۶۰ سال در بازار نفت را به مخاطره می‌اندازد، تصریح کرد: مسئولیت این اتفاق نیز به عهده اعضای خاطی سازمان است.

وزیر نفت در پایان این نامه خواستار توزیع این نامه از سوی دبیرخانه اوپک میان روسای هیئت‌های نمایندگی عضو اوپک شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه وب پژوهی فصلنامه شد

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه وب پژوهی انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است. این نشریه از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن خوش آمدگویی به اساتید و مدعوین حاضر در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از علل تداوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی این بود که باهدف درستی انتخاب شده و مسیر درستی را طی کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌هایمحمدجواد شایگان فرد دبیر کنفرانس و همکارانی که در این مسیر تلاش کردند، افزود: خوشحالم که در این حوزه چشم‌انداز درستی را ترسیم کرده‌اید و در عمل نیز اقدامات مناسبی را انجام داده و تا به امروز توانسته‌اید دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی را برگزار کنید.

رئیس کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع وب پژوهی مسئله‌ای به‌روز بوده که سرعت رشد بالایی دارد و این نکته‌ای مهم، برای ادامه دارشدن این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: پرفسور بدیع از افراد شاخص در این حوزه بودند که حضورشان در این کنفرانس بسیار ارزشمند بود؛ اما امروز او را در جمعمان نداریم و بسیار متأثریم.

وی تأکیدکرد: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است.

همچنین خبر خوب که نشریه وب پژوهی از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

وی در پایان گفت: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.
دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: این کنفرانس یک کنفرانس تخصصی و بین‌رشته‌ای است و خوشحالیم که هرسال تعداد افرادی که در حوزه‌ فناوری اطلاعات در این کنفرانس حضور دارند، بیشتر می‌شوند و به جز پنل‌های تخصصی پنل‌هایی در حوزه‌های علوم‌انسانی، جامعه‌شناسی و… نیز مرتبط با این حوزه و جود دارد.

وی افزود: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی