Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پسر نوجوان به دنبال آشنایی با تله فیشینگ، به اطلاعات حساب 9 شهروند مشهدی دست یافت و با شکایت یکی از شکات موضوع در دست پی گیری پلیس فتا قرار گرفت.

سردار قادرکریمی افزود: کارشناسان پلیس با تحقیقات فنی و پلیسی توانستند رد متهم را در فضای سایبری شناسایی و با هماهنگی قضایی، مجرم 13 ساله را دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این مجرم در اینترنت با کانال آموزش فروش نرم افزارهای هک و نفوذ، آشنا شده بود و با نصب این نرم افزار توانسته بود  به اطلاعات حساب 9 نفر دسترسی پیدا کند و در مجموع از دو کارت 6 میلیون ریال پول برداشت کرده بود.

فرمانده انتظامی استان افزود:  برای به تله انداختن کاربران و دستیابی به اطلاعات حساب آنها، به کاربران لینک نرم افزار ردیابی را ارائه می داد و این لینک در واقع یک نرم افزار جاسوسی بوده است.

 سردار کریمی گفت: طبق اعترافات این نوجوان؛ با انگیزه خرید گوشی تلفن همراه دست به این کار مجرمانه زده است زیرا والدینش توانایی مالی خرید تلفن همراه را برای فرزندشان نداشتند.

وی گفت: هرگز فرزندان خود را در فضای سایبری بدون نظارت آگاهانه تنها نگذارید و با کشف استعداد و خلاقیت فرزندان خود آنها را در هدایت مسیر تربیتی به سمت فرهنگ ارزشمند انسانی کمک کنید.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فیشینگ پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت نوجوان ۱۶ ساله کاشانی براثر سقوط درکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در عملیات جستجوی بیش از ۵ ساعته تیم‌های امدادی، جسد بی جان نوجوان پیدا شد.
روح الله فدائی افزود: گروه های امدادی آتش نشانی و جمعیت هلال احمر در حال گشت زنی در ارتفاعات پایین جسد فرد را پیدا می‌کنند، که شواهد نشان از این داشته که به علت سقوط از ارتفاع کوه فوت کرده است.
وی از شهروندان خواست هرگز بدون تجهیزات مناسب یا مربی و راهنما اقدام به صعود از ارتفاعات نداشته باشند و حتما به نحوی برنامه ریزی کنند که ساعتی قبل از غروب خورشید به پای کوه رسیده باشند.

دیگر خبرها

  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • فوت نوجوان ۱۶ ساله کاشانی براثر سقوط درکوه
  • این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان