Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه هند پس از پایان نشست مشترک با هیات ایرانی بیانیه‌ای منتشر کرد و از رایزنی طرفین درباره روابط دوجانبه، برجام و مسائل مورد علاقه دو کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال پایان «پانزدهمین دور مشورت‌های وزارت خارجه» بین هند و ایران که امروز دوشنبه در دهلی نو برگزار شد،  وزارت خارجه هند بیانیه‌ای در این‌باره صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و «ویجای گوخال» معاون وزیر خارجه هند ریاست هیات‌های دو کشور را برعهده داشتند.

طبق گزارش «شینهوا»، بنا بر اعلام وزارت خارجه هند، دهلی نو و تهران در این نشست ضمن تبادل نظر درباره برجام و مسائل مرتبط به آن، پیشرفت اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر رسمی رئیس‌جمهور ایران به هند به ویژه در حوزه تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی را بررسی کردند.

دو طرف، همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه هند و ایران بحث و تبادل نظر کردند.

آنها همچنین توافق کردند که دور آینده کمیسیون مشترک دو کشور نوامبر ۲۰۱۸ به میزبانی تهران برگزار شود.

تشدید رایزنی‌های دهلی نو و تهران طی هفته‌های اخیر به دنبال خروج آمریکا از برجام و فشارهای این کشور بر خریداران نفتی ایران صورت می‌گیرد.

هند علاوه بر خرید نفت، پروژه‌های اقتصادی بزرگی هم در زمینه توسعه بندر چابهار دارد؛ بندری که قرار است شبه قاره هند را به افغانستان مرتبط کند.

تهدیدها و فشارهای آمریکا علیه ایران، نگرانی‌های هند درباره پروژه‌های مرتبط با چابهار را به دنبال داشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران معاون سیاسی وزیر خارجه وزارت خارجه افغانستان آمریکا سید عباس عراقچی بندر چابهار هند و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی وزیر امور خارجه عربستان با همتای روس خود خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، رایزنی امروز به صورت تلفنی انجام شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف و وزیر امور خارجه عربستان در مورد چشم انداز توسعه روابط بین دو کشور و نیز موضوع تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و (رژیم) اسرائیل گفتگو کردند.

از سوی دیگر، الشرق الاوسط نیز در این باره نوشت: فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه عربستان روز سه شنبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود تماس تلفنی داشت.

دو طرف در مورد روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند.

کد خبر 6099640

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند