Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@17:35:10 GMT

راه اندازی خط دریایی قشم-عمان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۲۶۱۸

راه اندازی خط دریایی قشم-عمان

پول‌نیوز - هادی حق شناس با اشاره به اینکه ایام نوروز فشرده‌ترین دوره زمانی سفرهای مردمی در کشور است، اظهار کرد: این سفرها شامل سفرهای جاده ای، هوایی، دریایی و ریلی است و سازمان بنادر و دریانوردی نیز عملکرد قابل توجهی را از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری در حوزه گردشگری و سفر دریایی در بنادر ایران داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با شروع فصل تابستان که مجددا سفرهای مردمی آغاز می‌شود همه امکانات در بنادر و ترمینال‌های مسافری به کار گرفته خواهد شد تا بهترین شرایط برای مسافران و گردشگران دریایی فراهم شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مردم بسیار علاقمند هستند از جزایر زیبای خلیج فارس دیدن کنند، گفت: با توجه به آماده شدن سفارش ساخت شناورهای مسافری، ظرفیت حمل‌ونقل مسافری دریایی افزایش پیدا می‌کند و در طول تابستان تعداد سفرهای دریایی افزایش خواهد یافت و در عین حال سازمان بنادر و دریانوردی به بحث ایمنی سفرهای دریایی توجه ویژه خواهد داشت تا افرادی که مسافر جزایر کشور هستند با خاطره خوش بازگردند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که خط بین‌المللی مسافری دریایی و تردد بین جزایر و سرزمین اصلی را در تابستان افزایش دهیم و در طول تابستان سفرهای دریایی از بندر باهنر و جزیره کیش به بندر شارجه را خواهیم داشت و اگر بتوانیم تعداد سفرهای دریایی را از بندر باهنر و جزیره قشم به بندر خصب عمان افزایش می‌دهیم.

حق شناس در ارتباط با گردشگری دریایی در تابستان، بیان کرد: سفر دریایی جابجایی از نقطه ای به نقطه دیگر است اما در گردشگری دریایی پس از حرکت از نقطه اولیه مجددا به همان نقطه باز می‌گردیم، سفرهای دریایی بیشتر در شمال کشور معنا و مفهوم پیدا می کند، اما این بدان مفهوم نیست که این مقوله در جنوب کشور وجود ندارد. مدت زمانی فصل تابستان از نوروز بیشتر است و پیش بینی می‌شود میزان گردشگری دریایی در این برهه زمانی افزایش یابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی قشم عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد