Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امور اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تسهیل در ترخیص کالا گفت: در جلسات مشترک دولت و بخش خصوصی بخشی از مشکلات مربوط به ترخیص کالا از گمرکات حل شد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، محمد باقر مجتبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد اقدامات انجام شده از سوی اتاق اصناف و وزارت صنعت برای حل مشکل اصناف و بازاریان گفت: پس از اتفاقات صورت گرفته، دولت پذیرفت که در مورد تخصیص ارز تصمیمات باید درست‌تر و دقیق‌تر اتخاذ می‌شد، بنابراین از دو هفته قبل دولت با اصلاح رویکرد و با یک روش بسیار مثبت و موثر در حال حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امور اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران اظهار داشت: بنابراین دولت پذیرفته است که باید با اتاق اصناف ایران و اتاق‌های بازرگانی برای سیاست‌گذاری‌ها در تعامل بیشتری باشد.

وی افزود: لازمه حرکت درست اقتصاد و حرکت کل زنجیره تامین از تولید داخل،‌ واردات، شبکه لجستیک و انبار و نظام توزیع اعم از بنکداری، عمده‌فروشی و خرده فروشی و برای اینکه اینها در خدمت حاکمیت باشند این است که باید این عوامل در تصمیم‌سازی‌ها حضور داشته باشند.

مجتبایی بیان داشت: ماده 2 و 3 قانون بهبود فضای کسب و کار هم تاکید دارد که مجموعه سه قوا برای تصمیم‌سازی باید نظر تشکل‌ها از جمله اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون را اخذ کنند که در حال حاضر این موضوع بهتر در حال شکل‌گیری است.

مشاور امور اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با اشاره به یکی از اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات اصناف گفت: با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طریق بانک مرکزی و گمرک اقداماتی برای تسهیل ترخیص کالاهای وارداتی در حال انجام است، تا کالاهای آن دسته از واردکنندگانی که به دلیل بخشنامه‌های احیر در گمرک مانده با رعایت انضباط کاری از گمرک ترخیص شود و در بازار عرضه شود.

وی اظهار داشت: پیش از ابلاغ بخشنامه‌ اخیر ارزی برخی واردکنندگان کالا را به صورت براتی خریداری می‌کردند و فروشنده پس از از ارسال کالا به خریدار پول خود را دریافت می‌کرده است، بنابراین با مصوب شدن بخشنامه‌های اخیر ارزی امکان ترخیص این کالاها از گمرکات وجود نداشت که برای حل مشکلاتی از این قبیل با تدابیر بانک مرکزی و همفکری اتاق‌های بازرگانی و اصناف مشکل ترخیص بخش قابل توجهی از این قبیل کالاها حل شد.

مجتبایی بیان داشت: همچنین برای حل مشکل ترخیص واردات کالاهای تولید‌کنندگان صنفی که کالاهای وارداتی خود را بین اصناف توزیع می‌کردند و به عبارتی شبکه توزیع و تامین بازار محسوب می‌شدند، جلسه‌‌ای با حضور این واردکنندگان و رئیس کل گمرک برگزار شد و در همان جلسه مشکل برخی واردکنندگان حل شد و برای حل مشکل سایر واردکنندگان که در حد اختیارات گمرک نبود، مقرر شد مصوباتی تنظیم شود تا در ستاد تنظیم بازار یا جلسات سران سه قوه در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

مشاور امور اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران همچنین با اشاره به پیشنهاد اتاق اصناف ایران برای نرخ‌گذاری کالاهای وارداتی بعد از تخصیص ارز گفت: انجام نرخ‌گذاری این قبیل کالاها زیر نظر اتاق‌ها و اتحادیه‌ها را به عنوان یک راهکار مشخص برای جلوگیری از گران‌فروشی به دولت پیشنهاد داده‌ایم.

وی در مورد نقش اتاق اصناف در ستاد مبارزه با احتکار و اختفای کالا بیان داشت: اتاق اصناف یکی از اعضای اصلی این ستاد است و قرار است در کنار دولت با این قضیه برخورد جدی داشته باشیم.

منبع:‌ فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه

حسینعلی خواجه مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه تا ۱۸ اردیبهشت اعتبار دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل ۱۱ قلم کالا برای دهک‌های اول تا هفتم قابل اجرا است، افزود: این طرح به صورت ماه به ماه انجام می‌شود و اگر خانواده‌ای در طول ماه نتواند از این کالا برگ استفاده کند برای ماه بعدی نمی‌تواند از سهمیه قبلی خود استفاده کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه دولت قرار نیست پول پاشی کند، گفت: همزمان با افزایش تورم دولت قیمت پایه این اجناس را بر مبنای ۱۴۰۱ گذاشته است و طبق مشورتی که با وزارت بهداشت داشته است قرار شد از این طریق ۱۱ قلم مورد نیاز و اساسی را در سبد خانوارها جای دهد.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده برای اجرای این طرح ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت در نظر گرفته شد.

خواجه مظفری از اجرای طرح یسنا در بستر طرح کالا برگ خبر داد و اظهار کرد: این طرح شامل مادران شیرده و باردار است که همزمان با طرح کالا برگ در حال اجرایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌هایی که در وزارت خانه انجام شده است قرار است روند طرح کالا برگ ادامه دار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۹۸.۵ درصد و در مرحله دوم ۷۵.۵ درصد افراد دهک یک تا هفتم از طرح فجرانه و کالا برگ برخوردار شدند، گفت: تا کنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مردم گلستان از طرح فجرانه کالا برگ بهره مند شدند.

وی یادآور شد: در مجموعه ۶۶۷ هزار خانوار گلستانی یارانه می‌گیرند که بیشترین یارانه بگیران گلستان در شهرستان‌هایی چون مراوه تپه، گمشان و کلاله هستند.

کد خبر 6084700

دیگر خبرها

  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند