Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@04:46:12 GMT

فردا؛ ورود پیکر ۶۰ شهید دفاع مقدس به تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۳۰۱۲

رئیس ستاد معراج شهدای مرکز گفت: پیکر مطهر ۶۰ شهید تازه‌تفحص‌شده که اخیراً از مرز خسروی وارد کشور شده‌اند، صبح فردا سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۹۷ وارد معراج شهدای تهران خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدای مرکز با اشاره به ورود پیکرهای مطهر شهدای تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس گفت: پیکر مطهر 60 شهید تازه‌تفحص‌شده که اخیراً از مرز خسروی وارد کشور شده‌اند، صبح فردا سه‌شنبه 26 تیرماه 97 وارد معراج شهدای تهران خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیکر مطهر این شهدا بعد از برگزاری مراسم وداع در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب راهی تهران شدند تا عملیات‌های تحصصی شناسایی هویت پیکرها در معراج شهدای تهران صورت بگیرد.

رنگین با اشاره به برنامه زیارت عمومی پیکرهای مطهر شهدا در تهران گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 26 و 27 تیرماه 97 همزمان با ایام مبارک دهه کرامت، عموم مردم تهران می‌توانند برای زیارت پیکرهای مطهر این شهدا از نماز ظهر تا اذان مغرب به معراج شهدا مراجعه کرده و در حسینیه شهدا با این شهدای تازه‌تفحص‌شده تجدید میثاق کنند.

رئیس ستاد معراج شهدای مرکز در ادامه تصریح کرد: بعد از برنامه زیارت مردمی شهدا در معراج شهدای تهران، عملیات شناسایی پیکرهای مطهر آغاز خواهد شد و فرآیند نمونه‌گیری، آزمایش DNA، مراحل ژنتیکی و کارهای کارشناسی در این زمینه پیگیری می‌شود. مشخصات شهدایی که هویت آنها بعد از مراحل کارشناسی شناسایی می‌شوند، بعد از اتمام عملیات شناسایی هویت شهدا اعلام خواهد شد.

پیکرهای مطهر 60 شهید تازه‌تفحص‌شده متعلق به هشت سال دفاع مقدس، صبح چهارشنبه؛ 20 تیرماه 97 پس از سال‌ها دوری از مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه وارد کشور شدند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، این شهدای گرانقدر مربوط به عملیات‌های مسلم‌بن عقیل(ع)، کربلای6 و تک دشمن در فروردین سال 65 است که از منطقه مندلی واقع در استان دیاله عراق توسط گروه‌های عملیاتی کمیته جست‌وجوی مفقودین کشف شده‌اند. 42 شهید مربوط به منطقه عملیاتی مندلی حران، صلاح‌الدین و ارتفاعاتی که در منطقه در داخل خاک عراق قرار دارد، بود، همچنین حدوداً 18 شهید در منطقه غرب پیدا شده است.

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فیض» شهید شاخص استان سمنان شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین انتخاب شهید شاخص استان سمنان در سال ۱۴۰۳ با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منزل شهید فیض در شهرستان سرخه برگزار شد.

شهید فیض از شهدای شاخص شهرستان سرخه است که امسال به عنوان شهید شاخص استان سمنان نیز معرفی شده است طرحی که به صورت نمادین می کوشد تا الگوسازی از شهدا را تبیین و ترویج دهد. شهدایی که اسوه‌های ایثار گری، استقامت و ولایت مداری بودند.

شهید عباسعلی فیض شهید ۳۳ ساله عملیات بدر است که پیکر ایشان بعد از ۱۱ سال به کشور بازگشت و در گلزار شهدای سرخه طی مراسمی با شکوه با حضور مردم متدین سرخه، به خاک سپرده شد. گفتنی است برادر شهید فیض نیز درست در همان روزی که این شهید بزرگوار شهد نوشین شهادت نوش می‌کند، به شهادت می‌رسد.

شهیدان محمد تقی و عباسعلی فیض هر دو در یک روز و در فاصله دو ساعت از همدیگر از عملیات بدر به شهادت می رسند.

مشاور امور شهدا و ایثارگران استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این انتخاب، گفت: شهید شاخص استان بر مبنای ۳۰ فاکتور شامل تأثیر گذاری، شهادت، ایثارگری و … انتخاب و به صورت نمادین می کوشد تا این شهدای عزیز را الگویی برای جامعه معرفی کند.

امین داوودی با بیان اینکه شهید عباسعلی فیض از شهدای عملیات بدر در شهرستان سرخه حائز بیشترین میزان تطابق با الگو های انتخاب شهید شاخص سال بود، تاکید کرد: شهید فیض در سال ۱۴۰۳ به عنوان شهید شاخص استان سمنان معرفی و ویژگی‌های بارز ایشان تبیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این معرفی بیشتر جنبه تبیینی و نمادین و قدردانی از شهدا و ایثارگران استان سمنان دارد، ابراز کرد: ترویج سیره شهدا و الگو برداری از آنها برای جوانان مهمترین محور این طرح است.

مشاور امور شهدا و ایثارگران استاندار سمنان با بیان اینکه ویژگی‌های شهدا برای نسل جوان تبیین شود، ابراز کرد: شهید فیض از شهدای شاخص استان در زمینه ایثارگری است که کار جهادی را به معنای واقعی خود به منصه بروز و ظهور رسانده است.

گفتنی است در آخرین روز ماه رمضان طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مراسم معرفی شهید فیض به عنوان شهید شاخص استان سمنان برگزار و از تمثال این شهید نیز رونمایی شد.

کد خبر 6076406

دیگر خبرها

  • مادر دو شهید دفاع مقدس درگذشت
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • نگاه ویژه مدیران به طرح جامع گلزار شهدا
  • تشییع پیکر رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در آبادان
  • فردا؛تشییع و خاکسپاری پیکر جانباز شیمیایی در خرم آباد
  • پیکر حاج صادق کرمانشاهی در گلزار شهدای قم آرام گرفت
  • پیکر جانباز دفاع مقدس در آبادان تشییع می‌شود
  • «فیض» شهید شاخص استان سمنان شد
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید امنیت شهید مجتبی نعمت پور-شهرستان سلسله
  • ۲۶ فروردین، تشییع پیکر جانباز دفاع مقدس در آبادان