Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@16:25:20 GMT

ظریف: ایران، امن‌ترین و قدرتمندترین کشور است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۳۱۲۳

ساعت 24- وزیر امور خارجه کشورمان گفت که بازار ایران امروز مطمئن ترین، امن ترین و سالم ترین بازار برای فعالان اقتصادی است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هم اندیشی با حضور فعالان اقتصادی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران دوران های پر فراز و نشیبی را گذرانده، فشارهای زیادی بر ایران از ابتدای انقلاب تاکنون وارد شده اما از آنجا که ایران مشروعیت، پیشرفت وقدرت خود را نه از منابع خارجی و نه از ابزارهایی که منابع خارجی در اختیارش قرار می دهند بلکه قدرت و مشروعیت ایران از مردم ایران نشات می گیرد و توانسته این فشارها و دوران های دشوار را با سرافرازی پشت سر بگذارد و امروز علیرغم نزدیک به چهار دهه فشار امن ترین و قدرتمندترین کشور باشد که انشاءالله این روش کماکان ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرکای خارجی ما این واقعیت را درک کرده اند که بازاری مطمئن تر و امن تر و سالم تر از ایران برای حضور فعالان اقتصادی وجود ندارد. ممکن است بر اثر فشارهای خارجی تحولات کوچکی در این بازار به شکل منفی رخ دهد ولی این تحولات همواره ناپایدار بوده

در حال تکمیل....

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محمد جواد ظریف احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر این که نوسانات بازار غیررسمی ارز متاثر از تنش‌های سیاسی منطقه است. گفت:در این بازار فقط نیاز ارزی کالای قاچاق و یا فرار سرمایه تامین می‌شود. با کاهش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی جو سازی در آن متوقف شده و به زودی آرام خواهد شد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یحیی آل اسحاق» رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تلاطمات به وجود آمده در بازار ارز اظهار کرد: نوسانات این بازار تابع عوامل متعددی است. وضعیت عرضه و تقاضای ارز و همینطور نحوه تامین و تخصیص آن، سیاست‌های بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی و کنترل نرخ ارز از یک سو و در کنار آن عوامل جانبی مانند انتظارات تورمی، حوادث غیر مترقبه ناشی از تنش‌های منطقه‌ای، جو روانی حاکم بر اقتصاد کشور هم از جمله مواردی هستند که هرگونه تغییر در آن بازار را با نوسان همراه می‌کند.


رئیس اتاق ایران و عراق افزود: در حال حاضر تمام نیاز ارزی فعالان اقتصادی کشور از محل مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی پاسخ داده می‌شود. ارز مورد نیاز برای پاسخ‌گویی به این موارد عمدتاً با صادرات نفت، پتروشیمی و یا سایر کالا‌های غیرنفتی تامین می‌شود.


وی با اشاره به مثبت شدن تراز ارزی کشور در پایان سال ۱۴۰۲ گفت: خوشبختانه مجموع درآمد‌ها و یا منابع ارز موجود به مراتب بیشتر از مصارف ارزی کشور است. در حال حاضر نرخ ارز نیمایی در شرایط با ثباتی قرار دارد و حتی عرضه آن بیشتر از تقاضای فعالان اقتصادی است؛ لذا، در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.


آل اسحاق درباره بازار غیررسمی ارز هم خاطرنشان کرد: تقاضا‌های موجود در این بازار عمدتاً برای امور غیر اقتصادی مانند تامین ارز کالای قاچاق، خروج سرمایه و سوداگری است. بر خلاف مرکز مبادله ارز و طلا، بازار غیررسمی تابع تنش‌های سیاسی منطقه و یا سایر امور تشدید کننده انتظارات تورمی است. با کاهش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی جوسازی در بازار غیررسمی متوقف شده و به تناسب آن قیمت دلار هم روند کاهشی به خود خواهد گرفت.


این فعال اقتصادی در پایان تاکید کرد: نوسانات به وجود آمده در طول هفته‌های اخیرا صرفاً روانی بوده است. البته باید این نکته را هم یادآور شد که بازار غیررسمی، حجم چندانی نداشته و شاید میزان ارزش آن نهایتا ۴ تا ۵ میلیون دلار باشد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ارز ، بازار ارز ، نرخ ارز ، مرکز مبادله ، بانک مرکزی ، بازار غیررسمی ارز ، کالای قاچاق ، خروج سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9I

دیگر خبرها

  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • ترسیم «چشم انداز» اقتصاد ایران در ۱۴۰۳
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • موج جدید مدعیان «دلارزدایی» از اقتصاد ایران چه می‌خواهند؟
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید