Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه گفت: چند روز دیگر حالت فوق العاده در ترکیه به پایان خواهد رسید اما مبارزه با تروریسم همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گل در نشستی با عنوان 'مقابله با کودتا، فتنه بین المللی و سمپوزیوم 15 جولای' در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه استانبول اظهار کرد:
لغو وضعیت فوق العاده دو ساله در ترکیه به مفهوم اتمام مبارزه با تروریست ها نیست بلکه مبارزه با آنها به ویژه با گروه گولن تا نابودی کامل آنها با قدرت و قاطعیت ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در راستای مبارزه با عوامل گولن، دادگاه های ما در محاکمه کودتاگران آزمون سختی را با موفقیت گذراندند و تاکنون حکم 2 هزار و 382 نفر از اعضای این تشکیلات تروریستی را صادر کردند که شامل حبس ابد و حبس مدت دار است.
وی ضمن تاکید مجدد بر تداوم مبارزه با گروه گولن گفت: پرونده 2 هزار و 161 نفر دیگر از عوامل گولن نیز در دست بررسی است و در آینده نزدیک احکام آنها نیز صادر خواهد شد.
وی تصریح کرد: دولت در مبارزه با گروه گولن دو خط قرمز تداوم مبارزه تلاش برای جدا کردن حساب مجرمان از بی گناهان را دارد و نسبت به این موضوع حساس است.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به فتو و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای 2016(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
فتح الله گولن که از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام 25 تیرماه سال 1395 اعلام شده، بیش از 17 سال است که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن بوده و استرداد او به ترکیه جزو خواسته های دولت اردوغان از دولت اوباما بود که با مخالفت دولت قبلی آمریکا مواجه شده و موجب تیره شدن روابط دو کشور شد.
مقامات ترکیه در دیدار با همتایان خود، دولت جدید آمریکا را نیز تا کنون نتوانسته اند نسبت به اعاده و تحویل فتح الله گولن متقاعد کنند و تا کنون هشت درخواست استرداد گولن، با جواب رد مقامات واشنگتن مواجه شده است.
دولت ترکیه همه افراد و نهادهای مرتبط با گولن را تحت تعقیب قرار داده و بر همین اساس 500 نهاد و بنگاه خیریه را نیز به اتهام همکاری با جنبش فتو(منتسب به فتح الله گولن) تعطیل و صدها استاد دانشگاه را نیز دستگیر کرده است.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
شب گذشته مراسم شب کودتا در کلیه میدان های اصلی شهرهای ترکیه در 81 استان با حضور مقامات، میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.
اردوغان دیشب در گردهمایی دومین سالگرد کودتای 15 جولای 2016 در شهر استانبول گفت: کودتای دو سال پیش با دفاع مردم از دموکراسی ناکام ماند و به این طریق می توان گفت که دفتر کودتا در ترکیه برای همیشه بسته شده است.
وی بیان کرد: با شکست کودتاگران و خلق حماسه مردمی در شب کودتا، مردم رشد دموکراسی را در ترکیه برای جهانیان اثبات کردند.
وی در این گردهمایی که در یکی از مکان های مهم آغاز کودتای ترکیه در شهر استانبول برگزار شد، افزود: ملت ترکیه با شجاعت، درایت و مبارزه خود در برابر کودتای خائنانه 15 جولای گروه تروریستی گولن ثابت کرد که هنوز زنده و پایدار است.
وی با اشاره به جان باختن 251 شهروند ترکیه در شب کودتا اظهار کرد: سالگرد کودتا به راستی که روز دموکراسی و اتحاد ملی نامیده شده چرا که شکست کودتاگران و این پیروزی نتیجه ایستادگی مردم، شجاعت جانباختگان و جانبازان در مقابل جنگنده ها و تانک ها است.
اردوغان با اشاره به بازگرداندن بیش از 80 متهم کودتا به ترکیه گفت: همه آنها به محاکم قضایی سپرده شده اند و رسیدگی به پرونده عوامل این کودتا جریان دارد.
وی همچنین با تاکید بر ادامه مبارزه با عوامل گروه گولن در داخل و خارج از ترکیه افزود: در دو سال گذشته مدارس گولن در 16 کشور که به مرکز فتنه تبدیل شده بود، تعطیل و به دولت ترکیه واگذار شد.
رئیس جمهوری ترکیه در این گردهمایی همچنین اظهار کرد: کودتای 15 جولای، دوستان روزهای سخت و دوستان روزهای خوب ترکیه را به ما نشان داد و ما هیچ کدام از آنها و از جمله همراهان و ساکتان شب کودتا در داخل کشور را فراموش نخواهیم کرد.
وی اضافه کرد: دست سرکرده گروه فتو(فتح الله گولن) را با دروغ، ریا و تقیه پرورش یافته، قطع کردیم و پس از این نیز ملت ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد که کشور بازیچه و مستعمره گروه تروریستی فتو شود.
به گزارش ایرنا، بینالی یلدریم نخست وزیر سابق و رییس مجلس ملی کنونی ترکیه شب گذشته در میدان اصلی شهر آنکارا نیز به مناسبت دومین سالگرد کودتای 15 جولای 2016 در اجتماع هزاران نفر از مردم این شهر اظهار کرد: ملت با مقاومت دلیرانه درس بزرگی به طراحان کودتا دادند تا دیگر فکر چنین فتنه شومی به ذهن آنها نرسد.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه گل گولن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد بازی‌های بزرگ؛ ادامه فصل فوق‌العاده وینیسیوس جونیور با رئال مادرید

یکی از ستارگان درخشان این فصل تیم آنچلوتی، بدون هیچ شک و تردیدی، وینیسیوس جونیور بوده است.

طرفداری | تاثیر مستقیم روی 32 گل فصل رئال مادرید در 34 بازی. فصل فوق‌العاده وینیسیوس جونیور با رئال مادرید همچنان ادامه دارد.

دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 بایرن مونیخ و رئال مادرید در مونیخ به پایان رسید تا بدین‌ترتیب تکلیف تیم صعودکننده به دیدار پایانی لیگ قهرمانان این فصل در استادیوم برنابئو در پایتخت اسپانیا مشخص شود. وینیسیوس جونیور ستاره این بازی بود و با بریس خود مقابل بایرن مونیخ، جایزه بهترین بازیکن زمین را هم بدست آورد. با دو گل او در مرحله نیمه‌نهایی چمپیونز لیگ، وینی آمار گل‌هایش در این فصل را به عدد 21 رساند. او همچنین در این فصل 11 پاس گل داده تا تاثیر مستقیم او روی گل‌های تیم آنچلوتی به 32 در 34 بازی برسد.

وینیسیوس جونیور در حالی موفق به ثبت چنین آماری می‌شود که او مقاطعی از فصل را هم به خاطر مصدومیت از دست داده است و او می‌توانست به مراتب آمار بهتر از این را هم در این فصل به نام خودش رقم بزند. ستاره برزیلی رئال مادرید با بریس مقابل بایرن مونیخ به سومین بازیکن کهکشانی‌ها تبدیل شد که پس از کریستیانو رونالدو (2014 و 2017) و سرخیو راموس (2014) موفق به ثبت دو گل در آلیانتس آرنا می‌شود. او همچنین با 31 تاثیر مستقیم روی گل‌های رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در سه فصل اخیر، بهترین بازیکن این مسابقات بوده است.

پس از وینیسیوس، کیلیان ام باپه با 28، روبرت لواندوفسکی با 25، ارلینگ هالند با 23 و بنزما با 22 تاثیر مستقیم روی گل‌های تیم‌های خود در چمپیونزلیگ در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. وینیسیوس به خوبی نشان داده مرد بازی‌های بزرگ در این فصل از مسابقات رئال مادرید بوده است و او در لالیگا و لیگ قهرمانان مقابل بزرگان اروپا یا گلزنی کرده یا پاس گل داده است. هواداران رئال مادرید امیدوار به درخشش او در بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برابر بایرن هستند. جایی که خود وینی دراین‌مورد می‌گوید:

وقت آن است رئال مادرید را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم و آن جایگاه چیزی جز فینال لیگ قهرمانان اروپا نیست.

عملکرد وینیسیوس جونیور در فصل 24-2023 وینیسیوس جونیور، تاثیرگذارترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا در سه فصل اخیر عملکرد درخشان وینیسیوس جونیور تحت هدایت کارلو آنچلوتی

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • مرد بازی‌های بزرگ؛ ادامه فصل فوق‌العاده وینیسیوس جونیور با رئال مادرید
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...