Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:52:37 GMT

مهاجرت از شهر به روستاها از اولویت اصلی دولت است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۳۲۱۹

مهاجرت از شهر به روستاها از اولویت اصلی دولت است

تهران -ایرنا- مدیر کل تقسیمات کشوری، امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران تاکید کرد: مهاجرت از شهر به روستا یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا آقا علیخانی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه بخشدار مرکزی فیروزکوه اظهار داشت: سیاست های دولت بر این است تا از ظرفیت های بی انتهای مردمی استفاده کند، چرا که با توجه به اقدامات خوبی که در سطح شهرستان به ویژه روستاها انجام شده و نیز اولویت مد نظر با ساکنان روستاها و فعالان در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در شرایط امروزی کشور باید وحدت و هم افزایی لازم میان همه ارکان های نظام در راستای پاسخگویی به خواسته های بحق مردم صورت پذیرد تصریح کرد: امروزه مهم ترین وظیفه مسئولین حضور در میان مردم و پاسخگویی به نیازهای اساسی جامعه است چرا که در این زمینه دهیاران و بخشداران ارتباط خوبی با مردم دارند.
آقاعلیخانی تاکید کرد: همه آحاد جامعه بایستی دست به دست هم دهند و با مدیریت هزینه ها و رعایت مصرف منابع آب، برق و سایر انرژی ها از این شرایط دشواری که آینده روشنی پیش روی کشور و نظام خواهد بود، عبور کنند.
مدیر کل تقسیمات کشوری و امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران، به پتانسیل های گردشگری فیروزکوه اشاره کرد و بیان کرد: فرصت گردشگری فیروزکوه، یکی از زمینه های استثنایی استان تهران به شمار می رود و باید با بسترسازی مناسب در صنعت گردشگری در جهت ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری و توسعه شهرستان گام های استواری را برداشت.
همچنین فرماندار فیروزکوه نیز گفت: شهرستان فیروزکوه دارای ظرفیت های بسیار بالا و منحصر بفردی در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات است.
مهدی یوسفی جمارانی با اشاره به فعالیت و پویایی روستاهای فیروزکوه افزود: همدلی میان شوراهای اسلامی روستاها نوید دهنده این است که می توان به طور مناسبی از پتانسیل های موجود بهره برداری کرد.
وی تصریح کرد: اقداماتی که دولت تدبیر و امید با همکاری مجلس شورای اسلامی در طول چند سال اخیر داشته نشانگر توجه ویژه به توسعه روستا ها بوده است که تصمیم بر این شده مسائل روستاها به خودشان واگذار شود.
وحید شهبازی در این مراسم به عنوان بخشدار مرکزی جدید فیروزکوه معرفی شد.
فیروزکوه با 40 هزار نفر جمعیت، در شمال شرقی تهران واقع شده که این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و ارجمند است که در بخش ارجمند 15 روستا و بخش مرکزی نیز41 روستا وجود دارد.
تهرام/7247/ب.ت//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرستان فيروزكوه معارفه بخشدار مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی غروب پنج شنبه پیش از سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم به میزبانی استادیوم تختی شاهرود ضمن بیان اینکه توسعه روستاها، رفع مشکلات محیط زیست و تکمیل طرح فاضلاب شهری از مطالبات شاهرودی‌ها است، ابراز داشت: مردم این شهرستان انتظار دارند تا در حوزه محیط زیست دست اندازی به طبیعت کم‌، فاضلاب شهری تکمیل و روستاهای محروم از رکود خارج شوند.

وی ضمن بیان اینکه چالش‌های بسیاری در حوزه محیط زیست برای شاهرود وجود دارد، افزود: از دولت رئیسی انتظار می‌رود به این مطالبه مردمی پاسخ مناسب دهد.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه تلاش دولت برای ارائه خدمات بیشتر به مردم ساکن در مناطق محروم خوب اما ناکافی است، ابراز داشت: در بسیاری از روستاها این خدمات دولت به چشم دیده نمی‌شود و انتظار می‌رود در این سفر رفع این موضوعات در دستور کار قرار گیرد.

امینی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوب اقتصادی در روستاها وجود دارد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مغفول ماندند، افزود: توسعه و توجه به ایجاد این زیر ساخت‌ها روستاها را از بن بست رهایی خواهد بخشید و آنها به مدار تولید و اقتصاد باز می‌گرداند.

وی بابیان اینکه بخش بی ارجمند از ظرفیت‌های اقتصادی کشور بی بهره است، بیان کرد: یکی از مطالبات مردم شاهرود توجه به رفع محرومیت در روستاهای خارتوران این شهرستان است.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه طرح تکمیل فاضلاب شهری سال‌ها که مسکوت مانده است، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مردم، عزم جدی برای پایان بخشیدن به این طرح است.

وی ضمن بیان اینکه حفر چاه برای تأمین نیاز آب راه حل راهگشایی برای دراز مدت نیست و مشکلات بعدی را به همراه خواهد داشت، افزود: استفاده از ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری برای جبران بخشی این مشکل برای صنعت راهی که دولت سیزدهم باید پیگیری کنند.

کد خبر 6082113

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • انشعابات واگذار شده در روستا‌های فیروزکوه، زیر ذره بین