Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@11:26:12 GMT

دفتر تجاری سفارت فرانسه در مسکو تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۳۳۲۶

دفتر تجاری سفارت فرانسه در مسکو تعطیل شد

سفارت فرانسه در روسیه دفتر تجاری خود در مسکو را پس از ماه‌ها تنش در روابط دو کشور به دنبال اخراج دیپلمات‌های فرانسوی از روسیه در جریان مسمومیت افسر سابق روس در انگلیس تعطیل کرد.

خبرگزاری فارس:  سفارت فرانسه در روسیه امروز (دوشنبه) رسما اعلام کرد که دفتر تجاری این سفارتخانه در مسکو از این پس دیگر اجازه انجام فعالیت‌های اقتصادی در کشور روسیه را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس تصمیم گرفته تا آژانس رسمی تجاری خود در روسیه را به دلیل آنچه که «بدتر شدن اوضاع» توصیف کرده تعطیل کند.

بر اساس این گزارش، فرانسه گفته است که تصمیم به تعطیلی این آژانس پس از یک مدت طولانی مذاکره با مقامات روسیه به دنبال اخراج مدیر این دفتر تجاری از این کشور انجام می‌گیرد.

مسکو در ماه مارس ۴ نفر از دیپلمات‌های فرانسه را از روسیه اخراج کرد. این اقدام در واکنش به اخراج دیپلمات‌های روس از کشور‌های غربی پس از دنباله‌روی اروپا از آمریکا و انگلیس در جریان مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در سالزبری انگلستان و افزایش تنش‌ها میان لندن و مسکو صورت گرفته بود.

سفارت روسیه در مسکو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «شرایط کاری و تجاری فرانسه در روسیه در ماه‌های گذشته به میزان قابل توجهی بدتر شده است... حساب‌های بانکی با وجود مصونیت تحت کنوانسیون وین، همچنان به صورت غیرقانونی مسدود می‌شوند».

این بیانیه می‌افزاید: «بر همین اساس، مقامات فرانسه تصمیم گرفته‌اند تا این دفتر سفارتخانه پاریس در مسکو را تعطیل کرده و این دفتر تجاری دیگر تحت قوانین فرانسه حق ادامه فعالیت در روسیه را ندارد».

با این وجود مسکو در واکنش به این اقدام پاریس گفته که از این اقدام متعجب شده است. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: «اگر تصمیم به تعطیلی دفتر تجاری سفارت فرانسه در روسیه گرفته شده است، کاملا مشخص است که این تصمیم بر اساس میل یکجانبه طرف فرانسوی اتخاذ شده و ما همچنان از توسعه روابط تجاری دوجانبه حمایت می‌کنیم».

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Xq1

منبع: فردا

کلیدواژه: دفتر تجاری سفارت فرانسه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و تهیه کنندگی حسین حقیقی از تولیدات باشگاه فیلم سوره به بخش مسابقه چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو روسیه راه یافت.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های سینمایی جهان (دومین جشنواره پس از جشنواره فیلم ونیز) است که با هدف ارتقای تبادل فرهنگی و درک متقابل بین ملت‌ها و توسعه همکاری‌های بیشتر بین فیلمسازان جهان برگزار می‌شود. حامی این جشنواره وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه است.

امسال چهل و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می‌شود.

«پیچ تاریخی» پیش از این به جشنواره «سینه کوئست» که یکی از مهمترین جشنواره‌های مستقل در آمریکا و واجد شرایط اسکار است راه پیدا کرده بود و پخش بین‌الملل این انیمیشن بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است.

کد خبر 6078788

دیگر خبرها

  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • همه مدارس هرمزگان فردا (سه شنبه) تعطیل شد
  • سفارت ایتالیا در تهران تعطیل شد
  • سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
  • دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
  • دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در تهران تعطیل شد
  • تعطیلی سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی + عکس
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • سفارت هلند در تهران رسما تعطیل شد
  • شرکت تبعه سامسونگ در سرزمین‌های اشغالی تعطیل می‌شود