Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از ساری،نصرالله دریابیگی امروز در مراسم هفته تامین اجتماعی با تبریک هفته تامین اجتماعی با اشاره به استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن را مغایر با نظر کارگران دانست و گفت: کارگران و بازنشتگان هیچگونه دلخوری از این وزیر پرتلاش و ساعی ندارند.

وی افزود: ما از وزیر کار و نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی دلخور نیستیم از این ناراحتیم که چرا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به تاخیر می افتد و چرا 48 هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی پرداخت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون های بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت:  دولت با پول تامین اجتماعی بیمارستان ساخته و خودش نیز افتتاح می کند هر چند که 9 بیمارستان تامین اجتماعی در مازندران داشتیم که دو بیمارستان این سازمان به ناحق از ما گرفته شد و مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند.

وی افزود: این در حالیست که قانون الزام یکی از دستاوردهای دولت است یعنی عدالت اجتماعی در بخش درمان.

دریابیگی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب ارزشی و حامی مستضعفان و محرومان است گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت احمدی نژاد مصوب شد اما یک ریال آن پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه 42 سال کارگر هستم تصریح کرد: دولت بدهکار بسیار بدی به سازمان تامین اجتماعی است بر اساس قانون دولت بایستی بدهی خود به تامین اجتماعی را بصورت نقدی پرداخت کند اما عدم رعایت این قانون سبب شد که دوستان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

دریابیگی ادامه داد: قانون یک میثاق ملی است اما در تامین اجتماعی قوانینی بر ما تحمیل و مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند که کارشناسی شده نیست.

وی این سوال را مطرح کرد که 30 درصد منابع پرداختی مستمری بگیران مصوبه کجاست؟ از چهار تا پنج میلیون نفر مستمری بگیر افرادی به ناحق هم طلاق صوری گرفتند که باید هزینه های آنها نیز پرداخت شود که اکنون در این بازه زمانی مسئولان تامین اجتماعی با شرایط حادی مواجه هستند.

دریابیگی گفت: اگر غم و غصه و مشکلات همچنان گریبانگیر تامین اجتماعی باشد خطراتی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران بار دیگر از حمایت جامعه تامین اجتماعی و خانه کارگر نسبت به عملکرد علی ربیعی وزیر کار تاکید کرد و خطاب به نمایندگان مجلس گفت که امضاهای خود را پس بگیرید زیرا در انتخابات آینده مجلس با جامعه کارگری طرف هستید.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در پایان گفت: تامین اجتماعی بعد از ولایت فقیه خط قرمز ما محسوب می شود .

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی حقوق دولت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

کد خبر 6096166 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران