Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > حمل و نقل - همشهری آنلاین:
رولزرویس به علت تولید خودروهای لوکس شهرت فراوانی دارد. اما این شرکت هم در زمینه تولید خودروهای پرنده فعال شده است.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این شرکت درصدد تولید تاکسی هوایی خاصی است که می‌تواند بین ۴ تا ۵ مسافر را با خود حمل کند.

در این تاکسی هوایی از موتور هیبریدی استفاده شده که متشکل از دو بخش برقی و توربینی است که با گاز کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصول یادشده قابلیت برخاستن از جای خود به صورت عمودی را دارد و حداکثر سرعت آن به ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

حداکثر برد این تاکسی هوایی بعد از هر بار شارژ شدن به طور کامل به ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد که در میان نمونه‌های مشابه کم‌نظیر محسوب می‌شود.

این تاکسی هوایی برای برخاستن و نشستن عمودی مجهز به شش پره برقی است و به‌راحتی می‌تواند در فضاهای کوچک فرود آید یا آنها را ترک کند. یکی دیگر از مزایای این محصول کم سروصدا بودن آن است که باعث می‌شود پرواز آن بر فراز شهرها بدون ایجاد آلودگی صوتی ممکن شود.

تاکسی پرنده EVTOL برای خلاف محصولات رقیب دارای باتری کم و بیش کوچکی است که شارژ کردن آن با استفاده از ژنراتور توربین گازی ممکن است. استفاده عملیاتی از EVTOL پس از سال ۲۰۲۰ امکان‌پذیر خواهد شد.

در همین زمینه: همکاری ناسا و اوبر در زمینه خودرو‌ی پرنده پرواز تاکسی‌های پرنده در آسمان نیوزیلند آزمایش ماشین پرنده آبی در کالیفرنیا ورود خودروهای پرنده به ناوگان خودروهای شرکت اوبر ماشین‌های پرنده به بازار می‌آیند خودرو پرنده هلندی خودرو پرنده آمد رویای ماشین پرنده به واقعیت پیوست

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، یک ساعت جیبی متعلق به ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک در جریان حراج اشیای به جا مانده از این کشتی به قیمت ۱.۱۷ میلیون پوند معادل یک میلیون ۳۸۰ هزار یورو فروخته شد و برآوردهای پیش‌فروش را شکست.

با قیمت یوروی ۶۶ هزار تومانی این مبلغ حدود ۹۱ میلیارد تومان است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900724

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد