Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > دیپلماسی - ایسنا نوشت: موگرینی از تصویب و به روز رسانی قانون مسدود کننده برای حفظ برجام از سوی شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش وبسایت اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در رابطه با توافق هسته ای ایران گفت: با سرعت بالا در حال تلاش برای حفظ برجام هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا به‌روز رسانی قوانین مسدود کننده را که دو هفته پیش پارلمان اروپا مجوز آن را صادر کرده بود به تصویب رساند. بنابراین برای حفظ برجام از سوی ما گام هایی در حال برداشته شدن است.

وی افزود پیش تر در وین نیز در مورد گام های آتی با روسیه، ایران و چین در مورد کارهای لازم در سطح فنی گفت و گو کرده بودیم. به خصوص در مورد بخش بانکی،ایجاد یک کانال مالی و فروش نفت ایران صحبت لازم را انجام داده ایم.

وی در این باره که تا چه میزان نتایج این اقدامات را موفقیت آمیز می داند، اظهار کرد: باید بگویم که این یک روند بسیار دشوار است.چرا که وزن آمریکا در سیستم مالی و اقتصادی جهان بر این موضوع تاثیر گذار است.اما مصمم هستیم تا توافق هسته ای با ایران را حفظ کنیم.

او ادامه داد: ما معتقدیم که این توافق در راستای منافع امنیتی اروپا منطقه و جهان است. من نمی توانم بگویم که تلاش های ما و دیگر طرف ها برای این موضوع کافی خواهد بود، اما موضوعی که می توان گفت این است که ما هر چه در توان داریم انجام می دهیم تا از فروپاشی این توافق جلوگیری کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد چرا که معتقدیم پیامد های این فروپاشی برای همه فاجعه بار خواهد بود.

موگرینی ادامه داد:در کنار عزم کامل اتحادیه اروپا ما شاهد تعهد چین، روسیه و دیگر بازیگرهای بین المللی هستیم که توافق های خود را با ایران حفظ می کنند.

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از نخستین اجلاس رسمی خود با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در هلسینکی فنلاند طی یک نشست خبری مشترک گفت: با ترامپ در مورد عقب نشینی از برجام صحبت کرده ام.

وی افزود: یاد آور شده ام که برجام دارای قوی ترین تدابیر نظارتی است.

ترامپ نیز در این نشست در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: باید روی ایران فشار وارد کنیم تا از جاه طلبی های هسته ای ایران و کمپین خشونت این کشور در سرتاسر منطقه را متوقف کنیم.

5252

کلید واژه‌ها : توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک برجام - فدریکا موگرینی - اتحادیه اروپایی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فدریکا موگرینی اتحادیه اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود بر تمایل قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا و رسیدن به توقف کامل و دائم جنگ در غزه تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، وزیر خارجه این کشور خواهان تشویق کشور‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با هدف تقویت تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین بر اساس راه حل ۲ دولت تاکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کردند.

در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا