Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد: اعتراف می‌کنم از کودتا اطلاع داشتیم، اما به ترکیه کمک نکردیم.
به گزارش خرداد به نقل از مهر، «خاویر سولانا» دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد: می‌خواهم اعتراف کنم.
دبیرکل اسبق ناتو ادامه داد: می‌دانستیم که در ۱۵ جولای (سال۲۰۱۶ میلادی) قراراست در ترکیه کودتائی روی دهد؛ اما به ترکیه کمکی نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل نیز است که ناتو باید از آقای اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) عذرخواهی کند.
مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: تلاش برای تهاجمی امپریالیستی در ۱۵ جولای ۲۰۱۶ در جمهوری ترکیه روی داد و من یک بار دیگر در آن را محکوم می‌کنم. اردوغان و ملت ترکیه پیروزی بزرگ خود را جشن می‌گیرند. نمی‌توانید میان این ملت تفرقه انداخته و آن‌ها را از هم جدا کنید.
گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی در ترکیه، آنکارا بار‌ها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.
دولت ترکیه «فتح الله گولن» که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد را مغز متفکر کودتای جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش‌های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده؛ اقداماتی که تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشته است. برچسب ها: خاویر سولانا ، کودتا ، ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: خاویر سولانا کودتا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای بازیگر: ما حمله نکردیم، ما رژیم صهیونیستی را تنبیه کردیم

فرهاد قائمیان، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق درباره واکنش هنرمندان به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وظیفه همه ماست که به عنوان یک ایرانی در قبال تهاجم بی‌رحمانه اسرائیل بایستیم. با تدبیر و درّایت حضرت آقا، به احترام ملت ایران و برای تنبیه رژیم صهیونیستی پریشب اتفاق تاریخی را در دنیا رقم زدیم، که این اتفاق مایه سربلندی است. ما همیشه سعی کردیم با درایت و خویشتن‌داری در برابر مسائل بین‌المللی و تعرض‌ها بایستیم.

قائمیان با بیان اینکه کنسولگری ما در سوریه مورد تهاجم رژیم صهیونیستی کودک‌کش قرار گرفت، گفت: به قولِ حضرت آقا، وظیفه ما تنبیه رژیم صهیونیستی بود. ما یک عملیات بزرگ نظامی را در تاریخ دنیا رقم زدیم. همه باید بدانند ما حمله نکردیم. ما رژیم صهیونیستی را تنبیه کردیم.

این بازیگر سینما به نقش قانون اساسی برای دفاع از سرزمین در برابر دشمنان اشاره کرد و افزود: قانون اساسی ما اشاره می‌کند در برابر حمله بیگانگان باید بایستیم. ما با درایت مقاومت کردیم. ما اقتدارمان را مثل همیشه به همگان ثابت کردیم و الان به عنوان یک کشوری که مستقل است، ایستادیم. دنیا برای این عملیات بزرگ در شوک بزرگ است. من به این تنبیه افتخار می‌کنم و امیدوارم این تنبیه درس بزرگی برای کشور‌هایی باشد که علیه ایران فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • ضدحمله سنگین رئال: لالیگا بدون رئیس می‌ماند!‏
  • پیام تبریک خاویر چیچاریتو هرناندز به مناسبت قهرمانی بایرلورکوزن / فیلم
  • عملکرد درخشان لیونل مسی در جریان پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید در فصل 2016/17 / فیلم
  • کودتا در پورتو؛ طارمی به ترکیب برمی‌گردد؟
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • آقای بازیگر: ما حمله نکردیم، ما رژیم صهیونیستی را تنبیه کردیم
  • دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود
  • ما حمله نکردیم، ما رژیم صهیونیستی را تنبیه کردیم
  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم