Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير کشور گفت: يک ميليون و 600 هزار خانوار در استان هاي مختلف تحت پوشش بيمه صندوق اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير قرار گرفته اند.

محمدرضا واعظ مهدوي روز دوشنبه در جلسه ويژه بررسي اجراي طرح بيمه روستاييان در آذربايجان غربي افزود: در حال حاضر 6 ميليون خانوار روستايي و عشايري در کشور وجود دارد که بيش از يک چهارم اين تعداد، تحت پوشش بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و کشاورزان قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اين صندوق برنامه هاي جدي براي پوشش بيمه اي باقي خانوارهاي روستايي و عشايري کشور دارد.
وي بيان کرد: اين صندوق يکي از صندوق‌ هاي چهارگانه و زيرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است و رويکرد آن ارائه خدمات بيمه اجتماعي بلند مدت به کشاورزان، روستاييان و عشاير در بخش‌هاي مستمري بازنشستگي، از کار افتادگي و فوت است.
استاندار آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: 75 هزار خانوار مرزنشين روستايي و عشايري در استان زندگي مي کنند که استانداري از عضويت اين خانوارها در صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير حمايت و پرداخت حق عضويت سالانه آن ها را تقبل مي کند.
محمدمهدي شهرياري افزود: هدف از اين اقدام، تامين رفاه عمومي مرزنشينان و بهره مندي آنها از مزيت هاي بيمه اي صندوق اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير است.
به گزارش ايرنا، صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير در سال 1384 با مصوبه هيات دولت و به منظور حمايت از روستاييان و عشاير و کشاورزان در ايران تاسيس شد تا اين اقشار نيز زيرپوشش حمايت ‌هاي اجتماعي قرار گيرند.
اين صندوق يکي از صندوق‌ هاي چهارگانه و زيرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است.
8137/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این خبر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
جمشید شایانفر افزود: بیمه شدگان مذکور نیازنیست که تمدید پوشش بیمه‌ای به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.


دیگر خبرها

  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان