Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:36:43 GMT

ایران همواره در برقراری صلح جهانی پیشقدم است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۴۰۰۶

ایران همواره در برقراری صلح جهانی پیشقدم است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اسناد و مدارک تاریخی همواره در برقراری صلح جهانی پیشقدم است و مناسبات با سایر کشورها را بر مبنای اخلاق، انسانیت و مولفه های صلح دنبال کرده است.

سید مهدی مقدسی عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی ایران در اراک افزود: اسناد و مدارکی که در سازمان ملل به ثبت رسیده بیانگر آن است که گفتمان ایران اسلامی همواره صلح جویانه و همراه با سیاست های صلح و امنیت جهانی است و تنها در مواقعی که خاکش مورد تجاوز دشمن واقع شده موضع دفاعی داشته و هرگز آغازگر جنگ و خشونتی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اکنون نیز برای ایجاد صلح در کشورهای یمن و سوریه پیشنهادات سازنده ای با محوریت بهره گیری از آرای مردم در رفع مشکلات این کشورها ارائه کرده است.
مقدسی با یادآوری بدعهدی آمریکا در زمینه خروج از سند بین المللی برجام، افزود: خروج آمریکا از برجام چهره واقعی این کشور را برای جهانیان آشکار کرد و نشان داد که نمی توان به این کشور اعتماد داشت.
وی ادامه داد: گزارش های آژانس انرژی اتمی در خصوص عمل به تعهدات مفاد سند بین المللی برجام توسط جمهوری اسلامی ایران پیام آور این است که کشور ما صلح جو است و برای گسترش ثبات و آرامش در جهان پیشتازی می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه عمل به تعهدات جمهوری اسلامی در برجام توسط سازمان انرژی همواره مورد تایید آژانس انرژِی اتمی بوده است، می طلبد در این شرایط سازمان ملل از این تعهد حمایتی بیشتری به عمل آورد و در برابر زورگویی های آمریکا ایستادگی کند.
مقدسی گفت: اسناد موجود در نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی ایران که با همکاری سازمان ملل ، وزارت امور خارجه و خبرگزاری ایرنا در اراک دایر شده حاوی اسناد مهمی مبنی بر حقانیت و نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به ایجاد و گسترش صلح در جهان و مظلومیت ایران در تبلیغات مسموم رسانه ای است.
در نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی ایران 66 قطعه عکس از مستندات مهم تاریخی 40 سال اخیر به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی و با همکاری مرکز مطالعات سازمان ملل متحد، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه روز دوشنبه با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز مطالعات ملل متحد و جمعی از مسئولان استان مرکزی در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافت و تا پایان تیرماه جاری همه روزه عصرها از ساعت 18 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 2 کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي صلح جهاني نمايشگاه عكس و اسناد تاريخي سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد

علی کرمی گفت: شهر امیرکبیر دارای طرح تفضیلی با وسعت ۱۶ میلیون مترمربع است که برای آن ۱۸ محله طراحی شده و برای هر محله نیز، سند مالکیت جداگانه دریافت شده است.

وی بیان کرد : اسناد مالکیت برای هر محله از واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری پس از، احداث به مرور دریافت می‌شود که تاکنون در ۲ محله اسناد قطعات مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی برای یک هزار و ۲۰۰ فقره صادر شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران درباره وضعیت املاک زمین در شهر مهاجران گفت: عملیات عمرانی در این شهر از سال ۱۳۷۰ به وسعت حدود ۱۲ میلیون مترمربع آغاز شد.

کرمی افزود: زمین‌های شهر مهاجران نیز از سه بخش موقوفه، ملی و تشکیل شده که تاکنون برای پنج میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای چهار میلیون مترمربع از زمین‌های ملی، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله ۲، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان اختصاص و بخشی واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی افزود: نظارت عالیه حقوقی بر تنظیم و انعقاد سایر قراردادها از جمله قرارداد با پیمانکاران نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: واحد حقوقی و املاک شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران، به عنوان قلب شرکت، رسالت‌های قابل توجهی در زمینه‌های حقوقی، قضایی، املاک و ثبت در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم