Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@14:10:55 GMT

وزیر کار: با پول‌پاشیدن شغل ایجاد نمی‌ شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۴۳۳۲

اقتصاد > بازارکار - تسنیم نوشت: علی ربیعی امشب در نشست شورای اشتغال استان قزوین که در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اشتغال در شرایط کنونی تجهیزات و صنایع بوده که نیازمند بازسازی و نوسازی دارند.

وی بیان کرد: خوشبختانه دولت امسال در حوزه نوسازی و بازسازی صنایع به طور جدی ورود پیدا کرده و اعتبارات خوبی نیز اختصاص یافته است که باید مورد توجه مسئولان استانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: احیای خوشه‌های صنعتی، نوسازی تجهیزات، حمایت از طرح‌های کوچک صنعتی از جمله اولویت‌های دولت در زمینه رفع مشکلات اشتغال به شمار می‌رود.

ربیعی با اشاره به اهمیت بستر فعالیت سرمایه‌گذاران عنوان کرد: در برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی نیازمند ورود سرمایه‌گذاران خارجی و استفاده از ظرفیت آن‌ها هستیم که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: انسجام و تصمیم‌گیری درست در زمینه ایجاد اشتغال‌های جدید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی راهکار برون رفت از مشکلات این حوزه بوده که باید مدنظر قرار گیرد در حالی که با این اقدام تعادل به بازار بازمی‌گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست‌های دولت در مورد برجام گفت: با تلاش مسئولان و اقدامات انجام شده در حوزه برجام تعادل خوبی در بازار برقرار بود این مهم در حالی بوده که تصمیم پرتنش رئیس جمهور امریکا سبب برهم زدن تعادل در بازار کشور شد.

ربیعی بیان کرد: ایجاد اشتغال باید با برنامه‌ریزی منسجم پیش برود این مهم در حالی بوده که پول‌پاشی شغل ایجاد نمی‌کند بلکه باید نیرو‌های متخصص تربیت شوند.

وی ادامه داد: تسهیلات مشاغل خانگی و صندوق کارآفرینی امید را در صورت فعالیت جدی مسئولان استان قزوین ۳۰ درصد افزایش خواهیم داد این مهم در حالی بوده که این اقدام گامی در جهت اشتغالزایی محسوب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ایجاد شغل بر مبنای اندیشه و تجربه در جامعه کنونی از ضروریات بوده چراکه اشتغال پایدار به همراه خواهد داشت.

ربیعی بر ابتکار عمل و نوآوری در حوزه اشتغال تاکید کرد.

 

1717

 

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای طرح کاد، فارغ‌التحصیلان را به بازار کار می‌رساند

استاندار البرز گفت: احیای طرح کاد می‌تواند نقش مهمی در ورود فارالتحصیلان به بازار کار ایفا کند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، استاندار البرز بعد از ظهر امروز در جلسه قرارگاه اشتعال استان که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی طرحی با عنوان "طرح کاد" به ابتکار شهید رجایی اجرایی شد و افراد بسیاری توانستند از این طریق توانمندی های خود را شناسایی کرده، ماهر شوند و به اشتغال دست یابند.

وی افزود: احیای این طرح اکنون نیز کارساز است و فارغ‌التحصیلان را به سمت کسب مهارت و دستیابی به اشتغال هدایت می کند.

نماینده عالی دولت در استان البرز در بخش دیگری از جلسه اظهار داشت: از تمام صاحبنظران، نخبگان، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، گروه‌های مختلف جهادی و مردمی، پیشکسوتان و... دعوت می‌شود که در راستای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، طرح و ایده خود را ارائه دهند.

 وی ادامه داد: برش استانی سهم ایجاد اشتغال در سال 1403 نیز اعلام خواهد شد و فرمانداران و دستگاه هایی که سال گذشته عملکرد مناسبی ثبت نکرده اند باید پاسخگو باشند. باید بیش از 50 درصد از سهمیه ابلاغی استان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ایجاد اشتغال در البرز اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: استان البرز ظرفیت‌های بسیاری در ایجاد اشتغال و هدایت کارجویان به سمت شهرک‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد که باید مورد بهره‌برداری قرار دهد. اعطای تسهیلات اشتغالزایی باید مورد توجه ویژه بانک‌های استان قرار گیرد.

وی افزود: در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم، 12 کارگروه تعریف شده و دستیار مردمی سازی دولت مسئولیت خطیر و ویژه ای در راستای جلب مشارکت مردم در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد. اگر اهداف و برنامه ها را در قالب قرارگاه، بدرستی دنبال کنیم، می توانیم 2 برابر اشتغال ابلاغی را محقق کنیم. برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در دستور برنامه‌های صمت استان قرار دارد که باید با مشارکت و همراهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرایی شود.

استاندار البرز گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد چراکه از این طریق کارجویان مهارت لازم را برای ورود به بازار کار، کسب می‌کنند. تمام شهرک‌های صنعتی استان به نیروهای کار نیاز دارند و از سوی دیگر با متقاضیان اشتغال مواجه هستیم، ضرورت دارد با آموزش و اطلاع رسانی، این خلأ را برطرف کنیم.

استاندار البرز گفت: از تمام صاحب نظران، نخبگان، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، گروه‌های مختلف جهادی و مردمی، پیشکسوتان و... دعوت می شود در راستای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، طرح و ایده خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌ دستی ایجاد شد
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • ایجاد ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی زنجان
  • محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال
  • تکرار تجربه ناکام احمدی‌نژاد
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • احیای طرح کاد، فارغ‌التحصیلان را به بازار کار می‌رساند