Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@02:21:24 GMT

در سال گذشته درآمد دولت از مالیات چقدر بود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۴۴۵۴

در سال گذشته درآمد دولت از مالیات چقدر بود؟

به گزارش جماران؛ آخرین آمار بانک مرکزی نشان می دهد بیش از 99 درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در قالب قانون بودجه سال 1396 محقق شده است. 

آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد میزان درآمد دولت از محل مالیات به 115 هزار و 840 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی برابر با 14.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد را نشان می دهد.

میزان درآمدهای مالیاتی در سال 1395 برابر با 101 هزار و 470 میلیارد  تومان بود.

کاهش وابستگی به نفت از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی یکی از مهمترین اهداف دولت ها در ایران محسوب می شود.

مقرر است افزایش درآمد مالیاتی نه از طریق افزایش میزان مالیات مودیان کنونی، بلکه با رشد تعداد مالیات دهندگان در ایران اتفاق بیفتد.

برخی برآوردها نشان از آن دارد که 40 درصد تولید ناخالص داخلی ایران هنوز مالیات پرداخت نمی کنند و ایجاد شرایطی برای پرداخت مالیاتی از سوی این دسته، نه تنها شفافیت اقتصادی را سبب می شود بلکه با کاهش وابستگی به نفت ، مسیر اصلاحات اقتصادی را نیز هموار خواهد کرد. پیش‌تر رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تایید اینکه حدود 40 درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی کشور هم اکنون از پرداخت مالیات معاف است، گفت: سود این دسته به کشور نمی رسد.

 بر اساس این گزارش پیش بینی شده است درآمد مالیاتی امسال 6.7 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بانک مرکزی مالیات نفت ایران درآمد مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور سازمان امور مالیاتی درآمد مالیاتی ایران درآمد دولت از مالیات درآمد ایران از نفت جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • مآخذ مالیات برعایدی سرمایه در ایران برعکس دنیاست
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم