Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنان مطرح شده توسط دونالد ترامپ در کنفرانس خبری پس از دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، خشم و انتقاد شدید بسیاری از مقامات آمریکایی را برانگیخته، تا جایی که عده ای او را یک خائن خوانده و خواستار برکناری وی از ریاست جمهوری ایالات متحده شدند. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه با همتای روس خود در پایتخت فنلاند از "حماقت" ایالات متحده به خاطر تیره شدن روابط با روسیه در سال های قبل سخن گفته و روسیه را از هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری کشورش مبری دانست، بسیاری از مقامات سابق و فعلی آمریکا ترامپ را یک خائن قلمداد کرده و خواستار برکناری وی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، سناتور ارشد جمهوری‌خواه لیندسی گراهام گفته که عملکرد ترامپ در دیدار با پوتین در هلسینکی پیام "ضعف" آمریکا را به مسکو منتقل کرده است.

وی با انتقاد شدید از ترامپ به خاطر هدر دادن فرصت موجود برای مسئول دانستن روسیه در دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا گفت: «چنین پاسخی توسط رئیس جمهور ترامپ، از نظر روسیه نشانه ضعف تلقی شده و مشکلات بسیار زیادی را به جای حل آن ها ایجاد خواهد کرد.»

جف فلیک، سناتور ایالت آریزونا نیز که از منتقدین جدی ترامپ است، گفت: «هیچ وقت فکر نمی کردم روزی را ببینم که رئیس جمهور آمریکایی ما در کنار رئیس جمهور روسیه روی صحنه بایستد و تقصیر پرخاشگری روسیه را به گردن ایالات متحده بیندازد. چنین چیزی شرم آور است.»

رئیس سابق اف بی آی جان برنن نیز با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در دیدار با پوتین، سخنان وی را چیزی "فراتر از جرایم سنگین و بزهکاری" توصیف کرده و خواستار برکناری رئیس جمهور آمریکا از مقامش شد.

 وی گفت: «این (سخنان ترامپ) هیچ چیز از خیانت به کشور کم نداشت. اظهارات ترامپ نه تنها ابلهانه بود، بلکه وی کاملا تحت اختیار پوتین بود. کجایید ای وطن پرستان جمهوری خواه؟»

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه با پوتین، با رد اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اظهار داشت: «باید تکرار کنم که روسیه در امور داخلی آمریکا و در کارزار انتخاباتی (ریاست جمهوری آمریکا) دخالت نکرده و نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

R42340/P36355/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از پایان جلسه اول در مقابل دادگاه منهتن در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: ما عادلانه محاکمه نخواهیم شد ما واقعاً با این قاضی مشکل داریم.

براساس گزارش النشره، محاکمه دونالد ترامپ در یک پرونده جنایی روز دوشنبه در نیویورک آغاز شد، اتفاقی که ممکن است تغییری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند که در آن جمهوری خواهان به دنبال بازگشت به کاخ سفید هستند.

اما موضع ترامپ ۷۷ ساله در قبال این پرونده به هیچ وجه دیدگاه خوان مرچان، قاضی رسیدگی کننده به آن را تغییر نداد. اوپیش از این در اقدامی معمول با همه متهمان به ترامپ هشدار داد که باید در دادگاه حضور یابد. قاضی همچنین به ترامپ نسبت به تلاش‌های مکرر او برای برهم زدن جلسات با پست‌های تحریک آمیز در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که در یک پرونده جنایی در دادگاه حاضر می‌شود، در محاکمه‌ای که می‌تواند منجر به محکومیت حبس شود و در نتیجه تعادل کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری را که این میلیاردر به عنوان یک نامزد حزب جمهوری خواه اجرا می‌کند، برهم بزند. 

در این دادگاه ترامپ در پرونده‌ی به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد. وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل
  • درخواست پسر بایدن برای بسته شدن پرونده‌اش رد شد
  • ترامپ: رئیس‌ جمهوری داریم که نمی‌داند که کجاست!