Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@20:13:59 GMT

جام جهانی 2018 متفاوت و باکیفیت‌تر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۴۹۴۱

جام جهانی 2018 متفاوت و باکیفیت‌تر

جام جهانی 2018 از هر نظر با کیفیت بالا برگزار شد. سطح کیفی تیم‌ها بسیار بالا بود و این نشان دهنده پیشرفت فوتبال در تمام دنیا است و حتی می‌توان گفت که سطح فوتبال قاره‌های دیگر هم پیشرفت کرده است. بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال

ایران آنلاین /در حالی که در ادوار گذشته تیم‌های اروپایی براحتی تیم‌های آسیایی و آفریقایی را شکست می‌دادند، در این دوره به این صورت نبود، گرچه 4 تیم اروپایی برگزارکننده رده‌بندی و فینال بودند اما تیم‌های حاضر در قاره‌های مختلف به همدیگر نزدیک‌تر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم خوب فرانسه قهرمان جام جهانی شد و پیش از شروع مسابقات کارشناسان این تیم را کاندیدای قهرمانی می‌دانستند. کرواسی هم پدیده این دوره از مسابقات جام جهانی لقب گرفت، تیم خوبی که در فینال هم حضور داشت و این قابل پیش‌بینی بود که کرواسی در فینال با یک افت محسوسی روبه‌رو شود چرا که 3 بازی 120 دقیقه‌ای را تا پیش از فینال برگزار کرد.

اگر بخواهیم جام جهانی 2018 را با 2014 مقایسه کنم، باید بگویم به نظرم این دوره کیفیت بالاتری داشت و حتی بازی‌ها حساس‌تر و جذاب‌تر برگزار شد. بخشی از جذابیت فوتبال حضور فوق ستاره‌هایی همچون رونالدو، مسی و نیمار در زمین است و مطمئناً در سال‌های پیش رو ستاره‌های جدیدی ظهور خواهند کرد. در این دوره از مسابقات هم شاهد بودیم که برخی از بازیکنان خیلی خوب بازی کردند. بازیکنی همچون روملو لوکاکو از تیم بلژیک که بازیکن جوانی است و 2 دوره دیگر هم در جام جهانی حضور خواهد داشت. بازیکنان دیگری همچون «کیلیان امباپه» یا «آنتوان گریزمن» که این بازیکنان جوان در طول مسابقات جام جهانی دوره بعد مطمئناً شکوفاتر خواهند شد و در فوتبال و ورزش‌های تیمی شاهد محو شدن ستاره‌ها نخواهیم بود. این بازیکنان اغلب در میادین بزرگ رده باشگاهی پرورش می‌یابند. جام جهانی روسیه یک بار دیگر نشان داد که فوتبال ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است؛ کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که حداقل یکی از تیم‌های برزیل، آلمان، اسپانیا و آرژانتین در فینال حضور خواهد داشت که این تیم‌ها حتی در جمع 4 تیم پایانی هم حضور نداشتند. نمی‌توانم درباره جام جهانی صحبت کنم و اشاره‌ای به تیم ملی ایران و عملکردش نداشته باشم. تیم ملی ما 4 امتیاز به دست آورد و خیلی‌ها تنها این 4 امتیاز را می‌بینند اما با نگاهی واقع‌گرایانه در مورد روش بازی 3 دیدار تیم ملی در جام جهانی، نمی‌توانم نمره قبولی به تیم ملی بدهم. قطعاً کسب 4 امتیاز که برای اولین بار برای ایران اتفاق افتاد، بسیار ارزشمند است اما کسب این چهار امتیاز تهدیدهای خاص خودش را دارد. نمی‌خواهم از دید منفی به این موضوع نگاه کنم اما واقعیت این است که ما باید سبک بازی و نگرش‌مان را تغییر دهیم. آن روزی که یک مربی خوشنام و خوب ورزش رزمی (حسین اوجاقی) به کادر تیم ملی اضافه شد، به حال ورزش کشورمان تأسف خوردم برای اینکه ما چندین دکتر روانشناس قهار داریم که با تیم‌های ملی ما به المپیک و بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند و اینکه برای بالا بردن قدرت جنگندگی از این روش استفاده کنیم، غیرمنطقی است چرا که تیم‌های دیگر در جام جهانی به هیچ وجه از این روش استفاده نکرده و نمی‌کنند. بالا بردن قدرت جنگندگی فیزیکی نیست و یک امر روانی و انگیزشی است که این حس امروزه از طریق روانشناس به بازیکنان منتقل می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه موسیالا به امباپه: به بایرن بیا!

به گزارش "ورزش سه"، بسیاری از اهالی فوتبال همچنان منتظر اعلام تصمیم کیلیان امباپه هستند. با اینکه جدایی او از پاری سن ژرمن در پایان فصل قطعی شده اما برخی حتی معتقدند با توجه به موفقیت‌های اخیر پاری سن ژرمن، ممکن است او قراردادش را تمدید کند.

در سمت دیگر اما بسیاری داستان امباپه و پی‌اس‌جی را تمام‌شده می‌دانند و در حال انتظار برای گام بعد ستاره فرانسوی و مشخص شدن تیم آینده او هستند.

با وجود اعلام اکثر رسانه‌های معتبر مبنی بر مقصد بعدی امباپه که رئال مادرید است، جمال موسیالا در مصاحبه جدیدش به این بازیکن توصیه کرد به بایرن مونیخ بپیوندد.

او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه «کدام تیم بیشتر مناسب امباپه است؟»، گفت: «او می‌تواند به بایرن بیاید(خنده). اگر بخواهم به او توصیه کنم، باید وقتش را اینجا در مونیخ بگذراند. او هر تیمی را بهبود می‌بخشد. بنابراین بهتر است او را در تیم خود داشته باشید تا اینکه مقابل او بازی کنید.»

در ادامه از موسیالا پرسیده شد: «ترجیح می‌دهی با بایرن لیگ قهرمانان را ببری یا با تیم ملی جام جهانی را؟» او پاسخ داد: «اگر مجبور باشم یکی را انتخاب کنم، فکر می‌کنم جام جهانی تورنمنت بزرگ‌تری است. این بزرگ‌ترین جامی است که هر بازیکنی می‌خواهد به آن برسد. هواداران بایرن هم هوادار آلمان هستند، بنابراین اگر جام جهانی را ببرم، مرا می‌بخشند.»

بهترین بازیکن حال حاضر جهان؟
«امباپه، هری کین هم مانند جود بلینگام فصل شگفت‌انگیزی را پشت سر می‌گذارد. بازیکنان زیادی هستند که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و دیدن این که چقدر فوتبال رقابتی است، خوب است. شما واقعا نمی‌توانید بگویید که یک بازیکن ۱۰۰ درصد در حال حاضر شماره یک است.»

دیگر خبرها

  • اوسمار: در دفاع مشکل داشتیم نه حمله
  • توصیه موسیالا به امباپه: به بایرن بیا!
  • سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • چهره متفاوت یزدانی بعد از سروصدای انتقامی (عکس)
  • چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس: حذفی و پنالتی!
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • عکس‌| نیمار با چهره متفاوت در ورزشگاه الهلال