Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: متاسفانه فاصله رکورد تیم جوانان با وزنه‌برداران فعلی در رده بزرگسالان خیلی زیاداست و این موضوع همه را نگران کرده است.

سجاد‌ انوشیروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره قهرمانی تیم‌‌ ملی جوانان وزنه‌برداری در رقابت‌های‌ جهانی گفت: من ابتدا قهرمانی تیم ملی جوانان را برای سومین بار تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ بدون شک قهرمانی تیم جوانان در دنیا سه بار به صورت پی‌در پی کار بزرگ و ارزشمندی است و همه ما دوست داریم این قهرمانی‌ها همچنان ادامه پیدا کند، چرا که این جوانان آینده وزنه‌برداری ایران هستند و چند سال دیگر جایگزین ستاره‌های فعلی تیم ملی می‌شوند. بنابراین از همین حالا باید برای کسب بهترین نتایج بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی به نقاط ضعف تیم ملی وزنه‌برداری جوانان اشاره کرد و گفت: من به هیچ عنوان قصد بی‌ارزش کردن این قهرمانی را ندارم ولی به نظرم درست است که تیم ایران قهرمانی جهان را از آن خود کرده و در جایگاه اول قرار گرفته است اما ضعف‌های زیادی دارد و ما باید این مسائل را عنوان کنیم تا در آینده اگر این جوانان به تیم ملی بزرگسالان تزریق شدند‌ بتوانیم بر روی مدال‌آوری آنها در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی حساب باز کنیم.‌ ما باید بدانیم برای تیم‌ملی جوانان چه برنامه‌ای داشتیم و حالا چه نتایجی به دست آمده است.

انوشیروانی‌ اظهار کرد: معمولا در همه رده‌های سنی از نوجوانان تا بزرگسالان برنامه‌های کادرفنی به صورت صد در صد اجرا نمی‌شود، به این صورت که هر برنامه‌ای که کادرفنی قصد اجرا کردن آن را داشته باشد با مشکلات و موانع زیادی روبه‌رو است و اصلا در فدراسیون وزنه‌برداری روال کار به این صورت است که چندماه قبل از برگزاری مسابقات اردوها به صورت مستمر برگزار می‌شود،‌ در چنین شرایطی معمولا تیم آن‌طور که انتظار می‌رود ظاهر نمی‌شود. به هر حال تیم‌های پایه به دلیل حساسیتی که دارند و در آینده قرار است جایگزین تیم‌ملی شوند باید به صورت مستمر تمرین داشته باشند نه اینکه قبل از برگزاری مسابقات یاد آنها بیافتند.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: تیم جوانان در این مسابقه قهرمان شدند اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که کشورهای قدرتمندی همچون روسیه، چین، قزاقستان در این مسابقات حضور نداشتند و البته که رکوردهایی هم که ملی‌پوشان ثبت کردند آنچنان پیشرفتی نداشت و حتی از تیم‌‌های اوکراین و آمریکا پایین‌تر بود.‌ به عنوان مثال وزنه‌بردارانی همچون رحمان اورامه، عارف خاکی، حسین سلطانی باید رکوردهای بهتری ثبت می‌کردند اما متاسفانه این طور نبود. در واقع وزنه‌برداران در رده پایه آن رشدی که باید داشته باشند را نداشتند و همین موضوع هم زنگ خطر محسوب می‌شود. تمامی رکوردهای ثبت شده نشان داد ما در رده پایه برنامه‌ای نداریم.

انوشیروانی تاکید‌ کرد:‌ در سال 2009 تیم جوانان وزنه‌برداری در مسابقات‌ جهانی مالزی 11 مدال طلا کسب کرد. همان تیم که در جوانان قهرمان شد، وزنه‌‌برداران ستاره‌ای همچون سهراب مرادی، بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، بهادر مولایی، سعید محمدپور، نواب نصیرشلال را به تیم ملی بزرگسالان تزریق کرد، این نفرات ده سالی است که برای تیم ملی افتخارآفرینی می‌کنند البته برخی از آنها به دلیل مصدومیت‌هایی که پیش آمد کنار رفتند اما در مجموع در این سال‌ها آن تیم جوان قدرتمند و طلایی به بزرگسالان راه پیدا کردند و افتخارآفرینی زیادی هم در این رده داشتند. حالا اگر این تیم که الان سه دوره قهرمان شده را با تیم سال 2009 مقایسه کنیم آیا همین الان از بین این قهرمانان می‌توانیم چندتایی را به تیم‌ ملی بزرگسالان تزریق کنیم که با غول‌های وزنه‌برداری دنیا رقابت کنند؟ یا حداقل جوانان ما می‌توانند با ستاره‌های فعلی تیم‌ملی وزنه‌برداری رقابت کنند؟! قطعا جواب همه این سوال‌ها نه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این نفرات اگر به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند فاصله رکوردی آنها با ملی پوشان حاضر در تیم ملی بزرگسالان بسیار زیاد است و همین موضوع همه را نگران می‌کند. قهرمان شدن خیلی خوب است و هیچ کس نمی‌خواهد ارزش کار این جوانان را پایین بیاورد اما به نظرم باید فدراسیون بررسی و آسیب شناسی عملکرد ملی‌پوشان را در دستور کار خود قرار دهد و برای بهتر شدن این وزنه‌برداران برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشد. من وقتی به چهره تیم قبل از اعزام به مسابقات جهانی نگاه می‌کردم، تیم باکیفیتی می‌دیدم و نفراتی که در آن حضور داشتند را وزنه برداران قابلی می‌دانستم اما رکوردهای ثبت شده مرا ناامید کرد. من از عارف خاکی، امیری خیلی انتظار بیشتری داشتم و حتی فکر می‌کنم اشتباهی که کادر فنی در انتخاب وزنه برای رحمان اورامه داشت باعث شد ما مدال طلای دو ضرب را از دست بدهیم. اگر وزنه‌ها درست انتخاب می‌‌شدند به طور حتم مدال طلای این وزن هم برای ما بود.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری عنوان کرد: در هر حال چیزی که مشخص است اینکه ما در بحث پشتوانه‌سازی خیلی خوب کار نکردیم و فاصله تیم ملی جوانان با تیم فعلی بزرگسالان خیلی زیاد است و این حال و روز وزنه‌برداری را در آینده به ما نشان می‌دهد. تنها نباید به این که قهرمان شدیم اکتفا کنیم و ضعف‌های که در تیم وجود دارد را پشت این قهرمانی‌ها پنهان کنیم. من سه سال پیش به فدراسیون اعلام کردم اگر قصد داریم در رده پایه خوب کار کنیم باید حتی یک روز هم جوانان را به حال خودشان رها نکنیم و آنها به صورت مستمر در اردوی تیم ملی باشند و تعطیلی‌های کمی داشته باشند. اما متاسفانه کسی توجهی نکرد و الان نتایجی که به دست آمده به خوبی مشخص است که آینده وزنه‌برداری ما چه وضعیتی دارد. این جوانان الان در سن اوج هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند و از نظر تمرینی آماده شوند اما همگی مقطعی در اردو هستند و بعد از مدتی رها می‌شوند، اکثر ورزشکاران هم از نظر مالی توانایی بالایی ندارند و نمی‌توانند خودشان به تنهایی تمرین کنند از همین روی از سیستم نظم خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای پنجم لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.
با دعوت سرمربی تیم ملی «محمدمبین عظیمی» کشتی‌گیر صاحب عنوان کردستانی به این مرحله از اردوی ملی‌پوشان فراخوانده شد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان
  • معرفی کادر فنی تیم‌های ملی کوراش
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی
  • آزمون: بازیکنان جوان پشتوانه تیم ملی هستند
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند