Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@03:20:42 GMT

واکنش اربیل به اعتراضات جنوب عراق

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۵۱۰۳

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کفاح محمود»، مشاور اطلاع رسانی دفتر «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه گفت که اعتراضات در بصره و دیگر استان‌های عراق نتیجه «حکومت فاسد و سیاست انزوا و به حاشیه راندن» است.

او در حمایتی ضمنی از جدایی کردستان از عراق، ادعا کرد که اگر با تاسیس اقلیم بصره موافقت می‌شد، همه چیز کاملا متفاوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «السومریه نیوز» دولت عراق را فاسد خواند و گفت: اعتراضاتی را که ما شاهد آن در استان بصره و سایر مناطق هستیم، نتیجه حکومت فاسد و سیاست حاشیه راندن است که ما همیشه از زمان آغاز اعتراضات الأنبار، نینوی و صلاح الدین،درباره آن هشدار داده‌ایم.

محمود افزود: ما باید خواسته‌های مردم را پاسخ دهیم، به قانون اساسی احترام گذاریم و صداهای دیگر (طرف مقابل) را نادیده نگیریم.

این مسئول کردستان عراق تصریح کرد: «هنگامی که این هشدارها نادیده گرفته شد و درخواست مردم نه تنها به طور جدی مورد توجه قرار نگرفت بلکه اظهاراتی خصمانه تلقی شد، سازمان‌های تروریستی موفق به تشویق و بهره برداری از اشتباهات و رفتارهای قدرت حاکم شده و با نفوذ به شکاف‌های موجود در دستگاه حکومتی یک سوم عراق را اشغال کرد.

وی گفت: ما راه حل فدرال را برای عراق مطرح کرده‌ایم و حوادث و بحران‌ها اعتبار و دقت آنچه را که ما ارائه می‌دهیم تایید می‌کند.

مشاور دفتر بارزانی اظهار داشت: اگر درخواست بصره برای ایجاد قلمرویی با همسایگان استانی خود تأیید شده بود، اکنون وضعیت کاملا متفاوت بود و ما شاهد این چیزها و این کاهش خدمات ارائه شده به شهروندان نبودیم.

محمود ضمن ابراز امیدواری به اینکه تظاهرات بدون خدشه زدن به منافع عمومی به اهداف ملی خود برسد، تاکید کرد: نباید به عناصر مخرب اجازه داد یکپارچگی صوفف تظاهرات کنندگان را بر هم زده و اعتراضات را به صحنه هرج و مرج مبدل کنند.

به گزارش فارس، تظاهرات‌ عراقی‌ها در استان‌های جنوبی این کشور که نخستین جرقه آن از استان بصره، آغاز شده بود، امروز (دوشنبه 16 جولای) نیز در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی و معیشتی همچنان ادامه دارد.

برخی از تلاش داعش و برخی دیگر از تلاش عربستان برای بهره‌برداری از آن خبر می‌دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به علت اعتراض ها در ونیز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسانی زاده افزود: یکی از جریان‌سازترین اتفاقات این دوره،  افتتاح نشدن غرفه رژیم صهیونیستی است که علی‌رغم ارائه آثارشان، با نصب یک بنر نوشته‌اند که تا زمان آتش‌بس در غزه و یا به قول خودشان آزادی گروگان‌ها غرفه را افتتاح نمی‌کنند. در واقع علت اصلی عدم افتتاح غرفه رژیم صهیونیستی، ترس از اعتراضات عمومی در حمایت از مردم فلسطین است؛ و در این چند روز هم تجمعات زیادی در مقابل غرفه این رژیم صورت گرفته.

وی تصریح کرد: جمع آوری امضا در ونیز علیه جنایات رژیم صهیونیستی از ۸ هزار به ۲۳ هزار امضا رسیده و این روز‌ها خیلی از هنرمندان، کیوریتور‌ها و فعالان عرصه هنر اعتراض جدی خود را با این امضا نشان می‌دهند.

رئیس غرفه ایران در دوسالانه هنر ونیز گفت: غرفه کشور ما هم پرچمدار اعتراضات نسبت به رژیم صهیونیستی برای کودک‌کشی در غزه است که با رویکرد انسانی در زمینه فجایع اخیر غزه، قرابت دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به علت اعتراض ها در ونیز
  • فیلم/ اعتراضات در جزایر قناری
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا