Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-19@04:19:32 GMT

تانک جنگی؛ خودروی تا دندان مسلح «رضوانی موتور» + ویدئو

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۵۲۲۰

تانک جنگی؛ خودروی تا دندان مسلح «رضوانی موتور» + ویدئو

شرکت «رضوانی موتور» که صاحب آن یک ایرانی به نام فردیس رضوانی است، در آمریکا خودرویی با نام «تانک» ساخته است که قابلیت دفاعی دارد و می‌تواند حتی در برابر حملات شیمیایی مقابله کند. جالب اینجاست که این خودرو برای افراد عادی قابل خرید است و ۲۹۵هزار دلار قیمت دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، رضوانی موتور یک شاسی‌بلند با نام تانک ورژن نظامی ساخته است که بدنه‌ای ضدگلوله دارد و با یک موتور خورجینی هشت سیلندر، ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو سفارشی‌ساز است و یک اتومبیل همه‌جارو یا آفرود است. این مدل موسوم به میلیتاری (نظامی) است و با ویژگی‌های خود، سطح جدیدی از مشتریان را برای خودروهای خاص هدف قرار داده است. بنا به ادعای کارخانه سازنده، این محصول می‌تواند از مسیرهای سخت عبور کند و حتی در مواقع پرخطر و در زمان تیراندازی به خودرو، قابلیت حفاظت از جان سرنشینان خود را دارد.

این خودرو همچنین قابلیت محافظت از سرنشینان را در برخی از انفجارها دارد و در زمان حملات شیمیایی نیز از جان سرنشیان خود مراقبت می‌کند. این خودرو دارای نورافکن‌های بزرگ است و به بلندگوهای پرقدرتی هم مجهز شده است. دوربین دید در شب از دیگر خصوصیت‌های این خودرو است. تایر خودرو هم در برابر پنجری و شلیک گلوله مقاوم‌سازی شده است.

فردیس رضوانی، مدیرعامل شرکت رضوانی موتور، درباره این خودرو گفت: «پس از ساخت مدل استاندارد خودرو تانک، ما یک مدل مقاوم با امنیت بالا را عرضه کردیم. این خودرو یک محصول لوکس و شهری نظامی پیشرفته است که برای درگیری‌های شهری احتمالی طراحی شده است».

ورژن نظامی تانک نسبت به مدل استاندارد، دارای بدنه مقاوم‌تری است. این عامل باعث افزایش وزن خودرو شده است. این خودرو با موتور هشت سیلندر خود چندان کم‌مصرف نیست. حجم موتور خودرو شش هزار سی سی است.

نسخه غیرنظامی و استاندارد خودرو تانک مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی با قدرت ۲۸۵ اسب بخار است. نسخه ویژه نظامی تانک ۲۹۵ هزار دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه معمولی با قیمت ۱۴۶ هزار دلار عرضه می‌شود.

این قیمت سبب شده تنها افراد ثروتمند یا سلبریتی‌ها به سمت این خودرو بروند و یکی از اولین مشتری‌های این خودرو کریس براون خواننده آمریکایی است.

رضوانی موتور در گذشته خودرو سوپر اسپرتی با نام Beast یا جانور را معرفی کرده بود که مورد علاقه افراد خاص قرار گرفته بود. این خودرو روی یک سوپر اسپرت انگلیسی توسعه پیدا کرده بود و ۱۶۵ هزار دلار قیمت دارد.

در ادامه می‌توانید ویدئوی این شاسی‌بلند مسلح را تماشا کنید:

رضوانی موتور چه شرکتی است؟

شرکت رضوانی موتور در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. لوگوی این شرکت البته بیشتر به شرکت‌های سازنده هواپیما شبیه است چرا که پدر فردیس رضوانی خلبان جنگنده بوده است. او به دلیل شغل پدرش عاشق هواپیما است.

فردیس رضوانی درباره شرکت خود گفته است می‌خواهد با محصولاتش لذت و هیجان راندن را در مشتریانش ایجاد کند. او معتقد است برخی از وسایل الکترونیک جدید سبب فاصله مردم با این لذت‌ها می‌شود.

به همین دلیل او برای محصول «جانور» خود از خودروی انگلیسی آریل اتم استفاده کرده است. خودرویی سبک که لذت یک رانندگی خالص را به فرد انتقال می‌دهد.

خودروی جانور در بخش‌های زیادی از فیبر کربن ساخته شده است و تنها ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این خودرو از یک موتور 2 هزار و 400 سی‌سی با قدرت ۵۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. با این وزن و قدرت موتور، شتاب صفر تا صد کیلومتر جانور تنها 2/7 ثانیه است.

پس از جانور، حالا رضوانی موتور با خودروی تانک می‌‌خواهد لذت یک خودروی آفرود نظامی را به مشتریان خود انتقال دهد. خودرویی عضلانی و خشن با ایمنی بالا که مثل یک تانک سرنشینان خود را به جاهای خطرناک و پر فراز نشیب می‌برد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپال جی318 ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)

عصر ایران- حدود 2 ماه پیش به معرفی شاسی بلند دیپال چی318 پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره شد، برند دیپال یکی از زیرمجموعه های چانگان است که چانگان آن را در سال 2008 به منظور توسعه محصولات مبتنی بر انرژی های نوین تشکیل داد.

دیپال در آن زمان با نام چانگان نیو انرژی اتومبیل تکنولوژی شناخته می شد. بعدها این مجموعه به شنلان تغییر نام داد و در سال 2022 نام یا برند خود به زبان انگلیسی یعنی دیپال را نیز معرفی کرد. بدین ترتیب محصولات شنلان در بازارهای خارجی با نام دیپال عرضه می شوند.

چانگان تاکید دارد که دیپال یک برند مستقل است و در عملکرد خود تحت نفوذ برند مادر قرار ندارد اما تجربه نشان داده که زیربرندهای خودروسازان چینی عملا چیزی مستقل از کمپانی مادر نیستند و فقط لوگوهای روی محصولات متنوع می شوند!

اکنون تصاویر دقیق تری از دیپال جی318 در رسانه های خودرویی چین منتشر شده که بهانه ای شد تا باری دیگر نگاهی به ویژگی های این کراس اوور چینی داشته باشیم.

یک نکته جالب درباره نامگذاری خودرو مذکور آن است که جی318 نام یکی از بزرگراه های کشور چین است که از شانگ های را به ژانگ مو در مرز چین-نپال متصل می کند.

طراحی جعبه ای دیپال جی318 امتیاز ویژه ای را قسمت این خودرو نمی کند زیرا محصولات مشابه زیادی در بازار چین داریم مانند تانک های گریت وال و سگ های بزرگ هاوال که همگی جعبه ای هستند. شاخص ضریب درگ  نیز عدد 0.35Cd را نشان می دهد که با توجه به شرایط طراحی خودرو نمی توان انتظار بیشتری داشت.

دیپال جی318 به قفل دیفرانسیل الکترونیکی روی محور عقب مجهز است.

زاویه ورود 27 درجه و خروج 31 درجه از دیگر جزئیات آفرودی این محصول چانگان است.

دیپال جی318 از منظر ابعاد برابر با 5010 میلیمتر در طول، 1985 میلیمتر در عرض و 1960 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2880 میلیمتر است. ظرفیت قسمت بار 818 لیتر است که با تغییر حالت صندلی های ردیف عقب به 1747 لیتر افزایش می یابد.

شاخص یدک کشی نیز عدد 1600 کیلوگرم را نمایش می دهد.

در بخش پیشرانه از ساختار افزاینده برد حرکتی استفاده شده به این مفهوم که انجین 1.5 لیتری توربوشارژ 150 اسب بخاری به عنوان ژنراتوری برای تجدید قوای باتری موتور الکتریکی عمل می کند.

تریم تک موتور دیپال جی318 نزدیک به 252 اسب بخار خروجی دارد و این موتور با محور عقب در ارتباط است. در تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک، یک موتور 178 اسب بخاری نیز به محور جلو متصل می شود.

شاخص صفر تا 100 کیلومتر دیپال جی318 عدد 6.3 ثانیه را نشان می دهد. وزن خالص تریم پرچمدار نیز 2360 کیلوگرم است.

برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی خالص حدود 190 کیلومتر برای تریم تک موتور محاسبه شده است.

پیش بینی می شود قیمت تریم پایه دیپال جی318 در کانال 42 هزار دلار قرار داشته باشد.

در رابطه با ظرفیت باتری تریم های مختلف دیپال جی318 و برد حرکتی آن در سیکل ترکیبی اطلاعاتی منتشر نشده اما قطعا دامنه حرکت خودرو بالای 1000 کیلومتر خواهد بود.

چانگان دیپال جی318  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چانگان دیپال جی318 ؛ متفاوت ترین شاسی بلند این کمپانی می آید! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • دیپال جی318 ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)
  • قیمت نهایی فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ و ۲ اعلام شد
  • نگاهی به رتبه بندی ۱۵ ناوگان تانک برتر جهان (+ اینفوگرافی)
  • ۱۵ ناوگان تانک برتر جهان
  • (ویدئو) گوشی خود را تکان دهید تا خودروی شما برقصد!
  • (ویدئو) رهبر کره شمالی سوار بر خودروی اهدایی پوتین
  • فراری 458 ایتالیا با کت و شلوار ژاپنی! (+عکس)
  • عکس| ورود تانک چینی به ایران
  • عکس| سلاح آمریکایی در راه یک کشور اروپایی
  • ورود تانک چینی به ایران / عکس