Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@04:02:45 GMT

‌به میزان کافی آب بنوشید

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۵۲۶۲

‌به میزان کافی آب بنوشید

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه زنجان اظهار کرد: در روز‌های گرم به میزان کافی آب بنوشید.

خبرگزاری ایسنا: کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه زنجان اظهار کرد: در روز‌های گرم به میزان کافی آب بنوشید.

عصمت عباسی با اشاره به اینکه با توجه به گرمای تابستان میزان آب بدن بر اثر تعرق کاهش می‌یابد که موجب یبوست و اختلالات عصبی می‌شود، گفت: آب یکی از مهم‌ترین نیاز‌های بدن است که از طرق مختلف و از مواد غذایی و میوه و سبزی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز برای سلامت بدن لازم است و باید برای جلوگیری از کم آبی بدن در زمینه سلامت افراد، آب به میزان کافی مصرف شود.

این مسئول با اشاره به آشامیدنی‌ها که بخش مهمی از مواد غذایی مورد نیاز روزانه ما را تشکیل می‌دهند، گفت: این مواد از خواص ویژه‌ای برخوردار بوده و تاثیر خاصی بر روی سیستم بدن می‌گذارند.

عباسی افزود: در فصل تابستان به دلیل تعرق زیاد، نوشیدن مایعات و به ویژه آب در این فصل بیشتر از سایر فصل‌ها توصیه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کودکان و نوجوانان به علت تحرک و فعالیت جسمانی زیاد و تعریق بالا نیاز به مایعات بیشتری دارند.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: افراد بالای ۵۵ سال نیز دیرتر از زمان واقعی که بدن‌شان به آب نیاز دارد احساس تشنگی می‌کنند و رغبت زیادی به مصرف آب و مایعات از خودشان نشان نمی‌دهند، بنابراین باید برای جلوگیری از بروز گرمازدگی، روزانه حداقل به میزان کافی آب بنوشند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XjR

منبع: فردا

کلیدواژه: کارشناس تغذیه گرمای تابستان نوشیدن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل مردود بارسا: نبود تکنولوژی دردسرساز شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه ۲۸ بازی رئال مادرید و بارسلونا سانتر رافینیا را لامینه یامال به سمت دروازه فرستاد، توپ که به‌نظر می‌رسید از خط دروازه رد شده، با مهار ناقص آندری لونین به زمین برگشت اما بارسایی‌ها معتقد بودند توپ گل شده است.

با توجه به اینکه در لالیگا تکنولوژی خط دروازه وجود ندارد، داور بازی صحنه را به کمک VAR بررسی کرد و سپس تشخیص داد که توپ به‌طور کامل از خط رد نشده و ادعای بارسایی‌ها را رد کرد.

ایتورالده گونزالز، کارشناس داوری نشریه آاِس که به نتیجه رسید این صحنه جنجالی گل نیست، از نبود تکنولوژی کافی در بازی‌های لالیگا انتقاد کرد و گفت: «اگر لالیگا می‌خواهد شفافیت بیشتری انجام دهد، باید تصویری که با آن تصمیم گرفته توپ گل نشده را منتشر کند.»

او در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم چون توپ باید بیشتر از خط عبور کند اما این سومین گل شبح در این فصل است. فقط برای ۳ میلیون یورو ما نباید اینجا در مورد گل شدن یا نشدن توپ بحث کنیم. تکنولوژی کافی در این لیگ وجود ندارد. من می‌گویم، فقط تباس نیست که این تکنولوژی را نمی‌خواهد بلکه باشگاه‌ها هم نمی‌خواهند. لالیگا نمی‌خواهد در ازای تکنولوژی به فیفا هزینه‌ای پرداخت کند. این عجیب و شگفت‌انگیز است.»

دیگر خبرها

  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • درمان یبوست با این روش ساده
  • گل مردود بارسا: نبود تکنولوژی دردسرساز شد! (عکس)
  • ماجرای تخریب ۶۰ ویلای غیرمجاز ۸۰ میلیارد تومانی ؛ گفتم تخریب کافی نیست...
  • مجتبی حسینی: فوتبال خوب کافی نیست، باید بی‌رحم‌تر باشیم
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟