Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا،به نقل از آسوشیتدپرس، کریستین بیل که به تازگی نقش اصلی را در فیلم «قول» که درباره کشتار جمعی ارمنیان در روزهای آخر دوران امپراتوری عثمانی است بازی کرده، گفت پیش از بازی در این فیلم چیزی از این رویداد تاریخی نمی‌دانست.

این بازیگر در این فیلم در نقش یک خبرنگار در دوره‌ای ظاهر شده که از آوریل ۱۹۱۵ شروع شد و در جریان آن ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون ارمنی توسط عثمانی‌ها کشته شدند. این مورد را ترکیه امروز انکار می‌کند.

کریستین بیل گفت تا پیش از خواندن فیلمنامه این فیلم چیزی از این رویداد تاریخی نمی‌دانست و افزود: واقعا شرمنده‌ام که بگویم چیزی از این نسل کشی نمی‌دانستم اما فکر می‌کنم افراد زیادی همین وضعیت را دارند.

وی افزود: واقعا تراژیک است که این همه از مردم کشته شدند و خیلی‌ها از این رویداد اصلا خبر ندارند. بنابراین امیدوارم به راه‌های مختلف این فیلم بتواند این تغییر را در اطلاعات مردم ایجاد کند.

بازیگر نقش بتمن این رویداد را با مسایل مهاجران و پناهندگان امروز مقایسه کرد و گفت: همان طور که در تلویزیون با اخراج و مقابله با راهپیمایی‌های مرگبار پناهندگان روبه رو هستیم، واقعا اسف‌بار است که بگویم این فیلم نیز بسیار با بحران پناهندگی امروز مشابهت دارد.

وی در عین حال به انکار دولت ترکیه درباره این نسل کشی اشاره کرد و گفت: کمی شبیه بحث درباره تغییر آب وهواست... حقایق از این انکارکنندگان حمایت نمی‌کند، حتی اگر آنها هنوز از پذیرش این امر سر باز زنند.

مناقشات سر این مساله و مرگ چند صدهزار نفر در دوران عثمانی‌ها بر سر این است که این اندازه از کشتار آیا سازمان‌دهی شده بود یا خیر. به گفته سازمان ملل نسل‌کشی به معنای عملی است که در واقع به معنی ویرانی همه یا بخشی از یک گروه ملی، قومی، یا مذهبی باشد.

آلمان، آرژانتین، بلژیک، کانادا، فرانسه، ایتالیا، روسیه و اروگوئه از جمله کشورهایی هستند که به نوعی با مسایل مربوط به نسل کشی درگیر هستند.

«قول» یک درام تاریخی ساخته تری جورج است که نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد. این فیلم از ۲۱ آوریل در آمریکا اکران خود را شروع کرده است.

فیلمنامه این فیلم توسط کارگردان و با همکاری براین سویکورد نوشته شده و کریستین بیل، شارلوت ل‌بون، اسکار ایزاک و دانیل خیمنز کاچو بازیگران آن هستند.

این فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و کرک کرکوریان تاجر و کارآفرین ارمنی که سال ۲۰۱۵ درگذشت بودجه ساخت این فیلم را تامین کرده بود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی با اشاره به نسل‌کشی اشغالگران علیه مردم فلسطین اعلام کردند که ارتش اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی برای افزایش تلفات انسانی در میان غیرنظامیان در نوار غزه و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی آن استفاده می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از افشای گزارش‌های متعدد درباره استفاده مخرب رژیم اشغالگر از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند که آمار بالای شهدا و گستردگی ویرانی تاسیسات غیرنظامی در نوار غزه به دلیل استفاده اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی در این جنگ است که از 7 اکتبر 2023 تاکنون ادامه دارد.

این کارشناسان در گزارشی مشترک تاکید کردند که اطلاعات زیادی درباره استفاده ارتش اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی در کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و خانه‌ها در نوار غزه وجود دارد. بعد از گذشت بیش از 6 ماه از تجاوزات اسرائیل به غزه، بیشترین تعداد خانه و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه در مقایسه با دیگر جنگ‌ها ویران شده است.

بر اساس این گزارش، تخریب سیستماتیک و گسترده خانه‌ها و مراکز خدماتی و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است که «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، همه آنها را مستند کرده و به شورای حقوق بشر ارجاع داد. بر این اساس تنها در 6 هفته اول تجاوزات اسرائیل به غزه حدود 15 هزار فلسطینی یعنی تقریبا نیمی از کل شهدای غزه تاکنون، قتل عام شدند. اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل در این بازه به شکل گسترده‌ای از سیستم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف غیرنظامی استفاده کرده است.

کارشناسان سازمان ملل همچنین درباره احتمال استفاده ارتش صهیونیستی از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن خانواده‌های فعالان حقوق بشری و امدادی و ... در غزه به صورت شبانه ابراز نگرانی و تاکید کردند که به ویژه در هفته‌های ابتدایی جنگ، اسرائیل بسیاری از ساختمان‌های غیرنظامی را با هدف وارد کردن تلفات زیاد انسانی و تحریک غیرنظامیان برای تحت فشار قرار دادن حماس بمباران کرد.

شرکت‌های جاسوسی آمریکا؛ سوخت ماشین کشتار اسرائیل در غزهگزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه

در این گزارش آمده است که بین 60 تا 70 درصد کل خانه‌های غزه و 85 درصد خانه‌های شمال غزه به طور کامل ویران شده یا آسیب دیده است.

این درحالی است که اخیراً یک رسانه آمریکایی در گزارشی پرده از همکاری شرکت‌های اطلاعاتی آمریکا با ارتش اشغالگر در هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی برداشت و اعلام کرد که یک شرکت آمریکایی به‌نام "Palantir Technologies" خدمات بی‌شماری در اختیار یگان سایبری ارتش صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، پلت‌فرم هوش مصنوعی که از مجموعه‌ای از اطلاعات محرمانه برای هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کند، بخشی از برنامه‌ای است که توسط شرکت مذکور آمریکایی به وزارت جنگ اسرائیل فروخته شده است. اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌های هوش مصنوعی این شرکت، حاوی گزارش‌های اطلاعاتی درباره فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی است و آژانس اطلاعات ملی آمریکا برای دهه‌ها منبع اصلی و بسیار محرمانه این اطلاعات برای اسرائیل بوده است.

پیش از این وب‌سایت مجله «972+» تحقیقی را منتشر کرده بود که بر اساس آن، ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی برای افزایش بانک اهداف غیرنظامی خود در غزه استفاده می‌کند که تلفات میان غیرنظامیان را افزایش می‌دهد و این اهداف شامل منازل مسکونی و زیرساخت‌ها و ساختمان‌های دولتی غزه می‌شود، درواقع هدف از این کار آسیب زدن به جامعه مدنی غزه است و اسرائیل می‌خواهد با افزایش هرچه بیشتر تلفات غیرنظامیان، مردم غزه را وادار به تحت فشار قرار دادن حماس کند.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل با استفاده از هوش مصنوعی حتی در فاصله کمی قبل از حمله می‌تواند اطمینان حاصل کند که چه‌تعداد غیرنظامی قرار است در این حمله کشته شوند. یکی از افسران اطلاعاتی سابق ارتش صهیونیستی اذعان می‌کند که استفاده از سیستم هوش مصنوعی کار یک «کارخانه ترور جمعی» را برای ارتش اسرائیل انجام می‌دهد و این ارتش را قادر می‌سازد تا حملات گسترده‌ای به اهداف غیرنظامی از جمله منازل مسکونی انجام دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد
  • اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد
  • مشاهده شدن گله ۲۰ رأسی قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده دسته قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • عملیات دیشب گامی بلند برای دفع اسراییل از جغرافیای اسلام است
  • عملیات «وعده صادق» گامی بلند برای دفع نهایی غده سرطانی رژیم صهیونیستی است