Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@10:27:22 GMT

شناسایی آثار مخرب پارکینسون بر قلب

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۵۳۳۴

شناسایی آثار مخرب پارکینسون بر قلب

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون راهکار جدیدی را برای ردگیری مکانیزم‌های عامل تخریب سلول‌های عصبی قلب در اثر بیماری پارکینسون توسعه دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، حدود 60 درصد از بیماران مبتلا به پارکینسون دچار آسیب‌های جدی ارتباطات عصبی قلب با سیستم عصبی سمپاتیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعصاب وظیفه هماهنگی شدت گردش خون با تغییرات فعالیت عضلانی را بر عهده دارند.

در اثر تخریب این اعصاب، بدن بیماران مبتلا به پارکینسون،  آمادگی کمتری برای واکنش به استرس و تغییرات ساده ای مانند برخاستن دارد.

محققان در این تحقیقات از سیستم عصبی میمون رزوس برای مدل سازی عوارض پارکینسون استفاده کردند و با استفاده از نوعی سم، در اعصاب قلب این میمون‌ها آسیب‌هایی مشابه آنچه در انسان رخ می‌دهد، ایجاد کردند.

سپس با استفاده از یک فناوری تصویربرداری موسوم به پت اسکن که امکان ردگیری فرآیندهای شیمیایی در بدن را فراهم می‌کند، بدن میمون‌ها را به صورت دوره ای اسکن کردند. محققان به منظور تشخیص وضعیت گسترش اعصاب آسیب دیده در عضلات بطن چپ قلب، شناسایی موقعیت بیشترین میزان التهاب در این عضلات و محل بیشترین استرس اکسیداتیو از سه ماده شیمیایی استفاده کردند و توانستند تغییرات این سه عامل را در یک دوره زمانی خاص با دقت بالا بررسی کنند.

پیش از این محققان می‌دانستند که پارکینسون موجب تخریب اعصاب قلب می‌شود، اما قادر به شناسایی دقیق علت آن نبودند.

اکنون محققان با استفاده از این فناوری می‌توانند محل التهاب و استرس اکسیداتیو را با دقت مشخص کنند و نحوه ارتباط این عوامل را با تخریب ارتباطات عصبی بیماران مبتلا به پارکینسون مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

همچنین این فناوری امکان بررسی میزان اثرگذاری روش‌های درمانی جدید را بر سلامت نورون‌های کنترل کننده فعالیت قلب بیماران فراهم می‌کند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه npj Parkinson's Disease منتشر شده است.

در همین زمینه: کشف داروی جدیدی برای کُند شدن روند پیشرفت پارکینسون آغاز آزمایش انسانی داروی متوقف‌کننده پارکینسون امید به درمان پارکینسون با داروی فشار خون دستیابی محققان ایرانی به سلول‌های زمینه‌ساز درمان پارکینسون گزارش همشهری آنلاین از رونمایی داروی ایرانی درمان پارکینسون تنها یک ضربه به سر خطر پارکینسون را افزایش می‌دهد اپلیکیشنی که پارکینسون را تشخیص می‌دهد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه بین چاقی و افسردگی چگونه است؟

به گفته محققان رابطه بین چاقی و افسردگی در زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان است.

به گزارش مهر، کارشناسان می‌گویند وزن بدن می‌تواند با مسائل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی مرتبط باشد.

محققان گزارش می‌دهند که افراد چاق، مستقل از عوامل سبک زندگی و بیماری، بیشتر در معرض ابتلاء به افسردگی و احساس ضعف نسبت به افراد غیرچاق هستند.

محققان اضافه کردند که ارتباط بین چاقی و افسردگی در زنان قوی‌تر از مردان است.

محققان دانشگاه کالج کورک در ایرلند در مطالعه خود، سوابق پزشکی ۱۸۲۱ مرد و زن بین ۴۶ تا ۷۳ سال را که به طور تصادفی از یک مرکز مراقبت اولیه بزرگ انتخاب شده بودند، بررسی کردند.

آن‌ها به بررسی رابطه بین نمرات سلامت روان و چاقی با استفاده از شاخص توده بدنی (BMI) و نسبت دور کمر به قد پرداختند و در عین حال عوامل سبک زندگی و شرایط بیمار را بررسی کردند.

دانشمندان از مقیاس ۲۰ موردی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک افسردگی و پنج شاخص آرامش روانی سازمان جهانی بهداشت استفاده کردند.

قبل از شروع مطالعه، شرکت‌کنندگان نمونه‌های خونی برای گلوکز ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله ارائه کردند. محققان قد، وزن و دور کمر و همچنین محاسبه BMI را اندازه گیری کردند.

در یافته‌های خود، محققان گزارش دادند که شاخص توده بدنی و نسبت دور کمر به قد که نشانه چاقی است، با افزایش افسردگی و کاهش آرامش روانی مرتبط است.

آن‌ها افزودند که رابطه بین چاقی و افسردگی در زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان است.

آن‌ها گفتند چاقی با عوامل اجتماعی و جسمانی نیز مرتبط است. به عنوان مثال، وزن اضافی می‌تواند باعث تعصب، تبعیض و انگ اجتماعی شود. همچنین می‌تواند منجر به علائم فیزیکی مانند درد مفاصل، کمردرد و فیبرومیالژیا شود.

کارشناسان می‌گویند این اثرات اجتماعی و فیزیکی چاقی می‌تواند منجر به علائم افسردگی شود.

محققان پیشنهاد کردند که مداخلات هدفمند برای کاهش افسردگی باید شامل مدیریت بهتر وزن در سطح جمعیت باشد.

به گفته محققان، روان درمانی مانند درمان شناختی رفتاری نشان داده است که یک رویکرد مؤثر برای افسردگی و وزن است.

دیگر خبرها

  • فرسنگ‌ها از تراشه مغزی نورالینک جلوتر هستیم!
  • سنتز ترکیبات آلی به روشی نوین/ تهیه ۵ ماده موثره دارویی برای درمان پارکینسون
  • شناسایی بافت تاریخی به گردشگران تسهیل شود
  • لزوم تسهیل شناسایی بافت تاریخی به گردشگران
  • رابطه بین چاقی و افسردگی چگونه است؟
  • باکتری‌های روده نوزادان سیستم ایمنی آنها را شکل می‌دهد
  • زیان سنگین سالانه صنایع از خرابی ماشین‌آلات | نقش مخرب روغن آلوده در خرابی ماشین آلات
  • بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند
  • اجرای فاز دوم تحویل بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به بهزیستی
  • انتقال بیماران مزمن بیمارستان سلامت به مراکز بهزیستی خوزستان