Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا علیزاده قائم‌مقام و عضو حقوقدان فقید شورای نگهبان در شامگاه (پنجشنبه، 27 اردیبهشت) مصادف با شب دوم رمضان 1439 هجری قمری در سن 67سالگی دار فانی را وداع گفت، اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که؛ روند جایگزینی وی در شورای نگهبان به‌عنوان قائم‌مقام و عضو حقوقدان این شورا چگونه است؟

طبق آیین‌نامه داخلی شورای نگهبان، اعضای حقوقدان این شورا پس از معرفی کاندیداها از سوی قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی، با رأی اکثریت نمایندگان برای یک دوره شش‌ساله انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قائم‌مقام این شورا در سالروز تشکیل آن، یعنی 26 تیر هر سال در انتخابات هیئت‌رئیسه و با رأی اکثریت اعضای شورای نگهبان و کنار دیگر اعضای هیئت‌رئیسه، برای یک دوره یک‌ساله انتخاب می‌شود.

روند انتخاب و جایگزینی مرحوم علیزاده قائم‌مقام فقید شورای نگهبان نیز به همین منوال است، لذا قائم‌مقام شورای نگهبان می‌بایست در نشست انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان تعیین شود.

بر همین اساس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، انتخاب جایگزین مرحوم محمدرضا علیزاده برای سمت قائم‌مقامی شورای نگهبان را به نشست انتخابات هیئت‌رئیسه این شورا موکول کرد و گفت: طبق روال هر سال انتخابات هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده می‌بایست در روز 26 تیر برگزار شود.

وی افزود: انتخابات هیئت‌رئیسه شورای نگهبان هفته آینده در محل این شورا و با حضور تمامی اعضای حقوقدان و فقها برگزار می‌شود که در این نشست قائم‌مقام جدید شورا نیز انتخاب خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: مجلس می‌بایست با معرفی قوه قضائیه، یک عضو حقوقدان را برای جایگزینی مرحوم علیزاده انتخاب کند که هنوز این کار صورت نگرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای نگهبان قوه قضائیه مجلس شورای انتخابات اعضای شورای عباسعلی کدخدایی انتخابات شورای نگهبان عباسعلی کدخدایی قوه قضائیه مجلس شورای اسلامی آیت الله جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران بر تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه ای استان تهران تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در امور استان تهران در جلسه معارفه مدیرکل جدید حوزه ریاست استان تهران در جمع روسای واحدهای این استان با اشاره به سند تحول دانشگاه اظهار داشت: در راستای اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه ازاد و با کمک همکاران واحدهای دانشگاهی استان باید سهم درآمدهای غیرشهریه‌ای استان را افزایش دهیم، با توجه به توانمندی استان تهران، انتظار بیشتری از این استان وجود دارد.

قائم مقام ریاست دانشگاه در ادامه، بر التزام همیت و جدیت روسای واحدها در کلیه امور جاری و حضور پررنگ و اثرگذار آنها بخصوص در بزنگاههای مهم تاکید کرد.

رنجبر با اشاره به اهمیت ساماندهی دانشجویان غیرایرانی تاکید کرد: استفاده بهینه از ظرفیت حداکثری واحدهای استان دراین خصوص لازم است.

در پایان این جلسه حکم مصطفی ملکی به عنوان مدیرکل جدید حوزه ریاست دانشگاه ازاد اسلامی استان تهران به وی تقدیم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن