Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از رويترز؛ رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد حقوقش را چهل درصد کاهش می دهد و اين در حالي است که مکزيک از نظر اوضاع اقتصادي در شرايط بدي قرار دارد.
امروز خبری مهم در صدر خبرهای مکزیک قرار گرفت. ماجرا به تصمیم جالب رئیس جمهور این کشور مربوط است. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور NDRES MANUEL LOPEZ OBRADOR در نشستی خبری در شهر مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک اعلام کرد" من می خواهم حقوق ماهانه خود را 40 درصد کاهش دهم و من به این قول خود پایبند خواهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
این تصمیم رئیس جمهور جدید مکزیک واکنش های زیادی در داخل این کشور همراه داشت و حتي گفته مي شود به محبوب تر شدن وي در نزد افکار عمومي منجر شده است و مردم منتظر اقدامات عملي بيشتر وي هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رئيس جمهور مکزيک حقوق کاهش اوضاع بد اقتصادي تصميم جالب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت : این شعار با توجه به اقتضا و نیاز، فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور و با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری تعیین شده است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه اظهار کرد: لازم به توضیح نیست که کشور و به تبع آن استان کرمانشاه در چه شرایطی قرار دارد و تحقق این شعار و هدف می‌تواند یک اکسیر حیات‌بخش باشد.

صحرایی از همه مدیران دستگاه‌ها خواست در جلسات کارشناسی، سیاست‌گذاری و در بحث اجرا و اقدام به تحقق نامگذاری امسال توجه کنند.

وی سپس گریزی به سخنان رئیس جمهور در جمع مدیران کشور زد و با بیان اینکه این سخنان مسیر و دستورالعمل اجرایی برای امسال است و نه صرفا توصیه و نصیحت اخلاقی، اظهار کرد: شاه کلید سخنان رئیس جمهور درباره تحقق شعار امسال شامل تسهیل در امور مردم، تسریع در انجام کار مردم و تکریم آنها است که هر سازمان و دستگاه باید متناسب با وظایف خود این موارد را اجرایی کند.

صحرایی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر لزوم پیگیری مستمر کار‌ها که یک اصل کارگشا برای پیشبرد امور است، گفت: نمونه‌ای از این پیگیری‌ها تلاش برای جذب آخرین منابع مالی برای استان کرمانشاه در آخرین ساعات روز‌های پایانی سال بود. اینکه عنوان می‌کنم تا آخرین ساعات در حال رایزنی برای اخذ اعتبار از سازمان برنامه و بودجه بودیم منت خاصی نیست، بلکه می‌گویم تا بدانیم کار‌ها جز با این میزان پیگیری به نتیجه نخواهد رسید.

استاندار کرمانشاه، مشابه چنین پیگیری‌هایی را برای افزایش پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه و بهسازی باند آن و همچنین سایر حوزه‌های استان اعم از گمرکات، شهرداری‌ها و ... ضروری برشمرد.

صحرایی سپس از اهمیت حمایت از تولید یاد کرد که مورد تاکید رئیس جمهور نیز بود و عنوان کرد: باید یک تراز مشخص برای رصد و ارزیابی اینکه هر بخشی می‌تواند چه حمایتی از تولید انجام دهد در نظر بگیریم و هر مانعی که پیش روی حمایت از تولید باشد، مرتفع شود.

وی حمایت از تولید را محدود به یک دستگاه خاص ندانست و افزود: برای نمونه حتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز باید حمایت از تولید را در قالب وظایف خود از جمله فرهنگسازی تولید بین دانش آموزان و کودکان، مهارت افزایی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و ... ترجمه کند.

توصیه اکید دیگر استاندار کرمانشاه به مدیران و دستگاه‌ها این بود که به هیچ عنوان درگیر حاشیه نشوند و صرفا به فکر اجرای وظایف سازمانی، شرعی و قانونی خود باشند، زیرا پابند شدن به هرگونه حاشیه فرصت خدمت‌گذاری را از مدیران خواهد گرفت.

صحرایی اضافه کرد: البته در کنار دوری از حاشیه، لازم است همانطور که رئیس جمهور هم تاکید داشتند، اطلاع رسانی روشن و دقیق و جهاد تبیین را در دستور کار داشته باشیم.

وی بر لزوم تعامل سازنده با جامعه نخبگان در حوزه‌های مختلف نیز تاکید کرد و گفت: هر دستگاهی باید متناسب با سرفصل‌های کاری خود با جمعی از نخبگان تعامل داشته باشد و از تجارب آنها استفاده کند.

به گفته استاندار کرمانشاه، به زودی نشستی در همین خصوص با جمعی از صاحب نظران حوزه اقتصاد، کارآفرینی و ... در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

صحرایی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت سیاست خارجی برای ارتقا امور کشور، سفر به اقلیم کردستان عراق و توافق اولیه برای شکل گیری میز کرمانشاه - حلبچه، کرمانشاه - سلیمانیه و کرمانشاه- گرمیان را در همین راستا دانست و افزود: این مناسبات را با بخش مرکزی عراق نیز ادامه خواهیم داد که هدف این اقدامات فراهم کردن فضا برای حضور پررنگ بخش خصوصی است.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، این تعاملات محدود به عراق نخواهد بود و تلاش می‌شود با سایر شهر‌های اثرگذار دیگر کشور‌ها نیز ارتباطات موثری برقرار شود.

استاندار کرمانشاه به موضوع سلامت اداری که در گفته‌های رئیس جمهور بود نیز اشاره کرد که مصادیق مختلفی از جمله سلامت اقتصادی، مقابله با تبعیض و رانت خواری و ... را شامل می‌شود و افزود: باید با اولین رگه‌های هرگونه فساد تا قبل از اینکه فراگیر شود، مقابله کنیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از سلامت اداری شامل سلامت اخلاقی است که مصداق فعلی آن مقابله با هرگونه روزه خواری در محیط ادارات بوده که مطلقا نباید صورت بگیرد و هیچ قبح شکنی قابل پذیرش نیست.

وی همچنین بر لزوم رعایت حجاب و شئونات کامل اسلامی در دستگاه‌ها تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه سپس به ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی کرمانشاه اشاره کرد که امسال باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و گفت: توجه به بخش میراث فرهنگی و گردشگری به معنای غفلت از سایر توانمندی‌های استان نیست، اما یکی از ترجمه‌های شعار سال و حوزه‌ای که می‌تواند به ایجاد اشتغال در استان کمک کند، همین گردشگری است.

صحرایی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری باید همراه با مراقبت‌های لازم باشد تا در این بخش دچار حاشیه نشویم، افزود: این دیدگاه واضح و روشن ما است که بخش گردشگری باید پاکیزه و از آسیب‌ها و آفت‌ها دور بماند.

استاندار کرمانشاه گفت: هر گونه تجمع و گردهمایی باید بر اساس ضوابط قانونی باشد و کسانی که می‌خواهند مردم را به گردهمایی دعوت کنند، باید شناسنامه دار بوده و مسئولیت حفظ امنیت، اعتقادات و عواطف دینی، نظم اجتماعی و ... را نیز بپذیرند.

صحرایی با اشاره به برخی تجمعاتی که طی چند وقت اخیر برپا شده و برخی گروه‌ها ترغیب کننده آن بودند، اظهار کرد: برخی از این گروه‌ها همان‌هایی بودند که هزاران نفر از مردم شیعه، سنی، اهل حق و ... را ترور کردند. زمانی همدست صدام شدند و اکنون نیز قصد دارند با شیطنت و تزویر شادی مردم را خراب کنند و بین صفوف متحد مردم بایستند.

وی ورود هرگونه شائبه و ایجاد تصویر ناصحیح از بخش گردشگری استان را سمی مهلک دانست که نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند و گفت: شادی و نشاط در کمال امنیت حق قانونی مردم است، اما اعتقادات اسلامی، حفظ حیا و عفت زنان کرد برای ما خط قرمز است.

صحرایی اظهار کرد: موضع ما در برابر گردشگری پاکیزه و سالم شفاف و روشن است، کما اینکه در سال‌های گذشته جشنواره‌هایی مانند اسب کرد، انار و ... را برگزار کردیم و این رویه ادامه خواهد داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه
  • واکنش مخبر به انتقادها از «وعده ناممکن دولت» / تولید ۴ میلیون مسکن، مصوبه مجلس بود / کاهش تورم زمان بر است
  • مخبر: دولت توان خود را برای حل مشکلات اقتصادی بکار گرفته است
  • یکی از راهبردهای اصلی دولت مردمی کردن اقتصاد است
  • مردمی کردن اقتصاد از راهبرد‌های اصلی دولت است
  • رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد
  • یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است
  • مخبر: دولت تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت مردم بکار می‌گیرد
  • رئیس گشت مرزی آمریکا: اوضاع مرز با مکزیک تهدیدی علیه امنیت ما است