Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنان روسای جمهوری آمریکا و روسیه درباره رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترکشان در فنلاند، با استقبال نخست‌وزیر این رژیم مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب سایت شبکه المیادین، بنیامین نتانیاهو که ظاهرا از صحبت های ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی به وجد آمده بود، در واکنشی زودهنگام، از آنها تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیامین نتانیاهو گفت: «من از تعهد رئیس‌جمهوری ترامپ درباره امنیت رژیم صهیونیستی و اظهارات رئیس‌جمهوری پوتین درباره لزوم آرامش در بلندی‌های جولان و هماهنگی و همکاری میان تل آویو و مسکو تشکر می‌کنم.»

روسای جمهوری آمریکا و روسیه در نشست خبری خود در هلسینکی فنلاند، علاوه بر صحبت درباره سوریه، اظهاراتی درباره نگرانی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در مناطقی از قبیل بلندی‌های اشغالی جولان مطرح کردند.

پوتین درباره همکاری روسیه و آمریکا در سوریه گفته بود: «دو کشور تجربه خوبی در برقراری کانال‌های ارتباطی با یکدیگر در این کشور دارند. پس از نابودی تروریسم در بلندی‌های جولان، رژیم صهیونیستی باید به مرزهای سال 1974 بازگردد و سوریه و صهیونیست ها تنش را کنار بگذارند.»

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجادشکاف حاکمیتی آمریکا درمورد صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برنامه جهان امروز سیما با حضور آقای ایرج فرخنده پور  کارشناس مسائل غرب آسیا به بررسی علل طولانی شدن جنگ در غزه و آخرین تحولات آن پرداخت.

مشروح این برنامه را در ادامه می‌بینید:


سوال: در ابتدای طوفان الاقصی چندین جلسه با هم گفتگو کردیم فکر می‌کردید آن زمان این جنگ این قدر طولانی شود و حالا که طولانی شده علت چه بوده به نظر شما؟
فرخنده پور: آن شب اول ابتدای حمله‌ی رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع و مظلوم غزه و آغاز طوفان الاقصی که با آن عظمت و گسترش واقعا می‌شود گفت کالبد رژیم صهیونیستی را به چالش کشید، ما با یک نوع لجاجت و در حقیقت یک دندگی خاص آقای نتانیاهو مواجه شدیم که این لجاجت و یک دندگی تا به امروز که ۱۶۲ روز از ادامه جنگ غزه می‌گذرد، باعث شد که بسیاری از مقامات رسمی کشور‌ها من جمله ایالات متحده آمریکا چه از حزب دموکرات که اخیرا آقای چاک شومر صحبت‌هایی داشت مطالب بسیار بسیار مهم.
سوال: خیلی هم جالب بود با توجه به جایگاهش که رهبر اکثریت سنا است این حرف‌ها را زد، دیشب هم در برنامه صحبت می‌کردیم مثلا بنی سندرز می‌گفت حالا جایگاه خودش را داشت معمولا یک نماینده مستقلی است و حرف هایش هم با بقیه فرق می‌کند ولی رهبر دموکرات‌ها خیلی صریح علیه نتانیاهو صحبت کند و بگوید که شما کار را دارید برای حامیان صهیونیست ها سخت می‌کنید فکر کنم بحث متفاوت است.
فرخنده پور: این مطالبی که آقای چاک شومر مطرح کرده ایشان اعلام کرده که قبل از این که من این مطالب را بگویم با آقای بایدن هم صحبت کردم و آقای بایدن هم گفته حرف‌های خیلی خوبی دارید می‌زنید و جالب این است که این شکافی که الان در حاکمیت آمریکا بر علیه رژیم صهیونیستی بوجود آمده این از مدت‌ها قبل یعنی در حقیقت بعد از ماه دوم مطرح شد چرا؟ چون نتانیاهو آمد یک سری وعده‌هایی را داد من جمله این که می‌بایست حماس را از بین ببرد رهبران را ترور کند و از طرفی هم بیاید اسرا را آزاد بکند، این بعد از گذشت ۱۶۲ روز هنوز عملیاتی نشده، مستحضر باشید الان هم اکنون ایالات متحده آمریکا پروسه خاصی را دارد جلو می‌برد، چون ما داریم روز به روز به انتخابات آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم ۱۵ ابان ۱۴۰۳ ما روز انتخابات ایالات متحده آمریکا است دولتمردان ایالات متحده آمریکا پیام بسیار دادند به رژیم صهیونیستی طبق آخرین اطلاعاتی که ما داریم و به این‌ها اعلام کرده ما نمی‌توانیم زیاد به آقای نتانیاهو زمان بدهیم نتانیاهو زمان خرید ولی نتوانست سیاست‌های دولت اسرائیل را عملیاتی بکند کما این که مثلا صحبت‌های آقای شومر هم جمله‌ی بسیار جالبی است، ایشان اعلام کرده که حزب نتانیاهو دیگر مناسب هدایت این رژیم نیست این جمله بسیار سنگینی است، ببینید و عنوان کرد جهان از زمان هفت اکتبر دچار تغییرات رادیکال شده و صهیونیست‌ها دارند توسط نگرش‌هایی خفه می‌شوند که در گذشته گیر کرده بود، این یک نوع اتمام حجت است و تیر خلاصی است که ایالات متحده آمریکا دارد به نتانیاهو می‌زند، جالب است شومر ادامه می‌دهد نتانیاهو با ارجح دانستند بقای سیاسی خود نسبت به حفظ منافع صهیونیست‌ها مسیر خود را گم کرده است، این جملات این قدر سنگین بوده که یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده که دولت آمریکا می‌خواهد رژیم صهیونیستی را نابود بکند، یعنی یک چنین جملاتی را، شومر مطرح کرده و این واقعا بی سابقه است در حیات سیاسی رژیم صهیونیستی.
سوال: حالا بحث دیگری که می‌تواند این جا مطرح بشود، در زمان طولانی شده ۱۶۲ روز مقاومتی که گروه‌های فلسطینی دارند در داخل غزه نشان می‌دهند برآورد صهیونیست‌ها احتمالا این نبوده که مقاومت بعد از این همه مدت بتواند مبارزه کند و آن حماسی که می‌گفتند می‌خواهند نابود کنند باز باید بعد از ۵-۶ ماه با واسطه با آن مذاکره کنند.
فرخنده پور: من به فرمایشات مقام معظم رهبری می‌خواهم اشاره‌ای داشته باشم که مطرح فرمودند، ایشان در این فرمایشات اعلام کردند که حماس با حداکثر قدرت و ۹۰ درصد توانایی دارد می‌جنگد و این واقعا باعث شد که سیاستمداران آمریکا در مقابل فرمایش مقام معظم رهبری بیایند چنین مطالبی را مطرح کنند آقای شومر در حقیقت بر اساس همین ایده و طرحی که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند دیدند هیچ ضعفی در شاکله‌ی حماس بوجود نیامده بلکه این زیرساخت‌های نظامی اش کما فی السابق فعال است و این‌ها طبق اگر خاطر شما باشد روز هفت اکتبر که مباحثه‌ای بود در این خصوص در شبکه خبر آنجا حماس رسما اعلام کرد که ما ظرفیت انجام جنگ تا ۵ سال آینده را داریم و این ذخیره و این توانمندی سلاح برای این جنگ طولانی آماده سازی شده است.
سوال: صهیونیست‌ها از ابتدای جنگ یک عبارتی را داشتند می‌گفتند که این طوفان الاقصی یا به تعبیر آنها ۷ اکتبر برای ما یک خطر موجودیتی است، این صحبت‌ها همچنان هم ادامه دارد حتی در روز‌های گذشته هم باز مقامات صهیونیست گفتند خود نتانیاهو هم فکر کنم اشاره کرد، می‌گویند کل این جنگ الان برای ما آینده مان را مشخص می‌کند، چرا صهیونیست‌ها هنوز فکر می‌کنند که موجودیت شان دارد تهدید میشود؟
فرخنده پور: با چنین تجربه‌ای این‌ها برخورد نداشتند، جنگ‌هایی که رژیم صهیونیستی از ابتدای تشکیل خود تا به امروز گذرانده جنگ‌های طولانی مدتی نبوده یعنی جنگ‌هایی بوده که نهایتا تا دو ماه این جنگ ادامه داشته طولانی‌ترین جنگ شان، ولی جنگی که این طور از این‌ها تلفات بگیرد و جالب است این‌ها نتوانند طرف مورد نظر خودشان را به آن آسیب برسانند و نتوانند به آن هدف نهایی خودشان برسند، این برای این‌ها تجربه‌ای است که احساس می‌کنم نهایتا به فروپاشی این رژیم خواهد انجامید چرا که این‌ها با چنین قدرت و چنین اقتداری تا به حال برخورد نداشتند شاکله‌ی نظامی صهیونیست‌ها بر اساس معیار جنگ‌های ضربتی که سریع اثرگذار باشد بر اساس دکترین بن گوریون که زود این‌ها به نتیجه برسند مثل جنگ ۶ روزه، در جنگ ۶ روزه این‌ها فکر می‌کنید چقدر اسرائیلی‌ها جنگیدند؟ ۵ ساعت، ۵ ساعت جنگیدند، اسمش ۶ روزه بود، ۵ روز و نصفی داشتند اعراب جنازه و مهماتی که داغون کرده بود و سلاح‌ها را داشتند تخلیه می‌کردند این‌ها بر این اساس ارتش شان تعریف شده نیامدند بر اساس یک جنگ طولانی مدت تعریف بکنند.
سوال: جالب است شما که دارید به آن زمان اشاره می‌کنید الان تصاویری ما داریم پخش می‌کنیم بعد از ۱۶۲ روز این آخرین تصاویر است که از غزه داریم، بسیار تازه است.
فرخنده پور: ارتش صهیونیست‌ها بسیار ضربه پذیر است بسیار آسیب پذیر است چرا که ما در طول این جنگ گذشته دیدیم که به راحتی رزمندگان فلسطین با یک موشک یاسین ۱۰۵ تانک‌های چند میلیون دلاری مرکاوا را از بین می‌بردند و می‌برند و الان هم دارند آسیب می‌زنند و این نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به اهداف خودش برسد و موجودیت این رژیم با توجه به تاکتیک و راهبردی که مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی دارد این تاکتیک و راهبرد موفقیت آمیز و  اثرپذیر خواهد بود.
سوال: آینده جنگ را چطور می‌بینید فکر می‌کنید در ادامه چه چیز‌هایی منتظر آن باشیم؟
فرخنده پور: ما هر چه داریم به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم، حلقه‌ی حمایتی رژیم صهیونیستی دارد کمتر می‌شود و این نشان دهنده این است که ایالات متحده آمریکا و متحدین آن نمی‌توانند زیاد برای بقای بخصوص تفکرات نتانیاهو سرمایه گذاری بکنند نتانیاهو تاریخ مصرفش تمام شده و این پیام از طریق مقامات بلند پایه چندین کشور من جمله ایالات متحده که آقای چاک شومر هم در این سخنرانی خیلی واقعا عجیب و غریب خود این را به صراحت به رژیم صهیونیستی اعلام کرد می‌توانیم ما در آینده نه چندان دور شاهد شکست و ازمحلال اسرائیل بشویم چرا؟ من یک مطلب دیگر هم من باب اشاره می‌خواهم عرض کنم ایالات متحده اخیرا یکی از کارشناسان برجسته‌ی بانک جهانی را به نام محمد المصطفی را اگر مستحضر باشید به عنوان نخست وزیر تشکیلات خودگردان آمد معرفی کرد.
سوال: یک چهره تکنوکرات بوده؟
فرخنده پور: و این به معنی این پیام به آقای نتانیاهو است که ما داریم روی تفکر دو دولتی کار می‌کنیم و این که تو بخواهی به اهداف خودت برسی و از ما زمان بگیری و در این زمان به بقای خودت بیاندیشی زیاد به این قضیه امیدوار نباش و این احتمال بسیار زیاد است که ما در آینده‌ی نه چندان دور شاهد شکست رژیم صهیونیستی باشیم.

دیگر خبرها

  • گراهام باز هم به اوکراین رفت
  • ببینید | دامه سیاست کثیف صهیونیست‌ها برای ناامنی در درعا و سویدا
  • پاسخ پدافندی سوریه به حملات موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • ایجادشکاف حاکمیتی آمریکا درمورد صهیونیست ها
  • تجاوز نظامی اسراییل به دمشق/ شلیک چند موشک از جولان اشغالی
  • امیر آشتیانی: آمریکا و اسرائیل به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند
  • امیر سرتیپ آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند
  • امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد