Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@15:20:49 GMT

پشیمانی «ندا امین» از پناهندگی به اسرائیل صهیونیست + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۵۷۸۹

‍‍‍‍‍‍

رکنا: ندا امین خبرنگار اپوزیسیون از پایمال شدن حقوق اولیه شهروندی‌اش در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید.

حجم ویدیو: 44.58M | مدت زمان ویدیو: 00:03:56

ندا امین ضد انقلاب فراری و خبرنگار تایمز اسرائیل که سابقه کار در آمدنیوز را نیز دارد، از شرایط سخت زندگی خود در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید.

او می‌گوید در سرزمین‌های اشغالی حتی از پایه‌ترین حقوق شهروندی نیز محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فساد اخلاقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی لو رفت / او به زور به دختر 27 ساله تجاوز کرد! + تصویر

قتل فجیع حمیدالله کرامانی، محافظ افغانی رئیس جمهور + عکس

حمله داعش به روستای بی بی مریم

پسر فروغ فرخزاد درگذشت +عکس

مرگ وحشتناک کودک 6 ماهه همدانی با پنکه سقفی

اقدام شوم 3 مرد افغان با زن جوان شوهردار در پارک چیتگر

ناگفته های یک شرور اینستاگرامی از وحید مرادی +فیلم

دستگیری 4 شاخ اینستاگرامی تهران پس از قتل وحید مرادی

ادعایی جدید/ ماموران موساد شبانه وارد تهران شده و نیم تن اسناد هسته‌‌ای ایران را با خود بردند!؟

لحظاتی پیش رخ داد/ انفجار تروریستی در پارک شهر فاریاب

تجاوز پزشک مغز و اعصاب به بیماران زن و مرد!+عکس

مرد خشن در کوچه بن بست شهرک غرب مرا گیر انداخت! + عکس

رفتار زننده داماد با عروس 18 ساله مشهدی سر سفره عقد / پدر قبل از عقد مرا به اتاق فرستاد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت حقوق رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی خبرنگار فیلم ویدیو ها عکس قتل پلیس تصاویر جوان خانواده حوادث پسر ایران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین‌های اشغالی/ آهارون هالیوا کیست؟

عملیات طوفان الاقصی نیز به مانند تمام نبرد‌های سرنوشت ساز تاریخ سبب صعود و سقوط افراد بسیاری از هرم قدرت در سرزمین‌های اشغالی شده است. ضربه حیثیتی هفتم اکتبر به قدری برای دولت و جامعه صهیونیستی سنگین و دردناک بوده است که بسیاری از تحلیلگران مسائل فلسطین اشغالی با اشاره به مصاحبه‌ها و اظهارنظر مقامات اسرائیلی از سونامی استعفا و تسویه حساب سیاسی در رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند. در این میان حمله غیرقانونی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و ترور فرماندهان و مستشاران ارشد نظامی ایران در حوزه شامات سبب تشدید سطح تنش میان تهران- تل‌آویو شد.

در حالی که مقامات صهیونیست براساس برآورد‌های نظامی- امنیتی انتظار تداوم سیاست «صبر استراتژیک» از سوی مقامات تصمیم گیر در تهران را داشتند، این ارزیابی غلط سبب ظهور پاسخی دردناک به نام عملیات وعده صادق علیه اهداف نظامی در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی شد. آهارون هالیوا فرمانده رکن دوم ارتش اسرائیل به دلیل اشتباه در عملیات ۷ اکتبر و پیش‌بینی نادرست نسبت به توان و ابعاد پاسخ سخت تهران در جایگاه متهم ردیف اول این شکست بزرگ نظامی قرار دارد. چنین اشتباهی هولناکی آن هم تنها پس از گذشت ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی در نهایت منجر به استعفای هالیوا رئیس آمان شد. برهمین اساس در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا ضمن معرفی آهارون هالیوا به بررسی دلایل استعفای وی و پیامد‌های این تصمیم بپردازیم.

آهارون هالیوا کیست؟

سرلشگر آهارون هالیوا فرمانده ۵۷ ساله از پدر و مادری مراکشی الاصل در شهر حیفا به دنیا آمد. رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل پیش از قرار گرفتن در این پست حیاتی سابقه فعالیت در اداره فناوری و لجستیک، گردان چترباز تسفا، تیپ ۵۵ و لشگر ۹۸ چتربازان و بخش عملیات در ارتش اسرائیل را داشت. علاوه بر این وی سابق جنگیدن در نبرد‌های لبنان و غزه را در کارنامه کاری خود دارد. به غیر از سوابق نظامی، یکی از حوادث قابل توجه در دوران فعالیت وی سرقت بی‌سابقه سلاح از پایگاه ارتش اسرائیل در ژانویه ۲۰۲۱ بود که وی را برای پاسخگویی در برابر کمیته امور خارجه و جنگ قرار داد.

هالیوا از جمله حامیان پیمان آبراهام با کشور‌های عربی بود و از توافق گازی با لبنان در میدان گازی قانا / کاریش حمایت می‌کرد. او برخلاف مقامات راستگرای اسرائیل بر این اعتقاد بود که رژیم برای مقابله با گروه‌های مقاومت در کرانه باختری چاره‌ای جز تقویت تشکیلات خودگردان ندارد. او همچنین یکی از ارکان اصلی جنگ سیف القدس در نوار غزه برای هدف قراردادن گروه‌های مقاومت در مه ۲۰۲۱ بود. یکی از راهبرد‌های کلان هالیوا برای تضعیف و تغییر رفتار دشمنان اسرائیل وارد کردن ضربات دقیق به آنها بوده است. برهمین اساس به نظر می‌رسد پس از ضربه طوفان الاقصی، مسئولیت پرونده ترور تمام بازیگران موثر در عملیات هفتم اکتبر، به ویژه ترور فرماندهان و شخصیت‌های ارشد حزب الله لبنان و جنبش حماس را در ارتش رژیم بر عهده داشته است.

وعده صادق و تغییر موازنه به نفع مقاومت

در ساختار نظامی- اطلاعاتی رژیم صهیونیستی «آمان» در کنار «موساد» و «شین بت» سه رکن مهم اطلاعاتی تل‌آویو برای برتری بر دشمنان خارجی و عامل ابتکار عمل در برابر تهدیدات حیاتی محسوب می‌شود. خطای محاسباتی و ارزیابی غلط هر یک از این اعضای مثلث می‌تواند سبب وارد شدن ضربات دردناکی بر پیکره صهیونیست‌ها شود. برهمین اساس آهارون هالیوا رئیس آمان روز دوشنبه ۲۲ آوریل با انتشار نامه‌ای از استعفای خود به دلیل شکست در عملیات هفتم اکتبر خبر داد و گفت که پس از یافتن جایگزین به سرعت از این جایگاه کنار خواهد کشید. وی در ادامه مدعی شد که پیش از انتشار عمومی این خبر با هرتصی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

با آنکه هالیوا از هفتم اکتبر به عنوان «روز سیاه» یاد می‌کند، اما به گزارش تایمز اسرائیل وی در روز واقعه به جای قرار داشتن در پست حساس فرماندهی، در تعطیلات به سر می‌برده است! با وجود اشاره هالیوا و رسانه‌های عبری به عملیات هفتم اکتبر به عنوان عامل اصلی استعفای رئیس آمان، اما به نظر می‌رسد دلیل دیگری سبب شده است تا وی ماموریت جنگ در هفت جبهه مختلف را نیمه کاره رها کرده و به مانند سایر مقامات امنیتی و فرماندهان اسرائیلی پس از جنگ استعفای خود را اعلام کند.

 ظاهراً برآورد‌های غلط وی در خصوص پاسخ احتمالی ایران به حمله دمشق و به دنبال آن عملیات بی‌سابقه «وعده صادق» علیه پایگاه هوایی نواتیم در صحرای النقب سبب افزایش اختلافات داخلی در میان فرماندهان و سیاستمداران صهیونیست و در نهایت کناره گیری رئیس آمان شده است. حال هالیوا باید آماده پاسخ به افکار عمومی رژیم صهیونیستی باشد که چرا ارزیابی درستی نسبت به توان آفندی دشمنان اسرائیل نداشته و با ارزیابی‌های غلط آسیب پذیری رژیم صهیونیستی را برای تمام دشمنان و رقبا خارجی آن آشکار کرد.

بهره سخن

یقیناً آهارون هالیوا آخرین قربانی عملیات هفتم اکتبر و عملیات وعده صادق نخواهد بود. همانطور که در بیانیه استعفا هالیوا آمده، وی ضمن پذیرش مسئولیت شکست در برابر مقاومت، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب با هدف بررسی «عمیق، دقیق و جامع» در خصوص شکست در عملیات طوفان الاقصی شده است.

به نظر می‌رسد پس از پایان جنگ بسیاری از شخصیت‌های کنونی رژیم صهیونیستی مانند رونان بار رئیس شین بت، یوآو گالانت وزیرجنگ و هرتصی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل استعفا نامه خود را مانند رئیس آمان آماده کنند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا ماجراجویی جدید نتانیاهو در رفح به سرانجام روشنی خواهد رسید یا آنکه وی و سایر مقامات اسرائیلی باید آماده سناریو سقوط کابینه و برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین‌های اشغالی باشند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین‌های اشغالی/ آهارون هالیوا کیست؟
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • جنگ را در جبهه شمالی باخته‌ایم
  • حمله حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «مسکاف عام»
  • موشک باران سرزمین‌های اشغالی گوشمالی بزرگ برای صهیونیست های غاصب
  • رسانه صهیونیست: موج لغو پرواز‌ها به اسرائیل در حال افزایش است
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی
  • چرا اسرائیل از فرصت حمله به ایران استفاده نکرد؟