Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:42:48 GMT

مدارس قدیمی به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۵۷۹۰

مدارس قدیمی به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل می شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مدارس قدیمی و بدون استفاده واقع در روستاها و شهرهای کوچک این استان با همکاری دهیاران و شهرداران به اقامتگاه های بوم گردی و خانه های مسافر تبدیل می شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان، غلامرضا فرخی در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای شهر جیرفت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مدارس قدیمی بدون استفاده باقی مانده اند افزود: این مدارس با همکاری مسئولان محلی تغییر کاربری می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه بناهای تاریخی داشته ها و ظرفیت های گردشگری هر شهر محسوب می شود که با مرمت و بازسازی آنها می توان به جذب گردشگر کمک کرد تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود برای توسعه مراکز اقامتی و گردشگری استفاده شود.
وی با بیان اینکه برای مرمت بناهای تاریخی همه باید همکاری کنند بیان کرد: تا زمانی که مسئولان احیای آثار تاریخی را در دستور کار خود قرار ندهند، نمی توان از مردم انتظار داشت در این زمینه با دولت همکاری کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: اقدامات خوبی در شهر کرمان برای مرمت خانه های تاریخی با مشارکتهای مردمی انجام شده که امیدواریم این روند در سایر شهرستان ها نیز ادامه یابد.
فرخی بیان کرد: تجربه نشان داده با سرمایه گذاریهای کوچک هم می توان ضمن احیاء بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری ایجاد کرد و این ظرفیت در جنوب استان کرمان وجود دارد که بازارچه تیمچه جیرفت از جمله این موارد است.
وی با بیان اینکه با مرمت و نوسازی ابنیه تاریخی می توان سهم خود را از بازار گردشگری افزایش دهیم، گفت: با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی گردشگر از شهرستان های چهار فصل جنوب استان کرمان بویژه جیرفت دیدن می کنند با سرمایه گذاری در این مناطق می توان هر ساله پذیرای گردشگران بی شماری بود.
وی با تاکید بر اینکه باید امکانات گردشگری متفاوتی در یک نقطه گردهم آورد اظهار کرد: راه اندازی جشنواره ها و همایش های گردشگری در کنار ابنیه تاریخی می تواند به جذب گردشگر کمک کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: بزودی شاهد برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری در شهرستان های جنوبی استان از جمله جیرفت خواهیم بود.
3029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي اقامتگاه بوم گردي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی