Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@10:31:26 GMT

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای حفظ باغات تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۵۷۹۹

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای حفظ باغات تهران

بنیاد مستضعفان آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری با شهرداری تهران به منظور حفظ و نگهداری از باغ‌هایی که در اختیار دارد، اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران درباره همکاری با شهرداری تهران برای حفظ و نگهداری از باغ‌هایی که در تهران در اختیارو مالکیت این بنیاد است؛ اعلام آمادگی کرد که در بخشی از نامه رئیس بنیاد خطاب به مهندس محسن هاشمی رییس محترم شورای شهر تهران آمده است: حفظ و نگهداری منابع طبیعی از جمله باغات که از اصلی‌ترین سرمایه‌های ملی محسوب می‌گردند از وظایف کلیه اقشار جامعه، دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله نهاد‌های انقلابی بوده و این نهاد نیز تلاش و مساعدت خود را جهت حفظ درختان و احیاء فضای سبز در اختیار انجام داده که یک نمونه آن احیاء باغ سیب واقع در مهر شهر کرج است که امروز جزو باغ‌های نمونه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا از جانب اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران مطالبی در مورد باغات در اختیار بنیاد از جمله باغ وثوق‌الدوله و باغ معروف به برره در رسانه‌ها بیان شده است و این در حالی است که در چند سال اخیر علیرغم مشکلاتی که درخصوص قنات باغ‌های مذکور ایجاد شده اقدامات مفید و موثری در جهت حفظ و نگهداری آن‌ها از جمله آبیاری با تانکر توسط بنیاد صورت پذیرفته است؛ و مصداق عینی آن همکاری با شهرداری منطقه ۱۴ در پاکسازی و آماده نمودن برای نهال کاری در باغ وثوق الدوله و نمونه دیگر آن در باغ معروف به برره است که دراطلاعیه شهرداری منطقه ۲ در روزنامه همشهری مورخ ۱۲ خرداد ۹۷ (صفحه شهر) اعلام و تائید شده است.

بر اساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، در انتهای نامه نیز تاکید شده بنیاد مستضعفان آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری با شهرداری تهران به منظور حفظ و نگهداری از باغ‌هایی که در اختیار دارد اعلام و انتظار دارد مسائل فیمابین در سطوح کارشناسی و در تعامل سازنده و همکاری متقابل حل و فصل شوند و پیشنهاد شده جلسه‌ای با حضور نمایندگان بنیاد و شورا در اولین فرصت ممکن در همین زمینه و به منظور پیشبرد و پیگیری امور برگزار شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Xph

منبع: فردا

کلیدواژه: سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان باغات تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

استاندار یزد گفت: با توجه به تمهیدات انجام گرفته شده علیرغم اینکه حجم بارش‌ها در برخی نقاط بیش ار۵۰ میلی متر گزارش شد اما خوشبختانه حجم خسارات قابل مقایسه با سیل سال گذشته نیست و اقدامات ارزشمند صورت گرفت مانع از خسارت بالا شده است.

مهران فاطمی در حاشیه بازدید از مناطق مختلف شهر به منظور بررسی مناطق با مشکل آب‌گرفتگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که باران رحمت الهی باریدن گرفته و استان کویری یزد نیز سیراب شد؛ هرچند بارش‌ها ممکن است با خساراتی همراه باشد اما بسیار برای استان یزد نافع است زیرا که یزد تشنه باران است.

وی افزود: با توجه به تمهیدات انجام گرفته شده، علیرغم اینکه حجم بارش‌ها در برخی نقاط تا بالای ۵۰ میلی متر بارش گزارش شد اما خوشبختانه حجم خسارات قابل مقایسه با سیل سال گذشته نیست و اقدامات ارزشمند صورت گرفت که مانع از خسارت بالا شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سیل و سیلاب هستند، ادامه داد: ۴۹۰ تیم امدادی و مدیریت بحران در حال خدمت رسانی به مردم در مناطق مختلف استان یزد هستند و ۱۵۰۰ نفر نیرو در جای جای شهر و استان آماده به کار و ارائه فعالیت‌های خدماتی و امدادی هستند.

فاطمی با تقدیر از گروه‌های مختلف امدادی، بسیجی و سپاه و همه دستگاه‌های امدادی خدمات‌رسان، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گفت: تمام نیروها تا پایان شرایط اضطرار پای کار هستند.

وی گفت: خوشبختانه حجم خسارات تاکنون پایین است، منتهی برخی آب گرفتگی‌ها در سطح استان و شهر یزد داشتیم که باید اصلاح و رفع شود.

استاندار یزد تصریح کرد: شهرداری یزد اقدامات خوبی را انجام داده است ولی وسعت بالای شهر از جمله گالری‌های قنات در نقاط مختلف شهر منجر به فرونشست در استان و شهر یزد در چندین نقطه شده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق از جمله حسن‌آباد به دلیل بستر زمین شناسی آن، نفوذ آب در زمین صورت نمی‌گیرد و ساخت و سازهای غیر اصولی نیز مردم را دچار مشکلات زیادی کرده است که فردا تیم‌های ارزیاب جهت برداشت میزان خسارات مراجعه خواهند کرد.

وی با اشاره به تداوم سامانه بارشی تا فردا گفت: در بافت تاریخی شهر یزد نیز مشکل خاصی ایجاد نشده است؛ توصیه داریم صاحبان منازل از منازل خود در بافت تاریخی سرکشی و بازدید داشته باشند و وضعیت ناودان‌ها و محل‌هایی که ساختمان را دچار آب گرفتگی می‌کند بررسی کنند.

استاندار یزد افزود: در استان انسداد جاده‌ای نداشته و در مورد برخی مسدودی‌ها نیز با کمک و ورود عوامل راهداری شرایط تحت کنترل قرار گرفته و تاکنون خسارت جانی نداشتیم، قطعاً با همکاری مردم و دستگاه‌ها از این بحران هم عبور خواهیم کرد و بارش‌ها باعث رحمت برای استان خواهند بود.

فاطمی گفت: مردم در شهر یزد می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و از تیم‌های متعدد در صورت بروز مشکل برای دریافت خدمت بهره بگیرند، تیم‌های شهرداری پاسخگویی مردم هستند؛ این گروه‌های امدادی از ابتدای ورود سامانه بارشی مستقر هستند و در صورت گزارش حوادث بلافاصله این گروه‌ها به محل‌های دچار آب گرفتگی و خطر اعزام می‌شوند و تا حد ممکن مشکلات را رفع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت تجهیزات استان برای رفع آب گرفتگی‌ها در طی یک سال اخیر بهتر شده است و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مواجه با مشکلات بالا رفته است.

کد خبر 747649

دیگر خبرها

  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت