Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - شهردار ابهر گفت: 135 هکتار از بافتهاي فرسوده اين شهر شامل 3 محدوده ناحيه مرکزي و شناط، ناحيه حاشيه نشين حسين آباد و بافت ناکارآمد روستايي شريف آباد نياز به بازآفريني دارد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا ذوالقدريها شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد بازآفريني شهر ابهر افزود: امسال در برنامه 5 ساله توسعه رسيدگي و توجه دولت براي بازآفريني پايدار شهري قوت يافته که با توجه به برنامه هاي در نظر گرفته شده براي شهرستان تلاش داريم با کمک دستگاه هاي مرتبط به اهداف خود در اين زمينه دست يابيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: تسريع در بازآفريني؛ نوسازي بافت هاي فرسوده را به دنبال دارد و خوشبختانه در ابهر اقدامات خوبي در اين زمينه رخ داده است و کلنگ زني کتابخانه و فرهنگسراي حسين آباد با 10 ميليارد ريال اعتبار و همچنين اختصاص قير رايگان براي اين منطقه نمونه هايي از برنامه هايي بود که امسال محقق شد.
اين مسئول توسعه امکانات روبنايي در مقياس شهري و محلي، ارتقاي زيرساخت هاي، بهسازي فضاها، ارتقاي توانمندي هاي اقتصادي ظرفيت سازي اجتماعي و نهادي، تهيه طرح ها و برنامه هاي بازآفريني در مقياس شهري و محلي، بهسازي، مقاوم سازي و نوسازي مسکن را مهمترين برنامه هاي در دستور کار شهرداري ابهر عنوان کرد.
شهردار ابهر خاطر نشان کرد: به منظور تسهيل در مراجعات مردم و فرآيند صدور پروانه ايجاد دفتر خدمات تسهيل گري را در دستور کار داريم همچنين احداث فرهنگسرا در محل ساختمان سابق آتش نشاني در خيابان 17 شهريور، بازگشايي خيابان حاجي خاني و داود اوقلي شناط و شهيد رجايي شريف آباد و سنگ فرش خيابان وليعصر تا حد فاصل خيابان امام به عنوان پياده راه نمونه هايي از برنامه هاي در دستور کار شهرداري ابهر است.
رئيس عمران و بهسازي شهري اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان نيز هدف از برگزاري اين جلسه را تدوين برنامه اقدام جامع مشترک براي سال 97 در حوزه بازآفريني عنوان کرد و گفت: همه دستگاه ها برنامه هاي اجرايي در زمينه آموزشي، فرهنگي و اجتماعي براي محدوده هاي هدف ارائه دهند.
صمد هاشملو اظهار کرد: با توجه به اينکه بازآفريني طرحي 5 ساله است براساس مراحل تدوين اقدام مشترک ابتدا بايد محله هاي داراي الويت مشخص شوند و براي اين محلات تدوين برنامه داشته باشيم.
وي خاطر نشان کرد: براساس اين طرح که پروژه اي همه جانبه است دستگاهاي متولي حوزه کارهاي فرهنگي نيز بايد براي اين محلات برنامه آموزشي، فرهنگي، مهارت آموزي داشته باشند تا بتوانيم برنامه اي کامل و همه جانبه اجرا کنيم.
اين مسئول ادامه داد: تسهيلات و سياست هاي تشويقي شهرداري، تخفيفات پروانه و همچنين تخفيفات زير ساخت ها و انشعابات نيز مطرح است که عملياتي خواهد شد.
معاون فرماندار ابهر نيز در اين جلسه گفت: بازآفريني مناطق ناکارآمد اصل اساسي و نياز واقعي جامعه امروز ما است و نگاه به اين مناطق نگاهي جامع است به نحوي که اگر توسعه اتفاق افتد بايد همراه با زيرساخت ها، خدمات شهري و مسکن اين طرح بزرگ، پيوست فرهنگي و اجتماعي را در بر داشته باشد به نحوي که تمام دستگاه هاي مرتبط اجرايي فرهنگي و اجتماعي در کنار مديريت شهري نسبت به توسعه و بازآفريني آن محله ناکارآمد براي تحقق توسعه نقش داشته باشند.
علي محمديان افزود: اين امر مهم هماهنگي و عزم جدي شهرداري و شوراي شهر و همچنين ساير مسئولان مرتبط شهرستان و مسئولان استاني را مي طلبد.
وي تاکيد کرد: حاشيه نشيني و مناطق ناکار آمد مشکلات خاص خود را دارد و پس از عزم جدي در مرحله دوم اختصاص منابع لازم به اين منظور اهميت دارد، همچنين براي بهسازي و نوسازي مناطق خاص مجموعه مسئولان پگير باشند به اندازه جمعيت شهر ابهر منابع جذب کنيم.
اين مسئول با تاکيد بر لزوم مشارکت مردم در تمامي طرح ها، بيان کرد: در طرح بازآفريني نياز به مشارکت مردم بيشتر است.
شهرستان ابهر با 155 هزار نفر جمعيت در 90 کيلومتري شرق زنجان واقع است.
7324/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  وضعیت نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمال تهران نامناسب تر است گفت: بسیاری از ساکنان بافت های فرسوده در جنوب تهران به دلیل عدم تمکن مالی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه سعی داریم با پرداخت تسهیلات نوسازی مشارکت های مردم و مالکان را در این مناطق افزایش دهیم.

وی افزود: در بازه سال های ۸۸ تا ۹۲ میزان نوسازی بافت های فرسوده رکورد دار بوده به طوری که میزان نوسازی بافت های فرسوده به ۱۰۰ هزار واحد هم می‌رسد اما بعد از آن اجرای نوسازی بافت های فرسوده کاهشی شد.

او اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن و انتقال آن به طرح های نوسازی بافت های فرسوده روند اجرا را تسریع کنیم و از سوی دیگر مشارکت های مردمی را هم تقویت کنیم.

آیینی گفت‌: تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها از طریق مشارکت های مردمی و پرداخت تسهیلات ساخت و اجرای بسته های تشویقی امکان پذیر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • رسیدگی به فرونشست یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد