Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- ایرنا- مشاور رئیس جمهوری و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در آغاز دولت تدبیر و امید با جدیت تمام عملیاتی و ابلاغ شد و این از مهمترین اقدامات دولت در حمایت از ایثارگران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام پرویز ولی زاده شامگاه دوشنبه در اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان طارم به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و عنوان کرد: موضوع فرهنگ ایثار و شهادت فقط متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نیست، بلکه از صدر اسلام این فرهنگ شکل گرفته و در زمان پیامبر اسلام و ائمه معصومین و حتی در قرآن کریم از زبان خداوند در مورد ایثار و شهادت روایات، آیات، احادیث و داستانهای زیادی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مقام و منزلت جهادگران و ایثارگران را بسیار والا دانست و گفت: افراد ایثارگر به کمال انسانیت رسیده اند و ارزش جهادگران و ایثارگران به قدری در نزد خداوند بالاست که به فرمایش امام علی(ع) در هنگام جهاد در راه خدا، خداوند جانشین آن جهادگر در کنار خانوادۀ او می باشد، پس بی توجهی و بی احترامی به خانواده شهدا و جانبازان قرار گرفتن در مقابل خداست.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: اگر ایثار، شهادت و فرمایش ائمه معصومین در این موضوع را باور داشته باشیم، آن وقت در خدمت رسانی به خانوادۀ شهدا قصور و کوتاهی نخواهیم کرد.
وی با اشاره به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از ایثارگران، تصویب قانون جامع خدمات ایثارگری و ابلاغ آن را از اولین و مهمترین خدمات این دولت عنوان و اظهار کرد: در متن این قانون فقط اجرای مادۀ 51 آن هفت هزار میلیارد ریال هزینه برای دولت داشت.
ولی زاده بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دیگر خدمت دولت تدبیر و امید است که رئیس جمهوری در آبان 94 شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت را تشکیل داد و در همه استان ها به دستور رئیس جمهوری، استانداران به عنوان رئیس و فرمانداران به عنوان روسای این شورا در شهرستانها هستند و مقرر شد در پایان هر سال موضوعات این شورا جمع آوری شده و به استحضار مقام معظم رهبری برسد.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری پرداخت معوقات خانواده های ایثارگران را دیگر اقدام دولت تدبیر و امید در این خصوص برشمرد و عنوان کرد: معوقات خانواده های شهدا و ایثارگران تا سال 89 بر جای مانده بود که با تلاش دولت از محل درآمد نفت 40 هزار میلیار ریال از این معوقات پرداخت شد.
وی همچنین به ساماندهی رزمندگان فاقد متولی اشاره کرد و افزود: سند راهبردی در این خصوص ابلاغ خواهد شد تا بتوانیم در کشور برای 2 میلیون ایثارگر که بعضی از آنها سابقه طولانی حضور در هشت سال دفاع مقدس دارند متولی داشته باشیم.
پرویز ولی زاده ساماندهی گلزار شهدا و تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را اقدامی مثبت برشمرد و اظهار کرد: در قالب این اقدام مهم دولت در استان زنجان 6 هزار دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان از سوی مدیران دولت تدبیر و امید انجام شده است.
وی نگاه دولت به ایثارگران و خانواده آنان را ارزشی و والا عنوان کرد و گفت: هیچ یک از برنامه های دولت تدبیر و امید در قبال این عزیزان در حد شعار نیست و بسیاری از این برنامه ها در حمایت از این حوزه عملیاتی شده است.
مشاور رئیس جمهوری در مورد هجمه ها و تخریب علیه دولت یادآور شد: عده ای افراد سودجو و فرصت طلب در این زمینه علیه دولت حاشیه سازی می کنند، ولی اینها مطمئن باشند که دولت با تمام قوا به مسیر خود ادامه خواهد داد و به مخالفت هایی که نقد منصفانه نیستند توجهی نخواهد داشت.
ولی زاده به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور با توجه به درآمد بالای ارزی از محل فروش نفت در دولت هشتم و نهم اشاره و پرداخت یارانه را یکی از بزرگترین خیانت ها به کشور عنوان کرد و افزود: با تمامی مشکلات موجود در دولت تدبیر و امید مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از 530 هزار ریال با رشد پنج برابری به 2 میلیون و 500 هزار ریال رسیده است.
وی همچنین عنوان کرد: اگر در شرایط کنونی و با وجود مشکلات اقتصادی فرهنگ ایثار را باور داشته باشیم، بر مشکلات موجود در کشور غلبه خواهیم کرد.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری یکی از نقشه های شوم و برنامه های اصلی دشمنان خارجی و داخلی کشور را ایجاد نا امیدی در بین مردم برشمرد و متذکر شد: لازم است مدیران دولتی با انجام کار جهادی به حل مشکلات مردم بویژه مشکلات اقتصادی، امیدواری را به مردم القا کنند.
این مسئول یادآور شد: ایجاد ناامیدی در بین مردم اصل نظام و انقلاب را نشانه خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم در این لحظه حساس نا امیدی را به امید تبدیل کنیم.
6085/9886

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرهنگ ايثار خانواده شهدا قانون جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد

پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در آستانه این رویداد هنری در گرگان رونمایی شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسؤولان در گرگان رونمایی شد.

این رویداد ملی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی از روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 به مدت 4 روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران