Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ حوزه نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی با اشاره به رسالت‌های طلاب و روحانیان در جامعه امروزی، اظهار کرد: بدون شک آنچه امروز زمان و جامعه از ما می‌طلبد غیر از آن چیزی است که 50 سال پیش می‌طلبید، زیرا امروز نیازها و خواسته‌ها متحول و دگرگون شده و مسائل مستحدثه و نوپدید فراوانی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز مطالبات و درخواست‌های مردم از روحانیت و حوزه علمیه با مطالبات 50 سال پیش متفاوت است، تصریح کرد: الآن نمی‌توانیم خود را برای پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های 50 سال قبل آماده کنیم، بلکه باید آماده پاسخ‌گویی به نیازهای امروز جامعه باشیم تا عقب نمانیم و کارآمد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه دینی ابتدا باید جامعه خود را بشناسیم و بدانیم انتظارات مردم از حوزه‌های علمیه چیست تا در همان راستا خود را بسازیم و تقویت کنیم و برای پاسخ‌گویی آماده باشیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه طلاب جوان باید خود را برای اداره آینده کشور آماده کنند، افزود: تربیت طلبه تاثیرگذار به دو حیثیت علم و دانش و تقوا و دیانت است که این مهم باید مورد توجه هم طلاب و هم مسئولان و مدیران حوزه علمیه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه امید آینده مردم و روحانیت همین طلبه‌های جوان هستند، اظهار کرد: همواره و در طول تاریخ اسلامی این‌گونه بود که طلاب یک نسل حوزه علمیه پا به سن می‌گذارند و نسل جوان می‌آید که این نسل جوان باید این راه را با قوت ادامه دهد.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید قدر قدم نهادن در این راه را دانسته و شاکر باشند، اضافه کرد: در آیه 43 سوره  اعراف می‌خوانیم: «وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ»؛ سپاس مخصوص خداوندی است که ما را به این همه نعمت‌ها رهنمون شد و اگر او ما را هدایت نکرده بود، به این‌ها راه نمی‌یافتیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عوامل پیدا و پنهان زیادی دست به دست هم دادند تا ما به مسیر طلبگی و علم‌آموزی و تقواپیشگی که مسیر محمد و آل محمد (ص) است، گام بگذاریم، ازاین‌رو باید قدر جایگاه و رسالت سنگین خود را دانسته و تمام تلاش خود را برای ایفای این رسالت به کار گیریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در  همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها که عصر چهارشنبه به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

وی گفت:‌جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی نماد برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها قدردانی کرد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه